Společnost BP Plc, ve které aktivistický investor Elliott Investment Management vytvořil téměř 5% podíl, zvažuje podle lidí obeznámených se záležitostí možný prodej svého podniku na výrobu maziv.
Tyto osoby, které si nepřály být jmenovány, uvedly, že by hodnota jednotky ropné společnosti, která působí pod značkou Castrol, mohla činit přibližně 10 miliard USD. Prodej podniku je jednou z mnoha možností, které BP zvažuje, aby získala zpět důvěru investorů po letech slabých výsledků, uvedli tito lidé. Tato jednotka je také mezi aktivy, která Elliott vytipoval pro potenciální prodej, uvedli tito lidé.
Podle nich by společnost BP mohla potenciální prodej oznámit během dne kapitálových trhů 26. února. Jednání o možném prodeji probíhají a zatím nebylo přijato žádné konečné rozhodnutí, uvedli tito lidé.
Zástupci společností BP a Elliott se odmítli vyjádřit.
Značka Castrol slouží zákazníkům ve více než 150 zemích v automobilovém, námořním, průmyslovém a leteckém průmyslu a v odvětví výroby energie, uvádí se na internetových stránkách společnosti BP. Nedávno značka rozšířila svou působnost o vývoj technologie kapalinového chlazení, která má pomoci řešit problém přehřívání datových center. Castrol je také široce uznávanou značkou v celosvětovém sportu díky marketingovým partnerstvím s NBA, WNBA a motoristickým sportem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky