Podle analytiků Morgan Stanley by nedávné slabší výsledky akcií evropských automobilek mohly ve střednědobém horizontu nabídnout příležitost, pokud by se americká cla na tento průmysl snížila.
Přestože Trumpova administrativa odložila zvýšená „reciproční“ cla na většinu zemí o 90 dní, ponechala v platnosti cla ve výši přibližně 25 % na některé položky, včetně automobilů a automobilových dílů.
Prezident Donald Trump však plánuje ušetřit výrobce automobilů některých cel v důsledku silného lobbingu ze strany vedoucích pracovníků v tomto odvětví, uvedl list Financial Times s odvoláním na osoby obeznámené s touto záležitostí.
V této souvislosti analytici Morgan Stanley ve zprávě klientům uvedli, že pokud se zmírnění Trumpovy obchodní agendy rozšíří i na automobilový průmysl, jsou současné ceny evropských automobilek „příležitostí“.
„Evropský automobilový sektor zaznamenal největší zaostávání za poslední desetiletí, a to jak v absolutním vyjádření, tak v poměru k trhu, cyklickým a globálním automobilovým konkurentům. To je druh nedostatečné výkonnosti, který chcete hledat v cyklických sektorech, a byl by jasným vstupním bodem, pokud by automobilová cla zmizela nebo se výrazně snížila,“ napsali.
Podle analytiků Morgan Stanley by nedávné slabší výsledky akcií evropských automobilek mohly ve střednědobém horizontu nabídnout příležitost, pokud by se americká cla na tento průmysl snížila.
Přestože Trumpova administrativa odložila zvýšená „reciproční“ cla na většinu zemí o 90 dní, ponechala v platnosti cla ve výši přibližně 25 % na některé položky, včetně automobilů a automobilových dílů.
Prezident Donald Trump však plánuje ušetřit výrobce automobilů některých cel v důsledku silného lobbingu ze strany vedoucích pracovníků v tomto odvětví, uvedl list Financial Times s odvoláním na osoby obeznámené s touto záležitostí.
V této souvislosti analytici Morgan Stanley ve zprávě klientům uvedli, že pokud se zmírnění Trumpovy obchodní agendy rozšíří i na automobilový průmysl, jsou současné ceny evropských automobilek „příležitostí“.
„Evropský automobilový sektor zaznamenal největší zaostávání za poslední desetiletí, a to jak v absolutním vyjádření, tak v poměru k trhu, cyklickým a globálním automobilovým konkurentům. To je druh nedostatečné výkonnosti, který chcete hledat v cyklických sektorech, a byl by jasným vstupním bodem, pokud by automobilová cla zmizela nebo se výrazně snížila,“ napsali.
