Společnost Toast se specializuje na komplexní služby pro restaurace a dosáhla 26% meziročního růstu tržeb
Toast začíná vykazovat čistý zisk a zlepšuje svou finanční stabilitu díky efektivnějším provozním nákladům
Společnost těží z věrnosti zákazníků, přičemž 20 % nových klientů přichází na základě doporučení
Přestože akcie Toastu zůstávají oceněny vysoko, očekávaný prudký růst zisků by mohl ospravedlnit další investice
Například akcie jedné společnosti poskytující software jako službu (SaaS) jen za posledních 12 měsíců vzrostly o 111 %.
To není překvapivé, vzhledem k působivé trajektorii, na které se tento podnik nachází. Přesto se i po tomto vzestupu její akcie stále obchodují 39 % pod vrcholem, kterého dosáhly v listopadu 2021. Je stále vhodná doba pro nákup této mimořádně výkonné růstové akcie?
Péče o restaurační průmysl
Společnost Toast se proslavila tím, že se stará speciálně o potřeby restauračního sektoru. S rozsáhlým sortimentem produktů a služeb, který sahá od zařízení pro prodejní místa a správu mezd až po marketingové nástroje a půjčky na provozní kapitál, představuje komplexní obchod s nástroji, které manažeři a majitelé potřebují k lepšímu řízení svých provozů.
Od svého založení v roce 2012 zaznamenala společnost Toast fantastický růst. Dokonce i v podmínkách nepříznivých makroekonomických faktorů byly její přírůstky v horní linii pozoruhodné a stále pokračují. Ve třetím čtvrtletí společnost Toast zaznamenala 26% meziroční nárůst tržeb. Svou zákaznickou základnu také rozšířila o 7 000 nových restaurací, takže celkový počet zákazníků dosáhl 127 000.
Zdroj: Getty Images
Přesto má společnost ještě značný náskok. Jen ve Spojených státech je 875 000 restauračních provozoven a v mezinárodním měřítku (bez Číny) jich je 15 milionů. Komplexní sada produktů Toastu si nenajde cestu do všech z nich, ale má obrovský prostor pro expanzi.
Stát se finančně zdravým
Po letech vykazování ztrát začíná Toast vykazovat zisky. Ve druhém a třetím čtvrtletí loňského roku dosáhl čistého zisku 70 milionů dolarů.
Vedoucí tým Toastu by nyní mohl mít zkušenosti, aby dokázal lépe využívat své provozní náklady. Utrácení peněz za prodej, marketing a výzkum a vývoj je pro budoucnost této společnosti jistě nezbytné. Tyto náklady však nyní, kdy má Toast dobře zavedené postavení v oboru, nebudou muset růst v takové míře jako v minulosti.
Společnost bude také těžit z nákladů na změnu dodavatele, což je klíčová konkurenční výhoda. Vzhledem k tomu, že stále větší počet zákazníků se zavazuje k dlouhodobému využívání jejího ekosystému, místo aby vynakládali prostředky na změnu poskytovatele služeb, nebude muset společnost Toast vynakládat tolik prostředků na marketing, aby získala nové klienty. A protože spokojenost zákazníků je vysoká, mají tito zavedení klienti ještě menší motivaci k odchodu.
Myslím, že již nyní jsme svědky výhod, které přináší schopnost společnosti Toast poskytovat svým klientům z řad restaurací velkou hodnotu. Vzhledem k tomu, že 20 % nových zákazníků pochází z doporučení a 75 % z příchozích kanálů, služba již přitahuje značný zájem.
Je pro vás oceňování důležité?
Před rokem, než se akcie Toastu více než zdvojnásobily, se obchodovaly v poměru cena/prodej (P/S) 2,6 %. To se zdálo jako přesvědčivý vstupní bod. Dnes, po více než zdvojnásobení ceny, se akcie obchodují s násobkem P/S 4,8, což je podle mého názoru možná příliš vysoké ocenění.
Ale nyní, když Toast generuje kladný čistý zisk, mohou investoři zvažovat i jeho ocenění na základě ukazatelů založených na zisku. Akcie se nyní obchodují s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši přibližně 44. Ani to na první pohled nevypovídá o výhodné koupi.
Podle konsensuálních odhadů analytiků by měl zisk na akcii společnosti Toast v letech 2024 až 2026 vzrůst o 102 %. Takové předpovědi je lepší brát s rezervou, ale poskytují rozumnou představu o tom, co by se mohlo stát. Pokud věříte, že zisky prudce vzrostou, současné ocenění nevypadá draze. Investoři, kteří dnes nakupují, si tuto potenciální světlou budoucnost uvědomují. Zda se objeví, je samozřejmě nejisté.
Investoři, kteří mají k Toastu býčí vztah, by měli nejprve zvážit otevření malé pozice a – pokud to vývoj zisků ospravedlní – časem nakoupit více akcií.
Například akcie jedné společnosti poskytující software jako službu jen za posledních 12 měsíců vzrostly o 111 %.To není překvapivé, vzhledem k působivé trajektorii, na které se tento podnik nachází. Přesto se i po tomto vzestupu její akcie stále obchodují 39 % pod vrcholem, kterého dosáhly v listopadu 2021. Je stále vhodná doba pro nákup této mimořádně výkonné růstové akcie?Péče o restaurační průmyslSpolečnost Toast se proslavila tím, že se stará speciálně o potřeby restauračního sektoru. S rozsáhlým sortimentem produktů a služeb, který sahá od zařízení pro prodejní místa a správu mezd až po marketingové nástroje a půjčky na provozní kapitál, představuje komplexní obchod s nástroji, které manažeři a majitelé potřebují k lepšímu řízení svých provozů.Od svého založení v roce 2012 zaznamenala společnost Toast fantastický růst. Dokonce i v podmínkách nepříznivých makroekonomických faktorů byly její přírůstky v horní linii pozoruhodné a stále pokračují. Ve třetím čtvrtletí společnost Toast zaznamenala 26% meziroční nárůst tržeb. Svou zákaznickou základnu také rozšířila o 7 000 nových restaurací, takže celkový počet zákazníků dosáhl 127 000.Přesto má společnost ještě značný náskok. Jen ve Spojených státech je 875 000 restauračních provozoven a v mezinárodním měřítku jich je 15 milionů. Komplexní sada produktů Toastu si nenajde cestu do všech z nich, ale má obrovský prostor pro expanzi.Stát se finančně zdravýmPo letech vykazování ztrát začíná Toast vykazovat zisky. Ve druhém a třetím čtvrtletí loňského roku dosáhl čistého zisku 70 milionů dolarů.Vedoucí tým Toastu by nyní mohl mít zkušenosti, aby dokázal lépe využívat své provozní náklady. Utrácení peněz za prodej, marketing a výzkum a vývoj je pro budoucnost této společnosti jistě nezbytné. Tyto náklady však nyní, kdy má Toast dobře zavedené postavení v oboru, nebudou muset růst v takové míře jako v minulosti.Společnost bude také těžit z nákladů na změnu dodavatele, což je klíčová konkurenční výhoda. Vzhledem k tomu, že stále větší počet zákazníků se zavazuje k dlouhodobému využívání jejího ekosystému, místo aby vynakládali prostředky na změnu poskytovatele služeb, nebude muset společnost Toast vynakládat tolik prostředků na marketing, aby získala nové klienty. A protože spokojenost zákazníků je vysoká, mají tito zavedení klienti ještě menší motivaci k odchodu.Myslím, že již nyní jsme svědky výhod, které přináší schopnost společnosti Toast poskytovat svým klientům z řad restaurací velkou hodnotu. Vzhledem k tomu, že 20 % nových zákazníků pochází z doporučení a 75 % z příchozích kanálů, služba již přitahuje značný zájem.Je pro vás oceňování důležité?Před rokem, než se akcie Toastu více než zdvojnásobily, se obchodovaly v poměru cena/prodej 2,6 %. To se zdálo jako přesvědčivý vstupní bod. Dnes, po více než zdvojnásobení ceny, se akcie obchodují s násobkem P/S 4,8, což je podle mého názoru možná příliš vysoké ocenění.Toast, Inc. Ale nyní, když Toast generuje kladný čistý zisk, mohou investoři zvažovat i jeho ocenění na základě ukazatelů založených na zisku. Akcie se nyní obchodují s forwardovým poměrem ceny k zisku ve výši přibližně 44. Ani to na první pohled nevypovídá o výhodné koupi.Podle konsensuálních odhadů analytiků by měl zisk na akcii společnosti Toast v letech 2024 až 2026 vzrůst o 102 %. Takové předpovědi je lepší brát s rezervou, ale poskytují rozumnou představu o tom, co by se mohlo stát. Pokud věříte, že zisky prudce vzrostou, současné ocenění nevypadá draze. Investoři, kteří dnes nakupují, si tuto potenciální světlou budoucnost uvědomují. Zda se objeví, je samozřejmě nejisté.Investoři, kteří mají k Toastu býčí vztah, by měli nejprve zvážit otevření malé pozice a – pokud to vývoj zisků ospravedlní – časem nakoupit více akcií.