Výrobce pneumatik Michelin (EPA:MICP) vykázal v prvním čtvrtletí mírně menší než očekávaný pokles tržeb, protože jeho hlavní divize automobilů, skútrů a motocyklů dosáhla lepších výsledků.
Tržby společnosti Michelin klesly o 1,9 % oproti předchozímu roku na 6,52 miliardy eur (7,40 miliardy USD), zatímco konsenzus poskytnutý společností předpokládal 6,43 miliardy eur.
„Objemy se snížily o 7,3 % v důsledku nižších prodejů originálního vybavení ve všech segmentech, což prodloužilo trend pozorovaný ve druhé polovině roku 2024,“ uvedla francouzská společnost.
Finanční ředitel Yves Chapot v hovoru s analytiky uvedl, že očekávají mírné zlepšení situace na trhu s originálním vybavením ve druhé polovině roku v jejich hlavním segmentu Automobily a dvoukolky, který zahrnuje především pneumatiky pro osobní a lehké nákladní automobily, motocykly a skútry.
Tržby v tomto segmentu vzrostly o 1,2 % díky rostoucím prodejům náhradních pneumatik, zatímco jeho segmenty nákladních a speciálních pneumatik ve čtvrtletí klesaly o 3,5 % a 7,3 %.
Skupina je nadále ovlivňována zpomalením automobilového trhu, zejména v Evropě.
„Poptávku po nových vozidlech nadále brzdila přetrvávající nejistota ohledně předpisů upravujících přechod trhu na hybridní a elektrické technologie a také snížená kupní síla spotřebitelů,“ uvedl Michelin.
Výrobce pneumatik Michelin vykázal v prvním čtvrtletí mírně menší než očekávaný pokles tržeb, protože jeho hlavní divize automobilů, skútrů a motocyklů dosáhla lepších výsledků.
Tržby společnosti Michelin klesly o 1,9 % oproti předchozímu roku na 6,52 miliardy eur , zatímco konsenzus poskytnutý společností předpokládal 6,43 miliardy eur.
„Objemy se snížily o 7,3 % v důsledku nižších prodejů originálního vybavení ve všech segmentech, což prodloužilo trend pozorovaný ve druhé polovině roku 2024,“ uvedla francouzská společnost.
Finanční ředitel Yves Chapot v hovoru s analytiky uvedl, že očekávají mírné zlepšení situace na trhu s originálním vybavením ve druhé polovině roku v jejich hlavním segmentu Automobily a dvoukolky, který zahrnuje především pneumatiky pro osobní a lehké nákladní automobily, motocykly a skútry.
Tržby v tomto segmentu vzrostly o 1,2 % díky rostoucím prodejům náhradních pneumatik, zatímco jeho segmenty nákladních a speciálních pneumatik ve čtvrtletí klesaly o 3,5 % a 7,3 %.
Skupina je nadále ovlivňována zpomalením automobilového trhu, zejména v Evropě.
„Poptávku po nových vozidlech nadále brzdila přetrvávající nejistota ohledně předpisů upravujících přechod trhu na hybridní a elektrické technologie a také snížená kupní síla spotřebitelů,“ uvedl Michelin.