Nové Dillí (Reuters) – Globální letecké společnosti v úterý uzavřely dvoudenní summit, na kterém se držely cíle nulových emisí do roku 2050, ale vyjádřily nové obavy ohledně dostupnosti ekologičtějších paliv a nových letadel.
Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA), která zastupuje asi 350 leteckých společností, uvedla, že dosažení tohoto cíle bude dopravce stát 4,7 bilionu dolarů, tedy 174 miliard dolarů ročně, z čehož alespoň část bude pravděpodobně přenesena na vyšší ceny letenek.
Navzdory dřívějším náznakům, že některé letecké společnosti jsou stále skeptičtější ohledně šancí na dosažení tohoto cíle, se IATA vyhnula obnovení citlivé debaty o nulových emisích, protože šéfové poukázali na úzké časové okno, ve kterém může odvětví své cíle splnit.
Zvýšili však kritiku energetických společností, které obvinili z přidávání svévolných poplatků v Evropě, a výrobců letadel, kteří nedodali včas úsporné letouny.
„Stále máme čas to zvládnout, ale potřebujeme vidět více akcí ze strany všech partnerů v hodnotovém řetězci, aby bylo zajištěno, že odvětví tohoto cíle dosáhne,“ uvedl generální ředitel IATA Willie Walsh.
Nové Dillí – Globální letecké společnosti v úterý uzavřely dvoudenní summit, na kterém se držely cíle nulových emisí do roku 2050, ale vyjádřily nové obavy ohledně dostupnosti ekologičtějších paliv a nových letadel.
Mezinárodní asociace leteckých dopravců , která zastupuje asi 350 leteckých společností, uvedla, že dosažení tohoto cíle bude dopravce stát 4,7 bilionu dolarů, tedy 174 miliard dolarů ročně, z čehož alespoň část bude pravděpodobně přenesena na vyšší ceny letenek.
Navzdory dřívějším náznakům, že některé letecké společnosti jsou stále skeptičtější ohledně šancí na dosažení tohoto cíle, se IATA vyhnula obnovení citlivé debaty o nulových emisích, protože šéfové poukázali na úzké časové okno, ve kterém může odvětví své cíle splnit.
Zvýšili však kritiku energetických společností, které obvinili z přidávání svévolných poplatků v Evropě, a výrobců letadel, kteří nedodali včas úsporné letouny.
„Stále máme čas to zvládnout, ale potřebujeme vidět více akcí ze strany všech partnerů v hodnotovém řetězci, aby bylo zajištěno, že odvětví tohoto cíle dosáhne,“ uvedl generální ředitel IATA Willie Walsh.