Výrobce nákladních automobilů Volvo ve středu vykázal větší než očekávaný pokles zisku za první čtvrtletí a snížil výhled pro severoamerický trh nákladních automobilů s poukazem na zvýšenou nejistotu ohledně cel a jejich dopadu na globální obchod.
Švédská skupina uvedla, že nyní vidí severoamerický trh těžkých nákladních vozidel v letošním roce na 275 000 nových vozidel. Její předchozí prognóza z ledna hovořila o 300 000 nových těžkých nákladních vozidel.
Zopakovala výhled trhu v Evropě na 290 000 nových těžkých nákladních vozidel, nicméně dodala, že současné podmínky na trhu znamenají, že prognózy podléhají značné nejistotě.
Provozní zisk dosáhl 13,3 miliardy korun (1,39 miliardy dolarů) oproti předchozím 18,2 miliardy a průměrné prognóze v průzkumu LSEG mezi analytiky ve výši 14,8 miliardy.
„Prodej vozidel byl o 9 % nižší než v 1. čtvrtletí 2024 a s postupem čtvrtletí se zvyšovala nejistota ohledně cel a jejich vlivu na globální obchod,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Martin Lundstedt.
Výrobce nákladních automobilů Volvo ve středu vykázal větší než očekávaný pokles zisku za první čtvrtletí a snížil výhled pro severoamerický trh nákladních automobilů s poukazem na zvýšenou nejistotu ohledně cel a jejich dopadu na globální obchod.
Švédská skupina uvedla, že nyní vidí severoamerický trh těžkých nákladních vozidel v letošním roce na 275 000 nových vozidel. Její předchozí prognóza z ledna hovořila o 300 000 nových těžkých nákladních vozidel.
Zopakovala výhled trhu v Evropě na 290 000 nových těžkých nákladních vozidel, nicméně dodala, že současné podmínky na trhu znamenají, že prognózy podléhají značné nejistotě.
Provozní zisk dosáhl 13,3 miliardy korun oproti předchozím 18,2 miliardy a průměrné prognóze v průzkumu LSEG mezi analytiky ve výši 14,8 miliardy.
„Prodej vozidel byl o 9 % nižší než v 1. čtvrtletí 2024 a s postupem čtvrtletí se zvyšovala nejistota ohledně cel a jejich vlivu na globální obchod,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Martin Lundstedt.