Společnost BYD v pondělí představila novou platformu pro elektromobily, která podle ní dokáže nabít elektromobily stejně rychle, jako je potřeba k čerpání benzínu, a poprvé oznámila, že vybuduje nabíjecí síť po celé Číně.
Takzvaná „super e-platforma“ bude schopna dosáhnout špičkové rychlosti nabíjení 1 000 kilowattů (kW), což automobilům, které ji budou využívat, umožní ujet 400 km (249 mil) na 5 minut nabíjení, uvedl zakladatel společnosti Wang Chuanfu na akci živě přenášené z centrály společnosti v Šen-čenu.
Rychlost nabíjení 1 000 kW by byla dvakrát vyšší než u supernabíječek Tesla, jejichž nejnovější verze nabízí rychlost nabíjení až 500 kw. Technologie rychlého nabíjení je klíčem k většímu rozšíření elektromobilů, protože se má za to, že pomáhá zajistit obavy řidičů elektromobilů o možnost rychlého nabití jejich vozů.
„Abychom zcela vyřešili obavy našich uživatelů z nabíjení, sledujeme cíl, aby doba nabíjení elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování benzinových vozidel,“ řekl Wang.
„Je to poprvé v oboru, kdy bylo u nabíjecího výkonu dosaženo jednotky megawatt (nabíjení),“ dodal.
Společnost BYD v pondělí představila novou platformu pro elektromobily, která podle ní dokáže nabít elektromobily stejně rychle, jako je potřeba k čerpání benzínu, a poprvé oznámila, že vybuduje nabíjecí síť po celé Číně.
Takzvaná „super e-platforma“ bude schopna dosáhnout špičkové rychlosti nabíjení 1 000 kilowattů , což automobilům, které ji budou využívat, umožní ujet 400 km na 5 minut nabíjení, uvedl zakladatel společnosti Wang Chuanfu na akci živě přenášené z centrály společnosti v Šen-čenu.
Rychlost nabíjení 1 000 kW by byla dvakrát vyšší než u supernabíječek Tesla, jejichž nejnovější verze nabízí rychlost nabíjení až 500 kw. Technologie rychlého nabíjení je klíčem k většímu rozšíření elektromobilů, protože se má za to, že pomáhá zajistit obavy řidičů elektromobilů o možnost rychlého nabití jejich vozů.
„Abychom zcela vyřešili obavy našich uživatelů z nabíjení, sledujeme cíl, aby doba nabíjení elektromobilů byla stejně krátká jako doba tankování benzinových vozidel,“ řekl Wang.
„Je to poprvé v oboru, kdy bylo u nabíjecího výkonu dosaženo jednotky megawatt ,“ dodal.
