LeapMotor (9863) vstupuje na český trh s podporou skupiny Emil Frey
Značka nabízí elektromobily T03 a SUV C10 s plánem další expanze
Čínské značky, včetně BYD (BYDDY) a MG, výrazně posilují v Česku
Emil Frey rozšiřuje svou roli importéra na desátou značku v regionu
Do České republiky vstupuje další čínská automobilová značka zaměřená na elektromobilitu – LeapMotor [9863]. Výhradním distributorem značky v Česku a dalších čtyřech zemích střední Evropy bude skupina Emil Frey, která již na českém trhu zastupuje devět značek patřících do koncernu Stellantis. LeapMotor je v pořadí desátou značkou, jejíž dovoz bude mít Emil Frey v Česku na starost. Společnost tuto novinku oznámila v tiskové zprávě.
LeapMotor se specializuje na elektrická a hybridní vozidla a patří do první desítky největších výrobců elektromobilů v Číně. Díky pokračující expanzi na mezinárodní trhy a partnerství s automobilovou skupinou Stellantis[STLA], která podporuje exportní aktivity, se značka připravuje na výraznější růst také mimo domácí čínský trh.
Modelová nabídka pro evropský trh
V Evropě značka LeapMotor zahájila své působení v roce 2024 a v současnosti nabízí dva modely. Prvním je T03, kompaktní elektromobil určený především pro městskou a příměstskou mobilitu. Druhým je C10, vozidlo segmentu D-SUV, které je dostupné ve dvou verzích: jako čistý elektromobil nebo s hybridním pohonem, kde spalovací motor slouží jako generátor pro dobíjení baterie.
Do budoucna má LeapMotor v plánu rozšíření nabídky. Ve druhé polovině roku 2025 má být uveden nový model LeapMotor B10 spadající do kategorie B-SUV, který by měl posílit postavení značky v jednom z nejrychleji rostoucích segmentů na evropském trhu. Podle aktuálních plánů bude značka v Evropě každoročně uvádět jednu novou modelovou řadu až do roku 2028, čímž chce upevnit svou pozici mezi elektromobilovými výrobci.
9863.HK
LEAPMOTOR
HKSE
$62.00
$2.45
4.11%
Zdroj: Getty Images
Rostoucí čínská stopa na českém trhu
Příchod značky LeapMotor zapadá do širšího trendu, kdy čínští výrobci vozidel stále častěji vstupují na český trh. Letos své modely začala nabízet v Česku a na Slovensku například největší čínská automobilka BYD (Build Your Dreams)[BYDDY]. V tuzemsku již působí značky Chery, MG nebo DongFeng, a v první polovině roku se očekává spuštění prodejní sítě automobilky BAIC.
Kromě toho mají čínský původ i některé vozy, které Češi běžně vnímají jako produkty jiných značek – příkladem mohou být některé modely Tesla [TSLA] a Honda [HMC], jejichž výroba probíhá v čínských závodech. Český trh tak zažívá intenzivní nástup čínských elektromobilů a hybridů, které lákají kombinací dostupnosti, moderních technologií a agresivních cenových strategií.
Role skupiny Emil Frey v importu nových značek
Skupina Emil Frey, která se dlouhodobě věnuje dovozu automobilů do střední Evropy, rozšiřuje svou roli importéra o další významnou značku. V České republice dosud zastupovala devět značek koncernu Stellantis – konkrétně Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep a Abarth.
Nové partnerství se společností LeapMotor tak představuje další strategický krok pro Emil Frey v oblasti elektromobility. S rostoucím podílem elektrických a hybridních vozidel na trhu představuje vstup čínské značky nejen obchodní příležitost, ale také výzvu pro etablované hráče, kteří se budou muset přizpůsobit tlaku ze strany levnějších a technologicky konkurenceschopných modelů.
<!– DIP popup–>
Připojištění na penzi má 3,948 milionu účastníků, letos počet klesl o 34 000
Ve třetím pilíři penzijního připojištění na konci letošního prvního čtvrtletí spořilo a investovalo přes 3,948 milionu účastníků, což bylo o 34.000 méně než na konci roku. ČTK po tom informovala Asociace penzijních společností ČR. V doplňkovém penzijním spoření podle ní investovalo 2,038 milionu účastníků, o 38.000 více než na konci roku 2024. Ve starém penzijním připojištění, do kterého se více než deset let nedá vstoupit, zůstalo 1,91 milionu lidí. Letošní pokles činí 72.000 účastníků.
Penzijní společnosti účastníkům spravovaly koncem března majetek 610,3 miliardy korun, což je o 5,295 miliardy více než na konci roku 2024, uvedla asociace. Objem spravovaného majetku v účastnických fondech dosáhl 243,75 miliardy korun a v transformovaných fondech 366,55 miliardy korun.
Příspěvek zaměstnavatele pobíralo ve třetím pilíři na konci prvního čtvrtletí 1,286 milionu účastníků, průměrný měsíční příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění činil 1102 Kč a na doplňkové penzijní spoření 1216 Kč.
Nové smlouvy o penzijním připojištění bylo možné uzavírat do 30. listopadu 2012. Od ledna 2013 je možné uzavírat pouze smlouvy o doplňkovém penzijním spoření. To je jiné především v nutnosti výběru investiční strategie. Nové fondy už neručí za to, že případná ztráta nesníží úspory klienta, naopak nabízí možné vyšší zhodnocení. Lidé se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994.
Zdroj: Canva
Do České republiky vstupuje další čínská automobilová značka zaměřená na elektromobilitu – LeapMotor [9863]. Výhradním distributorem značky v Česku a dalších čtyřech zemích střední Evropy bude skupina Emil Frey, která již na českém trhu zastupuje devět značek patřících do koncernu Stellantis. LeapMotor je v pořadí desátou značkou, jejíž dovoz bude mít Emil Frey v Česku na starost. Společnost tuto novinku oznámila v tiskové zprávě.LeapMotor se specializuje na elektrická a hybridní vozidla a patří do první desítky největších výrobců elektromobilů v Číně. Díky pokračující expanzi na mezinárodní trhy a partnerství s automobilovou skupinou Stellantis [STLA], která podporuje exportní aktivity, se značka připravuje na výraznější růst také mimo domácí čínský trh.Modelová nabídka pro evropský trhV Evropě značka LeapMotor zahájila své působení v roce 2024 a v současnosti nabízí dva modely. Prvním je T03, kompaktní elektromobil určený především pro městskou a příměstskou mobilitu. Druhým je C10, vozidlo segmentu D-SUV, které je dostupné ve dvou verzích: jako čistý elektromobil nebo s hybridním pohonem, kde spalovací motor slouží jako generátor pro dobíjení baterie.Do budoucna má LeapMotor v plánu rozšíření nabídky. Ve druhé polovině roku 2025 má být uveden nový model LeapMotor B10 spadající do kategorie B-SUV, který by měl posílit postavení značky v jednom z nejrychleji rostoucích segmentů na evropském trhu. Podle aktuálních plánů bude značka v Evropě každoročně uvádět jednu novou modelovou řadu až do roku 2028, čímž chce upevnit svou pozici mezi elektromobilovými výrobci. Rostoucí čínská stopa na českém trhuPříchod značky LeapMotor zapadá do širšího trendu, kdy čínští výrobci vozidel stále častěji vstupují na český trh. Letos své modely začala nabízet v Česku a na Slovensku například největší čínská automobilka BYD [BYDDY]. V tuzemsku již působí značky Chery, MG nebo DongFeng, a v první polovině roku se očekává spuštění prodejní sítě automobilky BAIC.Kromě toho mají čínský původ i některé vozy, které Češi běžně vnímají jako produkty jiných značek – příkladem mohou být některé modely Tesla [TSLA] a Honda [HMC], jejichž výroba probíhá v čínských závodech. Český trh tak zažívá intenzivní nástup čínských elektromobilů a hybridů, které lákají kombinací dostupnosti, moderních technologií a agresivních cenových strategií.Role skupiny Emil Frey v importu nových značekSkupina Emil Frey, která se dlouhodobě věnuje dovozu automobilů do střední Evropy, rozšiřuje svou roli importéra o další významnou značku. V České republice dosud zastupovala devět značek koncernu Stellantis – konkrétně Peugeot, Citroën, Opel, DS, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep a Abarth.Nové partnerství se společností LeapMotor tak představuje další strategický krok pro Emil Frey v oblasti elektromobility. S rostoucím podílem elektrických a hybridních vozidel na trhu představuje vstup čínské značky nejen obchodní příležitost, ale také výzvu pro etablované hráče, kteří se budou muset přizpůsobit tlaku ze strany levnějších a technologicky konkurenceschopných modelů.<!– DIP popup–>Ve třetím pilíři penzijního připojištění na konci letošního prvního čtvrtletí spořilo a investovalo přes 3,948 milionu účastníků, což bylo o 34.000 méně než na konci roku. ČTK po tom informovala Asociace penzijních společností ČR. V doplňkovém penzijním spoření podle ní investovalo 2,038 milionu účastníků, o 38.000 více než na konci roku 2024. Ve starém penzijním připojištění, do kterého se více než deset let nedá vstoupit, zůstalo 1,91 milionu lidí. Letošní pokles činí 72.000 účastníků.Penzijní společnosti účastníkům spravovaly koncem března majetek 610,3 miliardy korun, což je o 5,295 miliardy více než na konci roku 2024, uvedla asociace. Objem spravovaného majetku v účastnických fondech dosáhl 243,75 miliardy korun a v transformovaných fondech 366,55 miliardy korun.Příspěvek zaměstnavatele pobíralo ve třetím pilíři na konci prvního čtvrtletí 1,286 milionu účastníků, průměrný měsíční příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění činil 1102 Kč a na doplňkové penzijní spoření 1216 Kč.Nové smlouvy o penzijním připojištění bylo možné uzavírat do 30. listopadu 2012. Od ledna 2013 je možné uzavírat pouze smlouvy o doplňkovém penzijním spoření. To je jiné především v nutnosti výběru investiční strategie. Nové fondy už neručí za to, že případná ztráta nesníží úspory klienta, naopak nabízí možné vyšší zhodnocení. Lidé se mohou prostřednictvím penzijních fondů připojistit za finančního přispění státu od roku 1994.