Podle údajů zveřejněných ve středu britským maloobchodním řetězcem Marks & Spencer se růst prodeje potravin v období 12 týdnů do 14. června meziročně zpomalil na 9,1 %, což odráží narušení provozu po kybernetickém útoku v dubnu.
Výzkumná společnost NielsenIQ uvedla, že růst prodeje potravin M&S zpomalil z 10,8 % v minulém měsíci a 14,7 % v měsíci předchozím.
Ačkoli tržní podíl M&S meziročně vzrostl o 10 bazických bodů na 3,7 %, oproti 3,8 % v minulém měsíci se jedná o pokles.
V rámci reakce na kybernetický útok společnost M&S zastavila přijímání online objednávek oblečení a odpojila také další systémy. To snížilo dostupnost potravin a vedlo také k vyšším nákladům na odpad a logistiku.
Minulý měsíc společnost M&S uvedla, že útok ji bude stát asi 300 milionů liber
Skupina obnovila přijímání online objednávek oblečení 10. června po 46denním přerušení následujícím po útoku.
Většina údajů NielsenIQ v zásadě potvrdila závěry zprávy konkurenční výzkumné společnosti Kantar zveřejněné v úterý, která zaznamenala silné výsledky lídra trhu Tesca, druhého hráče Sainsbury’s a online supermarketu Ocado.
M&S však není plně zahrnuta do údajů Kantaru o podílu na trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky