Výsledky těchto dvou společností byly poškozeny většími ekonomickými faktory
Coca-Cola (KO) zvyšuje dividendy každoročně již více než šest desetiletí
Home Depot (HD) je připraven těžit z toho, že se cyklus nákupu domů otočí
Stejně tak dá práci odhalit, zda nedávná výkonnost odráží základní slabinu nebo příležitost.
Index S&P 500 letos (do 29. listopadu) posílil o 26,5 %. Naproti tomu Coca-Cola(KO) posílila o 8,7 %, zatímco Home Depot(HD) si polepšil o mnohem slušnějších (ale stále mírně zaostávajících) 23,5 %. Tyto společnosti mají naštěstí silné podnikání, které bylo dočasně poškozeno většími ekonomickými faktory. To se odráží v jejich schopnosti a ochotě pravidelně zvyšovat dividendy.
Vzhledem k jejich dobře známým značkám a postavení na trhu by investoři, kteří hledají dividendy a vlastní jejich akcie, měli své pozice navýšit.
Zdroj obrázku: Zdroj: Getty Images.
1. Coca-Cola
Společnost Coca-Cola prodává nápoje již od konce 19. století. Patří mezi ně široce uznávané a zavedené značky jako Coca-Cola, Sprite a Fanta. Společnost však vyrábí více než jen limonády. Její produktové řady zahrnují také vodu, kávu, čaj, džusy a rostlinné nápoje.
Tržby však v tomto roce nebyly nijak hvězdné. Očištěné tržby za třetí čtvrtletí, které odstraňují kurzové přepočty a akvizice/rozprodeje, vzrostly o 9 %. To však bylo způsobeno výhradně cenovým mixem, který přispěl 10 procentními body.
Zdroj: Getty Images
Objem se snížil, což investory znepokojilo. To je pravděpodobně způsobeno spotřebiteli, kteří byli napjatí kvůli vyšším cenám. Dopad to mělo i na další společnosti vyrábějící spotřební zboží, jako je McDonald’s (MCD).
Inflační tlaky, včetně základních položek, jako jsou potraviny, se naštěstí zmírňují. Jakmile se ekonomika vrátí do stabilnějšího stavu, spotřebitelé se budou cítit pohodlněji při utrácení. To by mělo pomoci zvýšit objemy a růst nejvyššího obratu společnosti Coca-Cola.
Trpěliví investoři se zatím mohou spolehnout na pobírání dividend. Představenstvo zvyšuje výplaty již 62 let v řadě, což z této akcie činí dividendového krále.
Se 78% výplatním poměrem si Coca-Cola může dividendy dovolit. Obvykle zvyšuje výplaty v prvním čtvrtletí, takže je pravděpodobné, že se akcionáři brzy dočkají dalšího zvýšení. Akcie v současné době dosahují 3% dividendového výnosu ve srovnání s 1,2% výplatou v indexu S&P 500.
2. Home Depot
Home Depot generuje největší tržby v odvětví maloobchodního prodeje domácích potřeb. Jeho roční tržby přesahují 150 miliard USD ve srovnání s přibližně 90 miliardami USD hlavního konkurenta Lowe’s Companies (LOW). Tržby tohoto maloobchodního prodejce se však v poslední době dostaly na rychlou kolej. Ve třetím fiskálním čtvrtletí poklesly tržby ve stejných prodejnách (comps) o 1,3 % za období končící 27. října.
Na vině jsou však do značné míry širší ekonomické faktory. Dlouhodobé úrokové sazby jsou vysoké, což vede k pomalé poptávce po bydlení a rekonstrukcích. To proto, že si lidé půjčují na koupi domů a často provádějí rekonstrukce, aby si prostor upravili podle svých představ.
Stejně tak stávající majitelé domů obvykle potřebují půjčky před tím, než se pustí do větších prací, jako je modernizace kuchyně a koupelny.
Zdroj: Bloomberg
Je příliš brzy na to, abychom mohli prohlásit, že se situace zlepšuje, ale v poslední době se objevují pozitivní signály. Třicetiletá fixní sazba hypoték se nedávno stabilizovala pod 7 % a prodeje stávajících domů v říjnu vzrostly o 3,4 %. Pokud budou tyto trendy pokračovat, Home Depot jako oblíbený nákupní cíl majitelů domů a stavebních firem bude pravděpodobně hlavním příjemcem.
Společnost Home Depot od roku 2010 každoročně zvyšuje dividendy. V letech 2007 až 2009, uprostřed těžké recese, společnost držela dividendy na stejné úrovni, což je úctyhodný výkon.
I při pomalých tržbách generuje Home Depot dostatek volného peněžního toku (FCF ), který podporuje výplaty. Od počátku roku dosáhl FCF výše 12,8 miliardy USD, z nichž vyplatil 6,7 miliardy USD na dividendách. Akcie mají dividendový výnos 2,1 %.
Stejně tak dá práci odhalit, zda nedávná výkonnost odráží základní slabinu nebo příležitost.Index S&P 500 letos posílil o 26,5 %. Naproti tomu Coca-Cola posílila o 8,7 %, zatímco Home Depot si polepšil o mnohem slušnějších 23,5 %. Tyto společnosti mají naštěstí silné podnikání, které bylo dočasně poškozeno většími ekonomickými faktory. To se odráží v jejich schopnosti a ochotě pravidelně zvyšovat dividendy.Vzhledem k jejich dobře známým značkám a postavení na trhu by investoři, kteří hledají dividendy a vlastní jejich akcie, měli své pozice navýšit.Zdroj obrázku: Zdroj: Getty Images.1. Coca-ColaSpolečnost Coca-Cola prodává nápoje již od konce 19. století. Patří mezi ně široce uznávané a zavedené značky jako Coca-Cola, Sprite a Fanta. Společnost však vyrábí více než jen limonády. Její produktové řady zahrnují také vodu, kávu, čaj, džusy a rostlinné nápoje.Tržby však v tomto roce nebyly nijak hvězdné. Očištěné tržby za třetí čtvrtletí, které odstraňují kurzové přepočty a akvizice/rozprodeje, vzrostly o 9 %. To však bylo způsobeno výhradně cenovým mixem, který přispěl 10 procentními body. Objem se snížil, což investory znepokojilo. To je pravděpodobně způsobeno spotřebiteli, kteří byli napjatí kvůli vyšším cenám. Dopad to mělo i na další společnosti vyrábějící spotřební zboží, jako je McDonald’s .Inflační tlaky, včetně základních položek, jako jsou potraviny, se naštěstí zmírňují. Jakmile se ekonomika vrátí do stabilnějšího stavu, spotřebitelé se budou cítit pohodlněji při utrácení. To by mělo pomoci zvýšit objemy a růst nejvyššího obratu společnosti Coca-Cola.Trpěliví investoři se zatím mohou spolehnout na pobírání dividend. Představenstvo zvyšuje výplaty již 62 let v řadě, což z této akcie činí dividendového krále.Se 78% výplatním poměrem si Coca-Cola může dividendy dovolit. Obvykle zvyšuje výplaty v prvním čtvrtletí, takže je pravděpodobné, že se akcionáři brzy dočkají dalšího zvýšení. Akcie v současné době dosahují 3% dividendového výnosu ve srovnání s 1,2% výplatou v indexu S&P 500.2. Home DepotHome Depot generuje největší tržby v odvětví maloobchodního prodeje domácích potřeb. Jeho roční tržby přesahují 150 miliard USD ve srovnání s přibližně 90 miliardami USD hlavního konkurenta Lowe’s Companies . Tržby tohoto maloobchodního prodejce se však v poslední době dostaly na rychlou kolej. Ve třetím fiskálním čtvrtletí poklesly tržby ve stejných prodejnách o 1,3 % za období končící 27. října.Na vině jsou však do značné míry širší ekonomické faktory. Dlouhodobé úrokové sazby jsou vysoké, což vede k pomalé poptávce po bydlení a rekonstrukcích. To proto, že si lidé půjčují na koupi domů a často provádějí rekonstrukce, aby si prostor upravili podle svých představ.Stejně tak stávající majitelé domů obvykle potřebují půjčky před tím, než se pustí do větších prací, jako je modernizace kuchyně a koupelny. Je příliš brzy na to, abychom mohli prohlásit, že se situace zlepšuje, ale v poslední době se objevují pozitivní signály. Třicetiletá fixní sazba hypoték se nedávno stabilizovala pod 7 % a prodeje stávajících domů v říjnu vzrostly o 3,4 %. Pokud budou tyto trendy pokračovat, Home Depot jako oblíbený nákupní cíl majitelů domů a stavebních firem bude pravděpodobně hlavním příjemcem.Společnost Home Depot od roku 2010 každoročně zvyšuje dividendy. V letech 2007 až 2009, uprostřed těžké recese, společnost držela dividendy na stejné úrovni, což je úctyhodný výkon.I při pomalých tržbách generuje Home Depot dostatek volného peněžního toku , který podporuje výplaty. Od počátku roku dosáhl FCF výše 12,8 miliardy USD, z nichž vyplatil 6,7 miliardy USD na dividendách. Akcie mají dividendový výnos 2,1 %.
Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...