Nintendo oznámilo nižší zisk a tržby za třetí fiskální čtvrtletí, což vedlo ke snížení celoročních prognóz
Prodej konzole Switch meziročně klesl o 30,6 % a Nintendo očekává celoroční prodej 11 milionů kusů
Společnost připravuje uvedení nové konzole Switch 2, která má být kompatibilní s některými stávajícími hrami
Analytici upozorňují, že přechod na Switch 2 bude pro Nintendo velkou výzvou kvůli vysoké uživatelské základně původního Switche
prosince nesplnily očekávání. Tržby dosáhly 432,92 miliardy jenů (přibližně 2,8 miliardy USD), což bylo méně než očekávaných 498,22 miliardy jenů. Čistý zisk činil 128,53 miliardy jenů, což rovněž zaostalo za odhady, které předpokládaly 136,16 miliardy jenů. Tento výsledek představuje meziroční pokles o 6 %. Slabší výsledky jsou připisovány klesajícímu zájmu o stávající konzoli Switch, která na trhu působí už od roku 2017. Před vydáním jejího nástupce, označovaného jako Switch 2, společnost revidovala své celoroční prognózy směrem dolů.
Nintendo nyní očekává, že za celý fiskální rok prodá 11 milionů kusů konzole Switch, což je méně než dříve odhadovaných 12,5 milionu. Rovněž snížilo předpoklad čistého zisku na 270 miliard jenů, což je o 10 % méně než původní odhad 300 miliard jenů. V posledním čtvrtletí prodalo Nintendo 4,82 milionu konzolí Switch, což znamená meziroční pokles o 30,6 %. Tento trend potvrzuje, že životní cyklus konzole se blíží svému konci. Společnost se proto zaměřuje na přípravu nové generace herního hardwaru, který by měl udržet zájem hráčů i tržní konkurenceschopnost.
Zdroj: Reuters
Switch se však zapsal do historie jako jeden z nejúspěšnějších produktů společnosti Nintendo. Od uvedení na trh se prodalo 150,86 milionu kusů této konzole, čímž se stala druhou nejprodávanější konzolí Nintenda, hned za legendárním Nintendo DS, které dosáhlo prodeje 154,02 milionu kusů. K úspěchu Switche přispěl stabilní příliv herních hitů a rozšíření známých značek, jako jsou Pokémoni, Super Mario či Zelda. Aktivní uživatelská základna čítá více než 129 milionů hráčů ročně, což Nintendu poskytuje solidní výchozí pozici pro uvedení nového hardwaru.
Odborníci se však shodují, že přechod na novou konzoli bude pro Nintendo velkou výzvou. George Jijiashvili, senior analytik společnosti Omdia, upozornil, že úspěch původního Switche je pro firmu „dvousečnou zbraní“. Na jedné straně má Nintendo díky rozsáhlé uživatelské základně dobré podmínky pro uvedení Switch 2, na druhé straně však musí efektivně zvládnout proces přechodu. „Největší výzvou bude přesvědčit uživatele, aby přešli na novou konzoli, a zároveň zajistit, že ti, kteří zůstanou u původního Switche, budou nadále podporováni,“ uvedl Jijiashvili.
Očekává se, že Nintendo uvede Switch 2 na trh v první polovině roku 2025. Podle analýzy společnosti Omdia by mohlo Nintendo v prvním roce prodat až 14,7 milionu kusů nové konzole. Firma se snaží vzbudit zájem u svých fanoušků už nyní – například zveřejnila trailer na Switch 2, který ukázal kompatibilitu některých her ze současného Switche s novou konzolí. Detaily o ceně a přesném datu vydání by měly být oznámeny na akci Nintendo Direct, plánované na 2. dubna.
Nintendo také čelí konkurenci dalších herních gigantů, jako jsou Sony a Microsoft, kteří pokračují ve vývoji svých konzolí a herních ekosystémů. Zatímco PlayStation 5 a Xbox Series X se snaží lákat hráče na výkonnější hardware a exkluzivní hry, strategie Nintenda se dlouhodobě opírá o inovace a jedinečný herní obsah. Switch 2 bude muset tuto strategii ještě posílit, aby si Nintendo udrželo své postavení na trhu.
Zdroj: Getty Images
Kromě hardwarových výzev se Nintendo musí vypořádat i s ekonomickými faktory, které ovlivňují herní průmysl jako celek. Rostoucí výrobní náklady a nejistota v dodavatelských řetězcích mohou ovlivnit ceny a dostupnost nové konzole. Analytici proto budou pozorně sledovat, jak se Nintendo vypořádá s těmito tlaky a zda se mu podaří naplnit ambiciózní prodejní cíle.
Navzdory aktuálním poklesům tržeb a zisku zůstává Nintendo jedním z nejdůležitějších hráčů v herním průmyslu. Úspěch Switche a silná značka společnosti poskytují pevné základy pro budoucí expanzi. Očekávání spojená se Switch 2 jsou vysoká, ale pokud Nintendo zvládne přechod na novou generaci konzolí, má potenciál upevnit své postavení mezi lídry na trhu.
prosince nesplnily očekávání. Tržby dosáhly 432,92 miliardy jenů , což bylo méně než očekávaných 498,22 miliardy jenů. Čistý zisk činil 128,53 miliardy jenů, což rovněž zaostalo za odhady, které předpokládaly 136,16 miliardy jenů. Tento výsledek představuje meziroční pokles o 6 %. Slabší výsledky jsou připisovány klesajícímu zájmu o stávající konzoli Switch, která na trhu působí už od roku 2017. Před vydáním jejího nástupce, označovaného jako Switch 2, společnost revidovala své celoroční prognózy směrem dolů.Nintendo nyní očekává, že za celý fiskální rok prodá 11 milionů kusů konzole Switch, což je méně než dříve odhadovaných 12,5 milionu. Rovněž snížilo předpoklad čistého zisku na 270 miliard jenů, což je o 10 % méně než původní odhad 300 miliard jenů. V posledním čtvrtletí prodalo Nintendo 4,82 milionu konzolí Switch, což znamená meziroční pokles o 30,6 %. Tento trend potvrzuje, že životní cyklus konzole se blíží svému konci. Společnost se proto zaměřuje na přípravu nové generace herního hardwaru, který by měl udržet zájem hráčů i tržní konkurenceschopnost.Switch se však zapsal do historie jako jeden z nejúspěšnějších produktů společnosti Nintendo. Od uvedení na trh se prodalo 150,86 milionu kusů této konzole, čímž se stala druhou nejprodávanější konzolí Nintenda, hned za legendárním Nintendo DS, které dosáhlo prodeje 154,02 milionu kusů. K úspěchu Switche přispěl stabilní příliv herních hitů a rozšíření známých značek, jako jsou Pokémoni, Super Mario či Zelda. Aktivní uživatelská základna čítá více než 129 milionů hráčů ročně, což Nintendu poskytuje solidní výchozí pozici pro uvedení nového hardwaru.Odborníci se však shodují, že přechod na novou konzoli bude pro Nintendo velkou výzvou. George Jijiashvili, senior analytik společnosti Omdia, upozornil, že úspěch původního Switche je pro firmu „dvousečnou zbraní“. Na jedné straně má Nintendo díky rozsáhlé uživatelské základně dobré podmínky pro uvedení Switch 2, na druhé straně však musí efektivně zvládnout proces přechodu. „Největší výzvou bude přesvědčit uživatele, aby přešli na novou konzoli, a zároveň zajistit, že ti, kteří zůstanou u původního Switche, budou nadále podporováni,“ uvedl Jijiashvili.Očekává se, že Nintendo uvede Switch 2 na trh v první polovině roku 2025. Podle analýzy společnosti Omdia by mohlo Nintendo v prvním roce prodat až 14,7 milionu kusů nové konzole. Firma se snaží vzbudit zájem u svých fanoušků už nyní – například zveřejnila trailer na Switch 2, který ukázal kompatibilitu některých her ze současného Switche s novou konzolí. Detaily o ceně a přesném datu vydání by měly být oznámeny na akci Nintendo Direct, plánované na 2. dubna.Nintendo také čelí konkurenci dalších herních gigantů, jako jsou Sony a Microsoft, kteří pokračují ve vývoji svých konzolí a herních ekosystémů. Zatímco PlayStation 5 a Xbox Series X se snaží lákat hráče na výkonnější hardware a exkluzivní hry, strategie Nintenda se dlouhodobě opírá o inovace a jedinečný herní obsah. Switch 2 bude muset tuto strategii ještě posílit, aby si Nintendo udrželo své postavení na trhu.Kromě hardwarových výzev se Nintendo musí vypořádat i s ekonomickými faktory, které ovlivňují herní průmysl jako celek. Rostoucí výrobní náklady a nejistota v dodavatelských řetězcích mohou ovlivnit ceny a dostupnost nové konzole. Analytici proto budou pozorně sledovat, jak se Nintendo vypořádá s těmito tlaky a zda se mu podaří naplnit ambiciózní prodejní cíle.Navzdory aktuálním poklesům tržeb a zisku zůstává Nintendo jedním z nejdůležitějších hráčů v herním průmyslu. Úspěch Switche a silná značka společnosti poskytují pevné základy pro budoucí expanzi. Očekávání spojená se Switch 2 jsou vysoká, ale pokud Nintendo zvládne přechod na novou generaci konzolí, má potenciál upevnit své postavení mezi lídry na trhu.
Společnost AeroVironment, která se specializuje na autonomní obranné systémy a bezpilotní technologie, zaujala investory svými výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí...