Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    GEMI 12 září, 2025

    Americká regulovaná kryptoměnová burza

    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

24. února — Americký automobilový průmysl zažívá úpadek

Kdysi chlouba amerického trhu.

David Škvára Autor: David Škvára
24 února, 2025
7 min. čtení
Zdroj: BurzovníSvět.cz

Zdroj: BurzovníSvět.cz

7 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Automobilový průmysl patří k nejklíčovějším v americké ekonomice
  • Jeho někdejší slávu ale možná navždy ohrozila světová finančnická krize
  • Kam se trend ubírá dnes?!

Tomuto sektoru ale dala světová ekonomická krize zabrat snad ještě více než ostatním…

Dne 24. února roku 2009 vedení společnosti General Motors oznamuje, že v rámci restrukturalizačního plánu, který je nutný kvůli potýkání se s finančními potížemi, zruší 10 000 pracovních míst, sníží platy manažerů a pozastaví vyplácení dividend. Toto oznámení přišlo uprostřed celosvětové finanční krize a znamenalo významný moment v úpadku amerického automobilového průmyslu.

Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více:

  • 484 – Vandalský král Hunerich odvolal křesťanské biskupy z jejich úřadů a poslal je do vyhnanství na Korsiku.
  • 1525 – Bitva u Pavie, kde došlo k porážce Francouzů a zajetí Františka I. Francouzského vojskem císaře Karla V.
  • 1582 – Papež Řehoř XIII. vyhlásil bulou Inter gravissimas reformu kalendáře.
  • 1918 – Estonsko vyhlásilo nezávislost.
  • 1920 – Vznikla NSDAP.
  • 1938 – Americká firma DuPont představila první zubní kartáček se syntetickými vlákny.
  • 1946 – Juan Perón byl zvolen prezidentem Argentiny.
  • 1949 – První arabsko-izraelská válka: byla podepsána dohoda o příměří mezi Izraelem a Egyptem.
  • 2008 – Raúl Castro byl veřejně Národním shromážděním zvolen prezidentem Kuby.
  • 2022 – Rusko zahájilo Invazi na Ukrajinu jako součást Ruské vojenské intervence na Ukrajině.

A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky:

  • 1803 – Nejvyšší soud USA zavádí zásadu soudního přezkumu v přelomovém případu Marbury v. Madison. Toto rozhodnutí potvrdilo pravomoc soudu prohlašovat zákony za protiústavní, čímž významně ovlivnilo rovnováhu moci ve vládě a utvářelo obchodní předpisy.
  • 1868 – Sněmovna reprezentantů USA hlasuje o obžalobě prezidenta Andrewa Johnsona, která je důsledkem konfliktů mezi Johnsonem a radikálními republikány ohledně politiky rekonstrukce. Ačkoli se tato politická roztržka netýkala přímo podnikání, měla významné důsledky pro hospodářskou politiku v období rekonstrukce.
  • 1868 – V roce 1868 byl Williamu Davisovi vydán první americký patent na chladicí železniční vůz, který znamenal revoluci v přepravě zboží podléhajícího zkáze a přispěl k rozvoji potravinářského průmyslu.
  • 1987 – Nejvyšší soud Spojených států rozhoduje v případu Kalifornie v. Cabazon Band of Mission Indians a potvrzuje práva indiánských kmenů provozovat hazardní hry na kmenových územích bez zásahu státu. Toto rozhodnutí otevřelo cestu k rozvoji indiánského herního průmyslu ve Spojených státech.

Cesta automobilového průmyslu v USA na vrchol – a zase do propasti

Počínaje druhou polovinou roku 2008 postihla ekonomiku Spojených států celosvětová recese. Kombinace několikaletého poklesu prodeje automobilů a omezené dostupnosti úvěrů vedla v letech 2008 a 2009 k rozsáhlejší krizi automobilového průmyslu ve Spojených státech.
Po dramatickém poklesu prodeje automobilů v průběhu roku 2008 požádaly dvě z tzv. „Velké trojky“ amerických automobilek – General Motors (GM) a Chrysler – o nouzové půjčky, aby mohly řešit hrozící nedostatek hotovosti. V dubnu 2009 se situace zhoršila natolik, že GM i Chrysler čelily hrozícímu bankrotu a likvidaci.Vlády USA a Kanady poskytly bezprecedentní finanční pomoc (85 miliard USD) s cílem zabránit masivní ztrátě pracovních míst a destabilizujícím škodám v celém výrobním odvětví, aby umožnily společnostem restrukturalizovat a zbavit se starých dluhů prostřednictvím bankrotu podle kapitoly 11. Obě společnosti podaly samostatně žádost o tuto ochranu do 1. června.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

General Motors vyšel z konkurzu jako nová společnost, jejímž většinovým vlastníkem je ministerstvo financí Spojených států, a Chrysler vyšel z konkurzu vlastněný především odborovou organizací United Auto Workers a italskou automobilkou Fiat S.p.A. Obě společnosti v rámci konkurzního řízení vypověděly smlouvy se stovkami svých dealerů a GM ukončil provoz několika svých značek. Společnost Ford Motor Company dokázala přežít bez vstupu do konkurzu částečně díky rozsáhlé úvěrové lince, kterou získala v roce 2007.

Chcete využít této příležitosti?

Americké automobilky byly krizí postiženy více než jejich zahraniční protějšky, jako je například Toyota. Po energetické krizi v roce 2000 se americkým automobilkám nepodařilo vyrábět úspornější vozidla na rozdíl od vysoce ziskových sportovně-užitkových vozů, které byly populární na konci 90. let a na začátku roku 2000, což vedlo k nadměrným zásobám a nežádoucím produktům. Po odeznění automobilové krize všechny tři americké automobilky zvýšily prodej vozidel a vykázaly zisk.

Od roku 2012 se automobilový průmysl do jisté míry zotavil. GM v roce 2011 prodala více než 9 milionů vozů, což je více než Toyota. Podle zprávy Národní ekonomické rady Bílého domu z května 2011 však americká vláda možná bude muset odepsat asi 14 miliard dolarů z 80miliardové půjčky.

V roce 2012 průzkumy Pew Research Center a Quinnipiac University Polling Institute ukázaly, že americká veřejnost se nyní domnívá, že finanční pomoc americké ekonomice pomohla.

Někteří upozorňují, že krize nastala především v důsledku podnikání velké trojky amerických automobilek, které měly na rozdíl od svých asijských protějšků omezený přístup k výrobě v zahraničí. Analytici poukazují na to, že asijské společnosti, které vyrábějí automobily převážně v Asii, ale také v USA, podobné problémy neměly. Byly schopny vyrábět kompaktní automobily v oblasti Tichomoří za nižší náklady (v dolarech). V článku z 22. prosince 2008 v deníku The New York Times se uvádí: „Takzvaní automobiloví transplantační výrobci – automobilky v zahraničním vlastnictví, které mají ve Spojených státech významné provozy – mají většinou hluboko do kapsy a dostatek úvěrů a nehrozí jim potenciální bankrot jako General Motors a Chrysler.“. Velká část kritiky se soustředila na strukturální rozdíly mezi velkou trojkou a „transplantáty“ (zahraničními společnostmi vyrábějícími v USA), které vedou k velkým rozdílům v nákladech.

Americkou „velkou trojku“ nejprve oslabily výrazně dražší automobilové pohonné hmoty spojené s ropnou krizí v letech 2003-2008, které způsobily zejména odklon zákazníků od velkých sportovně-užitkových vozidel (SUV) a pickupů, jež byly hlavním odbytištěm americké „velké trojky“ (General Motors, Ford a Chrysler). Americké automobilky také trpěly výrazně vyššími náklady na pracovní sílu než jejich protějšky, které nejsou v odborech, včetně mezd, benefitů, zdravotní péče a důchodů. Výměnou za pracovní klid poskytl management svým odborům ústupky, které vedly k nekonkurenceschopné struktuře nákladů a značným zděděným nákladům. Dále byl objem prodaných automobilů v USA významně vázán na úvěrové linky na bydlení, v roce 2006 bylo takto financováno 24 % prodejů. Když v roce 2008 dostupnost těchto úvěrů náhle vyschla v důsledku krize rizikových hypoték, prodej vozů dramaticky poklesl ze 17 milionů v roce 2006 na 10,6 milionu v roce 2009.

V roce 2006 časopis Consumer Reports uvedl, že všech 10 automobilů, které považoval za 10 nejlepších, vyrobily japonské společnosti. Zatímco v Michiganu zaniklo v letech 1993-2008 83 000 pracovních míst ve výrobě automobilů „velké trojky“, v Alabamě, Mississippi, Tennessee, Kentucky, Georgii, Severní Karolíně, Jižní Karolíně, Virginii a Texasu bylo ve stejném období vytvořeno více než 91 000 nových pracovních míst ve výrobě automobilů. Všimněte si, že 83 000 pracovních míst zaniklo v Michiganu, a není zde zmínka o pracovních místech v automobilovém průmyslu zaniklých v jiných státech. Centrum pro výzkum automobilového průmyslu odhadlo, že na každé pracovní místo vytvořené transplantací ze zahraničí připadá 6,1 zrušeného pracovního místa u velké trojky.

Zdroj: GI

Podpora, kterou Obamova administrativa poskytla společnostem General Motors a Chrysler, byla zpočátku nepopulární – podle průzkumu CNN/Opinion Research Corporation z března 2009 s těmito kroky souhlasilo pouze 37 % Američanů. Průzkum Wall Street Journal/NBC News z června 2009 ukázal, že je schvaluje 39 % dotázaných.

Dva průzkumy provedené tři roky po této akci však ukazují, že Američané nakonec záchranu automobilů podpořili. Průzkum Quinnipiac University Polling Institute z dubna 2012 ukázal, že 53 % amerických voličů záchranu podporuje a 50 % se domnívá, že byla úspěšná. 16] Průzkum Pew Research Center z února 2012 ukazuje, že 56 % dotázaných dospělých nyní věří, že poskytnutí vládních půjček společnostem General Motors a Chrysler bylo „dobré pro ekonomiku“.

Tomuto sektoru ale dala světová ekonomická krize zabrat snad ještě více než ostatním…Dne 24. února roku 2009 vedení společnosti General Motors oznamuje, že v rámci restrukturalizačního plánu, který je nutný kvůli potýkání se s finančními potížemi, zruší 10 000 pracovních míst, sníží platy manažerů a pozastaví vyplácení dividend. Toto oznámení přišlo uprostřed celosvětové finanční krize a znamenalo významný moment v úpadku amerického automobilového průmyslu.Při bližším pohledu do průřezu historií ale uvidíme, že toho na dnešní den připadá ještě o mnoho více: 484 – Vandalský král Hunerich odvolal křesťanské biskupy z jejich úřadů a poslal je do vyhnanství na Korsiku. 1525 – Bitva u Pavie, kde došlo k porážce Francouzů a zajetí Františka I. Francouzského vojskem císaře Karla V. 1582 – Papež Řehoř XIII. vyhlásil bulou Inter gravissimas reformu kalendáře. 1918 – Estonsko vyhlásilo nezávislost. 1920 – Vznikla NSDAP. 1938 – Americká firma DuPont představila první zubní kartáček se syntetickými vlákny. 1946 – Juan Perón byl zvolen prezidentem Argentiny. 1949 – První arabsko-izraelská válka: byla podepsána dohoda o příměří mezi Izraelem a Egyptem. 2008 – Raúl Castro byl veřejně Národním shromážděním zvolen prezidentem Kuby. 2022 – Rusko zahájilo Invazi na Ukrajinu jako součást Ruské vojenské intervence na Ukrajině. A nyní se už jako obvykle přesuneme do světa byznysu a ekonomiky: 1803 – Nejvyšší soud USA zavádí zásadu soudního přezkumu v přelomovém případu Marbury v. Madison. Toto rozhodnutí potvrdilo pravomoc soudu prohlašovat zákony za protiústavní, čímž významně ovlivnilo rovnováhu moci ve vládě a utvářelo obchodní předpisy. 1868 – Sněmovna reprezentantů USA hlasuje o obžalobě prezidenta Andrewa Johnsona, která je důsledkem konfliktů mezi Johnsonem a radikálními republikány ohledně politiky rekonstrukce. Ačkoli se tato politická roztržka netýkala přímo podnikání, měla významné důsledky pro hospodářskou politiku v období rekonstrukce. 1868 – V roce 1868 byl Williamu Davisovi vydán první americký patent na chladicí železniční vůz, který znamenal revoluci v přepravě zboží podléhajícího zkáze a přispěl k rozvoji potravinářského průmyslu. 1987 – Nejvyšší soud Spojených států rozhoduje v případu Kalifornie v. Cabazon Band of Mission Indians a potvrzuje práva indiánských kmenů provozovat hazardní hry na kmenových územích bez zásahu státu. Toto rozhodnutí otevřelo cestu k rozvoji indiánského herního průmyslu ve Spojených státech. Počínaje druhou polovinou roku 2008 postihla ekonomiku Spojených států celosvětová recese. Kombinace několikaletého poklesu prodeje automobilů a omezené dostupnosti úvěrů vedla v letech 2008 a 2009 k rozsáhlejší krizi automobilového průmyslu ve Spojených státech.Po dramatickém poklesu prodeje automobilů v průběhu roku 2008 požádaly dvě z tzv. „Velké trojky“ amerických automobilek – General Motors a Chrysler – o nouzové půjčky, aby mohly řešit hrozící nedostatek hotovosti. V dubnu 2009 se situace zhoršila natolik, že GM i Chrysler čelily hrozícímu bankrotu a likvidaci.Vlády USA a Kanady poskytly bezprecedentní finanční pomoc s cílem zabránit masivní ztrátě pracovních míst a destabilizujícím škodám v celém výrobním odvětví, aby umožnily společnostem restrukturalizovat a zbavit se starých dluhů prostřednictvím bankrotu podle kapitoly 11. Obě společnosti podaly samostatně žádost o tuto ochranu do 1. června.General Motors vyšel z konkurzu jako nová společnost, jejímž většinovým vlastníkem je ministerstvo financí Spojených států, a Chrysler vyšel z konkurzu vlastněný především odborovou organizací United Auto Workers a italskou automobilkou Fiat S.p.A. Obě společnosti v rámci konkurzního řízení vypověděly smlouvy se stovkami svých dealerů a GM ukončil provoz několika svých značek. Společnost Ford Motor Company dokázala přežít bez vstupu do konkurzu částečně díky rozsáhlé úvěrové lince, kterou získala v roce 2007. Chcete využít této příležitosti?Americké automobilky byly krizí postiženy více než jejich zahraniční protějšky, jako je například Toyota. Po energetické krizi v roce 2000 se americkým automobilkám nepodařilo vyrábět úspornější vozidla na rozdíl od vysoce ziskových sportovně-užitkových vozů, které byly populární na konci 90. let a na začátku roku 2000, což vedlo k nadměrným zásobám a nežádoucím produktům. Po odeznění automobilové krize všechny tři americké automobilky zvýšily prodej vozidel a vykázaly zisk.Od roku 2012 se automobilový průmysl do jisté míry zotavil. GM v roce 2011 prodala více než 9 milionů vozů, což je více než Toyota. Podle zprávy Národní ekonomické rady Bílého domu z května 2011 však americká vláda možná bude muset odepsat asi 14 miliard dolarů z 80miliardové půjčky.V roce 2012 průzkumy Pew Research Center a Quinnipiac University Polling Institute ukázaly, že americká veřejnost se nyní domnívá, že finanční pomoc americké ekonomice pomohla.Někteří upozorňují, že krize nastala především v důsledku podnikání velké trojky amerických automobilek, které měly na rozdíl od svých asijských protějšků omezený přístup k výrobě v zahraničí. Analytici poukazují na to, že asijské společnosti, které vyrábějí automobily převážně v Asii, ale také v USA, podobné problémy neměly. Byly schopny vyrábět kompaktní automobily v oblasti Tichomoří za nižší náklady . V článku z 22. prosince 2008 v deníku The New York Times se uvádí: „Takzvaní automobiloví transplantační výrobci – automobilky v zahraničním vlastnictví, které mají ve Spojených státech významné provozy – mají většinou hluboko do kapsy a dostatek úvěrů a nehrozí jim potenciální bankrot jako General Motors a Chrysler.“. Velká část kritiky se soustředila na strukturální rozdíly mezi velkou trojkou a „transplantáty“ , které vedou k velkým rozdílům v nákladech.Americkou „velkou trojku“ nejprve oslabily výrazně dražší automobilové pohonné hmoty spojené s ropnou krizí v letech 2003-2008, které způsobily zejména odklon zákazníků od velkých sportovně-užitkových vozidel a pickupů, jež byly hlavním odbytištěm americké „velké trojky“ . Americké automobilky také trpěly výrazně vyššími náklady na pracovní sílu než jejich protějšky, které nejsou v odborech, včetně mezd, benefitů, zdravotní péče a důchodů. Výměnou za pracovní klid poskytl management svým odborům ústupky, které vedly k nekonkurenceschopné struktuře nákladů a značným zděděným nákladům. Dále byl objem prodaných automobilů v USA významně vázán na úvěrové linky na bydlení, v roce 2006 bylo takto financováno 24 % prodejů. Když v roce 2008 dostupnost těchto úvěrů náhle vyschla v důsledku krize rizikových hypoték, prodej vozů dramaticky poklesl ze 17 milionů v roce 2006 na 10,6 milionu v roce 2009.V roce 2006 časopis Consumer Reports uvedl, že všech 10 automobilů, které považoval za 10 nejlepších, vyrobily japonské společnosti. Zatímco v Michiganu zaniklo v letech 1993-2008 83 000 pracovních míst ve výrobě automobilů „velké trojky“, v Alabamě, Mississippi, Tennessee, Kentucky, Georgii, Severní Karolíně, Jižní Karolíně, Virginii a Texasu bylo ve stejném období vytvořeno více než 91 000 nových pracovních míst ve výrobě automobilů. Všimněte si, že 83 000 pracovních míst zaniklo v Michiganu, a není zde zmínka o pracovních místech v automobilovém průmyslu zaniklých v jiných státech. Centrum pro výzkum automobilového průmyslu odhadlo, že na každé pracovní místo vytvořené transplantací ze zahraničí připadá 6,1 zrušeného pracovního místa u velké trojky.Podpora, kterou Obamova administrativa poskytla společnostem General Motors a Chrysler, byla zpočátku nepopulární – podle průzkumu CNN/Opinion Research Corporation z března 2009 s těmito kroky souhlasilo pouze 37 % Američanů. Průzkum Wall Street Journal/NBC News z června 2009 ukázal, že je schvaluje 39 % dotázaných.Dva průzkumy provedené tři roky po této akci však ukazují, že Američané nakonec záchranu automobilů podpořili. Průzkum Quinnipiac University Polling Institute z dubna 2012 ukázal, že 53 % amerických voličů záchranu podporuje a 50 % se domnívá, že byla úspěšná. 16] Průzkum Pew Research Center z února 2012 ukazuje, že 56 % dotázaných dospělých nyní věří, že poskytnutí vládních půjček společnostem General Motors a Chrysler bylo „dobré pro ekonomiku“.
Tagy: automobilfordprůmyslUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:36

      Embraer dobývá Ameriku: Obří kontrakt s Avelo Airlines!

      17:32

      Chevron a Hellenic Energy: Lovci plynu v řeckých vodách

      17:28

      Amazon připravuje revoluční AR brýle, výzva pro Meta!

      17:23

      Optimismus na řeckém trhu: Akcie táhnou vzhůru banky a stavebnictví

      17:19

      Izraelské trhy pod tlakem: Pojišťovny a finance v červeném

      17:17

      Norské akcie na vzestupu, Kongsberg Gruppen vede růst trhu

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie Twilio po výsledcích klesly, ale dlouhodobý potenciál zůstává silný

      10 září, 2025

      Společnost Twilio, významný hráč v oblasti softwarových komunikačních platforem, zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí, které sice překonaly očekávání analytiků, ale...

      Zdroj BS

      Očekáváné IPO GEMINI se blíží a Nasdaq posílá jasný nákupní signál

      10 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Akcie UnitedHealth rostou po potvrzení výhledu zisků pro rok 2025

      10 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      GameStop zaznamenal ve druhém čtvrtletí 2025 22% nárůst tržeb

      9 září, 2025
      Zdroj: Netskope

      IPO Netskope: investiční příležitost v kybernetické bezpečnosti

      9 září, 2025

      IPO Radar.

      Gemini Space Station Inc.

      Datum IPO: 12 září, 2025
      Potenciální ocenění: 2,1 – 2,22 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie mírně posilují díky revizi růstu zaměstnanosti

      9 září, 2025

      Oracle překvapuje miliardovými cloudovými kontrakty a růstem akcií

      8 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Nasdaq díky růstu akcií výrobců čipů uzavřel na rekordní úrovni

      8 září, 2025

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      Nasdaq uzavřel na rekordní úrovni navzdory poklesu akcií Apple

      9 září, 2025

      Tesla ztrácí podíl na americkém trhu s elektromobily uprostřed boomu EV

      10 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Gemini
      Investice

      Gemini Space Station – toto IPO může změnit kryptoměnový trh

      8 září, 2025

      Svět kryptoměn zažívá další klíčový okamžik. Společnost Gemini Space Station, založená Cameronem a Tylerem Winklevossovými, oznámila termín svého dlouho očekávaného...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.