Klíčové body
- Ford překonal očekávání ve čtvrtém čtvrtletí, ale pro rok 2025 vydal opatrný výhled kvůli tržním faktorům
- Segment elektromobilů Fordu zůstává ztrátový a ztráta se očekává i v roce 2025, přestože prodeje elektrifikovaných vozů rostou
- Akcie společnosti Ford klesly o 4 % po zveřejnění výsledků a upozornění na výzvy v prvním čtvrtletí roku 2025
- Generální ředitel Fordu Jim Farley vyzval k zavedení komplexnější celní politiky pro automobilový průmysl v USA
Výsledky přicházejí poté, co konkurenční GM vykázal dobré výsledky, ale odmítl vrátit akcionářům více hotovosti.
Ford uvedl, že za celý rok 2025 vidí upravený EBIT ve výši 7,0 až 8,5 miliardy USD a upravený volný peněžní tok ve výši 3,5 až 4,5 miliardy USD. Ford uvedl, že tento výhled „předpokládá negativní vlivy související s tržními faktory“, jako jsou ceny, ačkoli nezahrnuje změny v politice, jako je potenciální ztráta daňových úlev pro elektromobily nebo cla. Finanční ředitelka Sherry Houseová v hovoru s novináři dodala, že 25% clo na dovoz „by mělo na naše odvětví velký dopad“.
Pro srovnání, Ford vykázal v roce 2024 upravený zisk před úroky a odpisy ve výši 10,2 miliardy USD při tržbách 185 miliard USD a čistém zisku 5,9 miliardy USD. V minulém čtvrtletí Ford předpokládal, že upravený EBIT v roce 2024 „bude činit přibližně 10 miliard USD“.
Akcie společnosti Ford v průběhu odpoledního obchodování klesly o 4 %.
Ford Motor Company
Ford rovněž uvedl, že v 1. čtvrtletí 2025 očekává upravený EBIT „zhruba na hranici rentability“ kvůli nižším prodejům a nepříznivému produktovému mixu, včetně aktivit při uvádění nových produktů v továrnách Ford v USA.
„Očekáváme, že v roce 2025 dosáhneme podstatně většího pokroku v našich dvou největších oblastech příležitostí – kvalitě a nákladech -, protože vstupujeme do jádra naší transformace Ford+,“ uvedl v prohlášení k výsledkům generální ředitel Fordu Jim Farley. „Tyto klíčové faktory zisku máme pod kontrolou a jsem přesvědčen, že jsme na správné cestě k vytváření dlouhodobé hodnoty pro všechny naše akcionáře.“
Houseová v telefonátu s novináři dodala, že Ford očekává úspory nákladů ve výši 1 miliardy dolarů.

Za čtvrté čtvrtletí Ford vykázal tržby ve výši 48,2 miliardy USD oproti odhadovaným 43,01 miliardy USD, což je více než 46,2 miliardy USD vykázaných v minulém čtvrtletí a o 5 % více než 46,0 miliardy USD vykázaných před rokem.
Ford rovněž vykázal upravený zisk na akcii ve výši 0,39 USD oproti očekávané hodnotě 0,32 USD při upraveném zisku EBIT ve výši 2,1 miliardy USD.
V rámci svého plánu Ford+ rozdělil Ford své podnikání na tři jednotky: Ford Blue pro oblast tradičních benzinových vozidel, Ford Model e pro divizi elektromobilů a Ford Pro pro oblast užitkových a nákladních vozů Super Duty. Ford ve 4. čtvrtletí vykázal následující výsledky:
- Ford Blue: tržby 27,3 miliardy USD, zisk 1,581 miliardy USD.
- Model e: tržby 1,4 miliardy USD, EBIT – 1,389 miliardy USD.
- Ford Pro: tržby 16,2 miliardy dolarů, EBIT 1,629 miliardy dolarů.
Ford uvedl, že segment Model e vykázal celoroční ztrátu EBIT ve výši 5,1 mld. dolarů a očekává, že ztráta zůstane stejná i v roce 2025. House poznamenal, že to předpokládá vyšší objem elektromobilů a že se výsledky ve 3. a 4. čtvrtletí roku 2024 zlepšily. Místopředseda představenstva společnosti Ford John Lawler však dodal, že segment Model e bude v průběhu roku čelit „tlaku na horní hranici“ kvůli rostoucí nabídce a nerovnoměrné poptávce.
Pro srovnání, společnost Wolfe Research odhaduje, že GM vykázala ve svém podnikání v oblasti elektromobilů ztrátu 5 miliard USD a v roce 2025 předpokládá ztrátu 4,25 miliardy USD. GM neuvádí výsledky své jednotky pro elektromobily.
Začátkem ledna Ford uvedl, že prodeje v USA ve 4. čtvrtletí vzrostly o 8,8 % oproti předchozímu roku, a to díky prodejům řady F, které ve čtvrtletí vyskočily o 21,1 %. Za celý rok Ford vykázal 4,2% skok v prodejích v USA, které dosáhly přibližně 2,079 milionu vozů.
Segment „elektrifikovaných“ vozů Ford, tedy vozů využívajících hybridní i plně elektrické pohony, poskočil v roce 2024 o 38 % a dosáhl 285 291 prodaných kusů.

Většinu z tohoto počtu tvořily prodeje hybridních vozů Ford, které dosáhly rekordních 187 426 kusů – o 40 % více než v roce 2023. Prodeje hybridních pick-upů Maverick tvořily téměř třetinu tohoto množství.
Generální ředitel společnosti Ford vyzývá ke „komplexní“ celní politice
Farley se také dotkl cel, která se od 1. března začnou uplatňovat na dovoz z Kanady a Mexika.
Zatímco Ford by mohl několik týdnů cla přečkat, z dlouhodobého hlediska by cla měla „zničující dopad“, uvedl Farley v telefonickém hovoru.
Generální ředitel Fordu rovněž vyzval k „komplexnější“ celní politice kvůli ostatním automobilkám, které v současném systému neplatí žádná cla, což označil za „bonanzu“ pro tyto automobilky.
„Nedává mi smysl, proč vedeme tento rozhovor, zatímco Hyundai-Kia dováží do USA 600 000 kusů bez dodatečného cla a proč je Toyota schopna dovážet do USA půl milionu vozidel bez dodatečného cla?“, řekl Farely. „Chci říci, že do naší země se dovážejí miliony vozidel, na které se nevztahuje; takže pokud budeme mít celní politiku … měla by být pro náš průmysl komplexní.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky