Hlavní americké letecké společnosti chtějí, aby Federální úřad pro letectví (FAA) o dva roky odložil zavedení požadavku, který měl vstoupit v platnost v srpnu a podle kterého musí nové osobní letouny být vybaveny sekundární bariérou v kokpitu, aby se zabránilo vniknutí osob do kokpitu, oznámil úřad v úterý.
Airlines for America, obchodní sdružení zastupující American Airlines (O:AAL), United Airlines, Delta Air Lines (NYSE:DAL) a další významné letecké společnosti, uvedlo v petici, že FAA by měla odložit požadavek, který byl finálně schválen v roce 2023, protože úřad dosud neschválil sekundární bariéru kokpitu a nebyly schváleny žádné manuály, postupy ani školicí programy.
FAA uvedla, že žádost leteckých společností o veřejné připomínky bude otevřena do 23. června.
Po únosu čtyř amerických letadel 11. září 2001 přijala FAA normy pro bezpečnost pilotní kabiny, aby byla odolná proti násilnému vniknutí a neoprávněnému vstupu.
Letecké společnosti v petici uvedly, že očekávají, že FAA bariéry certifikuje v červnu nebo červenci. FAA se k tomu zatím nevyjádřila.
Pravidlo vyžaduje, aby výrobci letadel instalovali druhou fyzickou bariéru do letadel používaných v komerční osobní dopravě ve Spojených státech. FAA uvedla, že v roce 2023 bude dodatečná bariéra chránit pilotní kabiny před vniknutím, když budou dveře pilotní kabiny otevřené.
Prezident Asociace pilotů leteckých společností Jason Ambrosi kritizoval žádost odvětví.
„Naléhavě žádáme FAA, aby odmítla tuto nejnovější zdržovací taktiku a bezodkladně zavedla požadavek na sekundární bariéru, jak to nařídila Kongres,“ uvedl.
Hlavní americké letecké společnosti chtějí, aby Federální úřad pro letectví o dva roky odložil zavedení požadavku, který měl vstoupit v platnost v srpnu a podle kterého musí nové osobní letouny být vybaveny sekundární bariérou v kokpitu, aby se zabránilo vniknutí osob do kokpitu, oznámil úřad v úterý.
Airlines for America, obchodní sdružení zastupující American Airlines , United Airlines, Delta Air Lines a další významné letecké společnosti, uvedlo v petici, že FAA by měla odložit požadavek, který byl finálně schválen v roce 2023, protože úřad dosud neschválil sekundární bariéru kokpitu a nebyly schváleny žádné manuály, postupy ani školicí programy.
FAA uvedla, že žádost leteckých společností o veřejné připomínky bude otevřena do 23. června.
Po únosu čtyř amerických letadel 11. září 2001 přijala FAA normy pro bezpečnost pilotní kabiny, aby byla odolná proti násilnému vniknutí a neoprávněnému vstupu.
Letecké společnosti v petici uvedly, že očekávají, že FAA bariéry certifikuje v červnu nebo červenci. FAA se k tomu zatím nevyjádřila.
Pravidlo vyžaduje, aby výrobci letadel instalovali druhou fyzickou bariéru do letadel používaných v komerční osobní dopravě ve Spojených státech. FAA uvedla, že v roce 2023 bude dodatečná bariéra chránit pilotní kabiny před vniknutím, když budou dveře pilotní kabiny otevřené.
Prezident Asociace pilotů leteckých společností Jason Ambrosi kritizoval žádost odvětví.
„Naléhavě žádáme FAA, aby odmítla tuto nejnovější zdržovací taktiku a bezodkladně zavedla požadavek na sekundární bariéru, jak to nařídila Kongres,“ uvedl.