Námořní kontejnerová přeprava v pondělí uvítala dohodu mezi Spojenými státy a Čínou o dočasném snížení represivních celních sazeb a vyjádřila očekávání, že se díky tomu oživí objednávky z Číny do USA.
Spojené státy sníží dodatečná cla, která v dubnu uvalily na čínský dovoz, ze 145 % na 30 % a čínská cla na dovoz z USA klesnou na 10 % ze 125 % na příštích 90 dní, oznámily obě strany v pondělí.
Obchod mezi dvěma největšími ekonomikami světa se v důsledku patové situace propadl, což vedlo kontejnerové přepravní společnosti jako MSC a Cosco k pozastavení pravidelných linek nebo zrušení jednotlivých plaveb. Jiné společnosti zvažovaly přechod na menší lodě.
Zatím není jasné, zda odklad vyvolá výrazné oživení přepravy do Spojených států. Některé čínské továrny se na oživení připravovaly.
„Je to vítaná zpráva, že se tyto strany baví a že čísla byla snížena z těch nebeských výšin,“ řekl Gene Seroka, výkonný ředitel přístavu v Los Angeles, nejrušnějšího námořního přístavu v USA a brány číslo jedna pro námořní dovoz z Číny. Měl na mysli celní sazby.
„Ještě nás čeká hodně práce,“ řekl Seroka a dodal, že 30% cla na zboží pro přední světovou exportní zemi zůstávají výrazně vyšší než před nástupem prezidenta Donalda Trumpa do úřadu.
Oživení poptávky po přepravě by mohlo vést k nárůstu spotových sazeb za přepravní kapacitu mimo rámec smluv.
Chcete využít této příležitosti?
Námořní kontejnerová přeprava v pondělí uvítala dohodu mezi Spojenými státy a Čínou o dočasném snížení represivních celních sazeb a vyjádřila očekávání, že se díky tomu oživí objednávky z Číny do USA.
Spojené státy sníží dodatečná cla, která v dubnu uvalily na čínský dovoz, ze 145 % na 30 % a čínská cla na dovoz z USA klesnou na 10 % ze 125 % na příštích 90 dní, oznámily obě strany v pondělí.
Obchod mezi dvěma největšími ekonomikami světa se v důsledku patové situace propadl, což vedlo kontejnerové přepravní společnosti jako MSC a Cosco k pozastavení pravidelných linek nebo zrušení jednotlivých plaveb. Jiné společnosti zvažovaly přechod na menší lodě.
Zatím není jasné, zda odklad vyvolá výrazné oživení přepravy do Spojených států. Některé čínské továrny se na oživení připravovaly.
„Je to vítaná zpráva, že se tyto strany baví a že čísla byla snížena z těch nebeských výšin,“ řekl Gene Seroka, výkonný ředitel přístavu v Los Angeles, nejrušnějšího námořního přístavu v USA a brány číslo jedna pro námořní dovoz z Číny. Měl na mysli celní sazby.
„Ještě nás čeká hodně práce,“ řekl Seroka a dodal, že 30% cla na zboží pro přední světovou exportní zemi zůstávají výrazně vyšší než před nástupem prezidenta Donalda Trumpa do úřadu.
Oživení poptávky po přepravě by mohlo vést k nárůstu spotových sazeb za přepravní kapacitu mimo rámec smluv.Chcete využít této příležitosti?
