Globální obchod poroste, i když méně výrazně, protože svět reaguje na celní politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa, řekl ve středu agentuře Reuters generální ředitel německé skupiny DHL Tobias Meyer.
„Tento výhled vychází především ze 75 % globálního obchodu, který se nedotýká USA,“ uvedl Meyer, který poznamenal, že tento segment zaznamenává pozitivní dynamiku.
Podle Atlasu obchodu DHL (NYSE:ATCO) 2025, který připravila doručovatelská společnost a Sternova obchodní škola Newyorské univerzity (AS:PBHP), by měl světový obchod se zbožím v letech 2024 až 2029 růst složeným ročním tempem 3,1 %, což je mírně rychlejší tempo než v předchozím desetiletí.
Společnost DHL, která je součástí německé společnosti Deutsche Post AG (ETR:DHLn), je jednou z největších světových firem zabývajících se doručováním balíků. Tato společnost a její američtí konkurenti United Parcel Service (NYSE:UPS) a FedEx (NYSE:FDX) jsou považovány za ekonomické hvězdy, protože obsluhují širokou škálu obchodních odvětví v zemích po celém světě.
Autoři Atlasu obchodu společnosti DHL uvádějí, že v letech 2024 až 2029 budou v růstu obchodu vést Indie, Vietnam, Indonésie a Filipíny.
I v případě, že nová americká administrativa provede všechna navrhovaná zvýšení cel a ostatní země přijmou odvetná opatření, očekává se, že světový obchod v příštích pěti letech stále poroste – ale mnohem pomaleji, uvedli.

Globální obchod poroste, i když méně výrazně, protože svět reaguje na celní politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa, řekl ve středu agentuře Reuters generální ředitel německé skupiny DHL Tobias Meyer.
„Tento výhled vychází především ze 75 % globálního obchodu, který se nedotýká USA,“ uvedl Meyer, který poznamenal, že tento segment zaznamenává pozitivní dynamiku.
Podle Atlasu obchodu DHL 2025, který připravila doručovatelská společnost a Sternova obchodní škola Newyorské univerzity , by měl světový obchod se zbožím v letech 2024 až 2029 růst složeným ročním tempem 3,1 %, což je mírně rychlejší tempo než v předchozím desetiletí.
Společnost DHL, která je součástí německé společnosti Deutsche Post AG , je jednou z největších světových firem zabývajících se doručováním balíků. Tato společnost a její američtí konkurenti United Parcel Service a FedEx jsou považovány za ekonomické hvězdy, protože obsluhují širokou škálu obchodních odvětví v zemích po celém světě.
Autoři Atlasu obchodu společnosti DHL uvádějí, že v letech 2024 až 2029 budou v růstu obchodu vést Indie, Vietnam, Indonésie a Filipíny.
I v případě, že nová americká administrativa provede všechna navrhovaná zvýšení cel a ostatní země přijmou odvetná opatření, očekává se, že světový obchod v příštích pěti letech stále poroste – ale mnohem pomaleji, uvedli.
