-Globální automobiloví manažeři bijí na poplach kvůli hrozícímu nedostatku magnetů ze vzácných zemin z Číny, které se používají ve všem od motorů stěračů až po senzory antiblokovacího brzdového systému, což by mohlo během několika týdnů vést k uzavření automobilek.
V dosud nezveřejněném dopise ze dne 9. května adresovaném představitelům Trumpovy administrativy vyjádřili vedoucí představitelé obchodní skupiny zastupující společnosti General Motors (NYSE:GM), Toyota (NYSE:TM), Volkswagen (ETR:VOWG_p), Hyundai a další významné automobilky naléhavé obavy.
„Bez spolehlivého přístupu k těmto prvkům a magnetům nebudou dodavatelé automobilového průmyslu schopni vyrábět kritické automobilové komponenty, včetně automatických převodovek, škrticích ventilů, alternátorů, různých motorů, senzorů, bezpečnostních pásů, reproduktorů, světel, motorů, posilovačů řízení a kamer,“ napsala Aliance pro automobilovou inovace Trumpově administrativě.
Dopis, který podepsala také asociace MEMA (The Vehicle Suppliers Association), dodává, že bez těchto základních automobilových komponentů bude jen otázkou času, než dojde k narušení výroby v amerických automobilkách.
„V závažných případech by to mohlo znamenat nutnost snížení objemu výroby nebo dokonce zastavení montážních linek,“ uvedly skupiny.
-Globální automobiloví manažeři bijí na poplach kvůli hrozícímu nedostatku magnetů ze vzácných zemin z Číny, které se používají ve všem od motorů stěračů až po senzory antiblokovacího brzdového systému, což by mohlo během několika týdnů vést k uzavření automobilek.
V dosud nezveřejněném dopise ze dne 9. května adresovaném představitelům Trumpovy administrativy vyjádřili vedoucí představitelé obchodní skupiny zastupující společnosti General Motors , Toyota , Volkswagen , Hyundai a další významné automobilky naléhavé obavy.
„Bez spolehlivého přístupu k těmto prvkům a magnetům nebudou dodavatelé automobilového průmyslu schopni vyrábět kritické automobilové komponenty, včetně automatických převodovek, škrticích ventilů, alternátorů, různých motorů, senzorů, bezpečnostních pásů, reproduktorů, světel, motorů, posilovačů řízení a kamer,“ napsala Aliance pro automobilovou inovace Trumpově administrativě.
Dopis, který podepsala také asociace MEMA , dodává, že bez těchto základních automobilových komponentů bude jen otázkou času, než dojde k narušení výroby v amerických automobilkách.
„V závažných případech by to mohlo znamenat nutnost snížení objemu výroby nebo dokonce zastavení montážních linek,“ uvedly skupiny.