Evropský parlament se dohodl na prodloužení lhůty, ve které musí automobilky splnit cíle EU v oblasti emisí oxidu uhličitého (CO2) pro osobní a dodávkové automobily. Toto rozhodnutí by mohlo potenciálně snížit vysoké pokuty, kterým výrobci čelili.
Evropští výrobci automobilů již dříve varovali, že prosazení těchto cílů v letošním roce by mohlo vést k pokutám ve výši 15 miliard eur (17 miliard dolarů). Pokuty byly důvodem k obavám, protože cíle závisí na prodeji více elektrických vozidel, což je oblast, ve které evropští výrobci zaostávají za svými čínskými a americkými konkurenty.
Evropský parlament se dohodl na prodloužení lhůty, ve které musí automobilky splnit cíle EU v oblasti emisí oxidu uhličitého pro osobní a dodávkové automobily. Toto rozhodnutí by mohlo potenciálně snížit vysoké pokuty, kterým výrobci čelili.
Evropští výrobci automobilů již dříve varovali, že prosazení těchto cílů v letošním roce by mohlo vést k pokutám ve výši 15 miliard eur . Pokuty byly důvodem k obavám, protože cíle závisí na prodeji více elektrických vozidel, což je oblast, ve které evropští výrobci zaostávají za svými čínskými a americkými konkurenty.