Citi zařadilo akcie společnosti Nio (NYSE:NIO) na seznam 30denních pozitivních katalyzátorů díky očekávanému rychlejšímu uvedení nových modelů, blížícímu se spuštění nového systému asistovaného řízení a vylepšené nákladové dynamice.
Wall Street banka věří, že čínský výrobce elektromobilů je připraven na výrazné sekvenční oživení dodávek vozidel a zotavení marží v nadcházejících čtvrtletích.
Analytici Citi odhadují, že Nio by mohlo ve druhém čtvrtletí dodat přibližně 63 000 vozidel, což by představovalo nárůst o 50 % oproti předchozímu čtvrtletí.
Dodávky by se mohly ve třetím čtvrtletí zvýšit na 100 000–120 000 vozů a ve čtvrtém čtvrtletí na 120 000–150 000 vozů, což by znamenalo možnost přehodnocení celoročních objemů za rok 2026 na 600 000 jednotek z aktuální prognózy Citi 456 000.
Nio plánuje v roce 2025 rozšířit výrobu o deset nových modelů. Zásoby starších modelů by měly být vyčerpány do poloviny května, čímž se otevře cesta k uvedení čtyř nových vozidel pod označením 5-series a 6-series.
„Výrobní náklady nové 5. a 6. řady by měly být dále zlepšeny díky vyšší míře sdílení autodílů a zjednodušené architektuře platformy,“ uvedli analytici vedení Jeffem Chungem.
Další novinky zahrnují třetí generaci modelu ES8 a nové modely pod značkami Onvo a Firefly.
Snížení nákladů je také ústředním tématem teze Citi. Automobilka plánuje do konce května představit vlastní čip pro pokročilé asistované řízení (ADAS), který nahradí čip od Nvidia a potenciálně sníží náklady na materiál přibližně o 10 000 RMB na vozidlo.
Hrubé marže z vozidel, které pravděpodobně v prvním čtvrtletí klesly, by se podle Citi měly zotavit na 13 % ve druhém čtvrtletí a na 18–20 % do čtvrtého čtvrtletí pro značku Nio.
Citi zařadilo akcie společnosti Nio na seznam 30denních pozitivních katalyzátorů díky očekávanému rychlejšímu uvedení nových modelů, blížícímu se spuštění nového systému asistovaného řízení a vylepšené nákladové dynamice.
Wall Street banka věří, že čínský výrobce elektromobilů je připraven na výrazné sekvenční oživení dodávek vozidel a zotavení marží v nadcházejících čtvrtletích.
Analytici Citi odhadují, že Nio by mohlo ve druhém čtvrtletí dodat přibližně 63 000 vozidel, což by představovalo nárůst o 50 % oproti předchozímu čtvrtletí.
Dodávky by se mohly ve třetím čtvrtletí zvýšit na 100 000–120 000 vozů a ve čtvrtém čtvrtletí na 120 000–150 000 vozů, což by znamenalo možnost přehodnocení celoročních objemů za rok 2026 na 600 000 jednotek z aktuální prognózy Citi 456 000.
Nio plánuje v roce 2025 rozšířit výrobu o deset nových modelů. Zásoby starších modelů by měly být vyčerpány do poloviny května, čímž se otevře cesta k uvedení čtyř nových vozidel pod označením 5-series a 6-series.
„Výrobní náklady nové 5. a 6. řady by měly být dále zlepšeny díky vyšší míře sdílení autodílů a zjednodušené architektuře platformy,“ uvedli analytici vedení Jeffem Chungem.
Další novinky zahrnují třetí generaci modelu ES8 a nové modely pod značkami Onvo a Firefly.
Snížení nákladů je také ústředním tématem teze Citi. Automobilka plánuje do konce května představit vlastní čip pro pokročilé asistované řízení , který nahradí čip od Nvidia a potenciálně sníží náklady na materiál přibližně o 10 000 RMB na vozidlo.
Hrubé marže z vozidel, které pravděpodobně v prvním čtvrtletí klesly, by se podle Citi měly zotavit na 13 % ve druhém čtvrtletí a na 18–20 % do čtvrtého čtvrtletí pro značku Nio.