Rolex vyvíjel model Land-Dweller více než pět let s důrazem na tradici i inovaci
Nový kalibr 7135 zvyšuje přesnost díky frekvenci 5 Hz a mechanismu Dynapulse
Rolex zůstává věrný filozofii funkčních a elegantních hodinek pro každodenní použití
Novinka jménem Oyster Perpetual Land-Dweller vznikala pět až sedm let. Tento čas odráží preciznost a důraz na detail, který je pro značku typický. Vznik modelu byl výsledkem práce specializovaných týmů na výzkum, vývoj i design, vedených Olivierem Greimem a Davidem Airoldim.
Značka si zakládá na stabilitě a kontinuitě, nové modely se objevují jen zřídka, což zvyšuje očekávání veřejnosti i prestiž finálního produktu. Rolex si během let vybudoval pověst nejen díky kvalitě svých hodinek, ale i díky své marketingové strategii. Ta kombinuje omezenou dostupnost s ikonickým vzhledem, který je okamžitě rozpoznatelný.
Model Land-Dweller, dostupný ve verzích z oceli, platiny a patentovaného růžového zlata Everose, byl navržen jako moderní pocta životu „na souši“ – v protikladu k modelům Sea-Dweller a Sky-Dweller, které reprezentují svět moře a nebe. Cílem bylo vytvořit hodinky pro každodenní život, odolné, přesné a esteticky výrazné.
Zdroj: Getty images
Design a technické inovace
Design Land-Dwelleru je založen na tradici značky, ale přináší i několik výrazných novinek. Inspiraci čerpal z vintage modelů jako je Rolex ref. 1630 z roku 1974 a ref. 5100 z roku 1969. Zcela nové je i technické srdce hodinek – kalibr 7135, vybavený frekvencí 5 Hz, která zajišťuje vyšší přesnost a lepší odolnost vůči vnějším vlivům. Tento mechanismus vznikl v reakci na požadavek vyšší spolehlivosti a přesnosti při každodenním používání a jeho vývoj vedl k registraci 16 nových patentů.
Jednou z nejvýraznějších inovací je únikový mechanismus Dynapulse, který nahrazuje tradiční švýcarskou kotvu moderní konstrukcí s dvojicí křemíkových koleček. Díky tomu je chod hodinek plynulejší a lépe odolává magnetickému rušení. Vývoj tohoto systému byl náročný, ale výsledkem je malá revoluce v oblasti mechanického měření času.
Vedle technických vylepšení se Rolex zaměřil i na designové prvky – například rýhovanou lunetu se 60 drážkami, která propůjčuje hodinkám modernější vzhled. Náramek Jubilee v ploché variantě byl navržen tak, aby plynule navazoval na pouzdro a zároveň zachoval pohodlí při nošení. Je vybaven skrytou sponou a dosahuje estetického efektu díky kombinaci leštěných a saténových povrchů.
Velkou pozornost vzbudil také ciferník ve tvaru včelí plástve – motiv, který je laserem gravírován a objevuje se ve více barevných variantách. U platinové edice se jedná o ledově modrý odstín, u dalších modelů pak o klasické bílé provedení. Tento detail se může zdát odvážný, ale odráží důraz Rolexu na jedinečnost a vizuální identitu.
Modely jsou dostupné ve velikostech 40 mm a 36 mm a kombinují různé materiály – ocel Oystersteel s bílým zlatem (Rolesor), Everose zlato i čistou platinu. Nejvyšší modely obsahují i diamanty na lunetě a jako hodinové značky. Ceny začínají na 14 900 dolarech a mohou dosáhnout až 88 300 dolarů za nejluxusnější variantu s diamanty.
Rolex i nadále sází na výjimečnost svých produktů. I když výroba dosahuje více než milionu kusů ročně, poptávka stále převyšuje nabídku. Nedostupnost je součástí image značky, která tím zvyšuje exkluzivitu svých modelů. Podle dostupných údajů tvoří Rolex zhruba 30 % celkových tržeb švýcarského hodinářského průmyslu.
Budoucnost modelové řady a filozofie značky
Vývoj nových modelů u Rolexu není výsledkem momentální módy, ale dlouhodobého plánování. Design a technika modelu Land-Dweller vznikaly více než pět let a produktová řada této kolekce je naplánována až do roku 2030. Přestože první série neobsahuje verzi ze žlutého zlata, jak by možná očekávali sběratelé, jde o vědomé rozhodnutí vycházející ze strategických úvah.
Značka experimentuje i s nekovovými materiály a do budoucna může nabídnout nové směry vývoje, aniž by ustoupila ze svých zásad. Přesto Rolex neopouští svou filozofii jednoduchosti a funkčnosti. Komplikace jako tourbillon nebo věčný kalendář nejsou aktuální prioritou – značka se soustředí na robustnost, přesnost a estetickou čistotu.
Rolex se nezaměřuje na sledování trendů, ale na jejich definování. Přesto tým designérů a vývojářů sleduje zpětnou vazbu – jak od autorizovaných prodejců, tak z online diskusí. Tato data sice neřídí finální rozhodnutí, ale přispívají k lepšímu porozumění očekávání trhu.
Zdroj: Getty images
Novinka jménem Oyster Perpetual Land-Dweller vznikala pět až sedm let. Tento čas odráží preciznost a důraz na detail, který je pro značku typický. Vznik modelu byl výsledkem práce specializovaných týmů na výzkum, vývoj i design, vedených Olivierem Greimem a Davidem Airoldim.Značka si zakládá na stabilitě a kontinuitě, nové modely se objevují jen zřídka, což zvyšuje očekávání veřejnosti i prestiž finálního produktu. Rolex si během let vybudoval pověst nejen díky kvalitě svých hodinek, ale i díky své marketingové strategii. Ta kombinuje omezenou dostupnost s ikonickým vzhledem, který je okamžitě rozpoznatelný.Model Land-Dweller, dostupný ve verzích z oceli, platiny a patentovaného růžového zlata Everose, byl navržen jako moderní pocta životu „na souši“ – v protikladu k modelům Sea-Dweller a Sky-Dweller, které reprezentují svět moře a nebe. Cílem bylo vytvořit hodinky pro každodenní život, odolné, přesné a esteticky výrazné.Design a technické inovaceDesign Land-Dwelleru je založen na tradici značky, ale přináší i několik výrazných novinek. Inspiraci čerpal z vintage modelů jako je Rolex ref. 1630 z roku 1974 a ref. 5100 z roku 1969. Zcela nové je i technické srdce hodinek – kalibr 7135, vybavený frekvencí 5 Hz, která zajišťuje vyšší přesnost a lepší odolnost vůči vnějším vlivům. Tento mechanismus vznikl v reakci na požadavek vyšší spolehlivosti a přesnosti při každodenním používání a jeho vývoj vedl k registraci 16 nových patentů.Jednou z nejvýraznějších inovací je únikový mechanismus Dynapulse, který nahrazuje tradiční švýcarskou kotvu moderní konstrukcí s dvojicí křemíkových koleček. Díky tomu je chod hodinek plynulejší a lépe odolává magnetickému rušení. Vývoj tohoto systému byl náročný, ale výsledkem je malá revoluce v oblasti mechanického měření času.Vedle technických vylepšení se Rolex zaměřil i na designové prvky – například rýhovanou lunetu se 60 drážkami, která propůjčuje hodinkám modernější vzhled. Náramek Jubilee v ploché variantě byl navržen tak, aby plynule navazoval na pouzdro a zároveň zachoval pohodlí při nošení. Je vybaven skrytou sponou a dosahuje estetického efektu díky kombinaci leštěných a saténových povrchů.Chcete využít této příležitosti?Ciferník, materiály a dostupnostVelkou pozornost vzbudil také ciferník ve tvaru včelí plástve – motiv, který je laserem gravírován a objevuje se ve více barevných variantách. U platinové edice se jedná o ledově modrý odstín, u dalších modelů pak o klasické bílé provedení. Tento detail se může zdát odvážný, ale odráží důraz Rolexu na jedinečnost a vizuální identitu.Modely jsou dostupné ve velikostech 40 mm a 36 mm a kombinují různé materiály – ocel Oystersteel s bílým zlatem , Everose zlato i čistou platinu. Nejvyšší modely obsahují i diamanty na lunetě a jako hodinové značky. Ceny začínají na 14 900 dolarech a mohou dosáhnout až 88 300 dolarů za nejluxusnější variantu s diamanty.Rolex i nadále sází na výjimečnost svých produktů. I když výroba dosahuje více než milionu kusů ročně, poptávka stále převyšuje nabídku. Nedostupnost je součástí image značky, která tím zvyšuje exkluzivitu svých modelů. Podle dostupných údajů tvoří Rolex zhruba 30 % celkových tržeb švýcarského hodinářského průmyslu.Budoucnost modelové řady a filozofie značkyVývoj nových modelů u Rolexu není výsledkem momentální módy, ale dlouhodobého plánování. Design a technika modelu Land-Dweller vznikaly více než pět let a produktová řada této kolekce je naplánována až do roku 2030. Přestože první série neobsahuje verzi ze žlutého zlata, jak by možná očekávali sběratelé, jde o vědomé rozhodnutí vycházející ze strategických úvah.Značka experimentuje i s nekovovými materiály a do budoucna může nabídnout nové směry vývoje, aniž by ustoupila ze svých zásad. Přesto Rolex neopouští svou filozofii jednoduchosti a funkčnosti. Komplikace jako tourbillon nebo věčný kalendář nejsou aktuální prioritou – značka se soustředí na robustnost, přesnost a estetickou čistotu.Rolex se nezaměřuje na sledování trendů, ale na jejich definování. Přesto tým designérů a vývojářů sleduje zpětnou vazbu – jak od autorizovaných prodejců, tak z online diskusí. Tato data sice neřídí finální rozhodnutí, ale přispívají k lepšímu porozumění očekávání trhu.
Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.