Podle KeyBanc Capital Markets zaznamenal prodej iPhone v USA v dubnu prudký meziroční nárůst, který byl pravděpodobně způsoben obavami spotřebitelů z možného zvýšení cen v souvislosti s celními sazbami.
Vlastní údaje Key First Look Data (KFLD) zaznamenaly 34% nárůst prodeje iPhone ve srovnání se stejným měsícem loňského roku, kdy došlo k 24% poklesu. Analytici tento nárůst připisují „panickým nákupům před obavami souvisejícími se zvýšením cen v důsledku zavedení cel“.
Navzdory silným meziročním údajům (y/y) ukazují meziměsíční údaje (m/m) mírně slabší trendy.
Domácí prodej iPhone v dubnu poklesl o 4 % oproti březnu, což je horší výsledek než pětiletý historický průměr, který činí 3% pokles.
Prodej v kamenných obchodech poklesl o 6 % m/m a vzrostl o 20 % y/y, zatímco online prodej poklesl pouze o 1 % m/m, ale vzrostl o 52 % y/y.
„To je srovnatelné s březnovými prodeji iPhone na domácím trhu, které vzrostly o 12 % m/m (oproti pětiletému historickému průměru +3 % m/m) a o 9 % y/y,“ uvedla společnost KeyBanc.
KFLD také ukázala, že celkové trendy výdajů Apple na hardware se výrazně zlepšily. Indexované výdaje v dubnu poklesly pouze o 2 % meziměsíčně, což je výrazně lepší výsledek než tříletý průměrný pokles o 16 %, a meziročně vzrostly o 38 % z 17 % v březnu.
Chcete využít této příležitosti?
Podle KeyBanc Capital Markets zaznamenal prodej iPhone v USA v dubnu prudký meziroční nárůst, který byl pravděpodobně způsoben obavami spotřebitelů z možného zvýšení cen v souvislosti s celními sazbami.
Vlastní údaje Key First Look Data zaznamenaly 34% nárůst prodeje iPhone ve srovnání se stejným měsícem loňského roku, kdy došlo k 24% poklesu. Analytici tento nárůst připisují „panickým nákupům před obavami souvisejícími se zvýšením cen v důsledku zavedení cel“.
Navzdory silným meziročním údajům ukazují meziměsíční údaje mírně slabší trendy.
Domácí prodej iPhone v dubnu poklesl o 4 % oproti březnu, což je horší výsledek než pětiletý historický průměr, který činí 3% pokles.
Prodej v kamenných obchodech poklesl o 6 % m/m a vzrostl o 20 % y/y, zatímco online prodej poklesl pouze o 1 % m/m, ale vzrostl o 52 % y/y.
„To je srovnatelné s březnovými prodeji iPhone na domácím trhu, které vzrostly o 12 % m/m a o 9 % y/y,“ uvedla společnost KeyBanc.
KFLD také ukázala, že celkové trendy výdajů Apple na hardware se výrazně zlepšily. Indexované výdaje v dubnu poklesly pouze o 2 % meziměsíčně, což je výrazně lepší výsledek než tříletý průměrný pokles o 16 %, a meziročně vzrostly o 38 % z 17 % v březnu. Chcete využít této příležitosti?