Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Změny ve věrnostním programu Carnival vyvolaly mezi zákazníky vlnu nevole

Společnost Carnival Cruise Line, jedna z největších výletních lodních společností na světě, oznámila zásadní změnu ve svém věrnostním programu.

Michael Klos Autor: Michael Klos
21 června, 2025
5 min. čtení
Zdroj: Getty images

Zdroj: Getty images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Carnival (CCL) mění věrnostní program, nově bude záležet na výdajích místo počtu dní na palubě
  • Body za útratu půjdou směnit za odměny jako plavby či zážitky na lodi
  • Carnival reaguje na přeplnění elitních statusů a sleduje trend směrem k bonitnějším klientům

 

Dosavadní systém odměn VIFP (Very Important Fun Person), který rozděloval zákazníky do úrovní na základě počtu dní strávených na palubě, bude nahrazen novým programem s názvem Carnival Rewards. Klíčová změna spočívá v tom, že postavení ve věrnostním systému bude nově určováno podle útrat cestujících, nikoliv podle času stráveného na moři.

Společnost tímto krokem reaguje na situaci, kdy elitní statusy dosáhl příliš velký počet cestujících, což podle Carnival (CCL) oslabilo exkluzivitu a hodnotu jednotlivých výhod. Prezidentka společnosti Christine Duffy uvedla, že mezi lety 2021 a 2024 se počet cestujících s nejvyšší diamantovou úrovní více než ztrojnásobil, což si podle ní vyžádalo změnu přístupu.

Změny vejdou v platnost až v červnu 2026 a dosavadní zákazníci si svůj status udrží po dobu dvou až šesti let – v závislosti na dosažené úrovni. Po uplynutí přechodného období však budou útraty za plavby a palubní služby jediným měřítkem pro zachování či dosažení statusu.

Zdroj: Cruise Addicts

Negativní reakce stálých zákazníků

Navzdory relativně dlouhému přechodnému období a snaze společnosti komunikovat změny s předstihem se řada věrných klientů Carnivalu netají zklamáním. Na sociálních sítích se objevují ostré komentáře – například že jde o „jednu z nejhloupějších věcí, jaké jsem kdy viděl“ nebo že nový systém připomíná „hru, kterou nelze vyhrát“.

Jedním z nespokojených zákazníků je Ryan Rea z Miami, který s Carnival pluje několikrát ročně. Obává se, že nebude schopen utratit tolik, aby si udržel výhody, které si během let nasbíral. Stejný názor sdílí i manželé Josh a Michelle Halsteadovi, kteří se plavili s Carnival více než dvacetkrát. Michelle uvedla, že změna systému je pro ně impulzem vyzkoušet konkurenční společnosti, protože se již necítí být ke Carnivalu loajální.

Advertisement

Zejména výhody jako bezplatné praní prádla nebo jiné služby spojené s vyššími statusy podle ní ztrácejí na hodnotě, pokud si je cestující budou muset „znovu zaplatit“ svými útratami.

Chcete využít této příležitosti?

Motivace změny: exkluzivita a vyšší výnosy

Z pohledu Carnival Cruise Line se však jedná o strategický krok, jak zachovat atraktivitu svého věrnostního programu a zároveň motivovat k vyšším útratám. Společnost argumentuje, že vysoký počet zákazníků s elitním statusem vedl k jeho devalvaci. V praxi to znamená, že když má příliš mnoho cestujících přístup ke stejným výhodám, ztrácí výhody na exkluzivitě, což snižuje jejich marketingovou hodnotu.

Další motivací může být i zlepšení finančních výsledků společnosti. Expert na věrnostní programy Nick Ewen ze serveru Points Guy uvedl, že podobný přechod od „odměňování za účast“ ke „konzumnímu modelu“ je běžný i v leteckém průmyslu, kde letecké společnosti rovněž zpřísnily pravidla pro přístup do salónků a získání elitního statusu.

Nový program Carnival zohledňuje jak útraty za samotné plavby, tak i za služby a aktivity na palubě, včetně například her v kasinu. Zákazníci budou za své výdaje získávat body, které následně smění za různé odměny. Součástí systému bude také kreditní karta značky Carnival, která umožní získávat body navíc a zvyšovat tak šanci na vyšší status.

Očekávaný trend v celém odvětví

Podle odborníků může být Carnival pouze první z výletních společností, která přechází na nový model věrnostního programu, ale určitě ne poslední. Podle Chrise Graye Fausta, výkonného redaktora portálu Cruise Critic, je pravděpodobné, že podobným směrem se v budoucnu vydají i další hráči na trhu.

Na stejném webu se mimochodem rozproudila velmi živá debata – příspěvek o změně věrnostního programu Carnival získal více než 1 000 reakcí, z nichž velká většina byla kritická.

Společnost Carnival si je podle svého vyjádření vědoma silné zpětné vazby. Mluvčí Chris Chiames uvedl, že i proto byly změny oznámeny s dostatečným předstihem, aby se zákazníci mohli s novým systémem včas seznámit. Zároveň potvrdil, že společnost „aktivně naslouchá“ a nevylučuje případné úpravy před spuštěním programu v roce 2026.

I přes značnou kritiku bude osud nového věrnostního programu pravděpodobně záviset na tom, jak efektivně dokáže Carnival vyvážit zájmy loajálních zákazníků s potřebou zvýšit své tržby. Sázka na bonitní klientelu, která utrácí více, ale pluje méně často, může být výhodná – avšak za cenu ztráty části tradiční zákaznické základny.

Zdroj: Getty Images
Dosavadní systém odměn VIFP , který rozděloval zákazníky do úrovní na základě počtu dní strávených na palubě, bude nahrazen novým programem s názvem Carnival Rewards. Klíčová změna spočívá v tom, že postavení ve věrnostním systému bude nově určováno podle útrat cestujících, nikoliv podle času stráveného na moři.Společnost tímto krokem reaguje na situaci, kdy elitní statusy dosáhl příliš velký počet cestujících, což podle Carnival oslabilo exkluzivitu a hodnotu jednotlivých výhod. Prezidentka společnosti Christine Duffy uvedla, že mezi lety 2021 a 2024 se počet cestujících s nejvyšší diamantovou úrovní více než ztrojnásobil, což si podle ní vyžádalo změnu přístupu.Změny vejdou v platnost až v červnu 2026 a dosavadní zákazníci si svůj status udrží po dobu dvou až šesti let – v závislosti na dosažené úrovni. Po uplynutí přechodného období však budou útraty za plavby a palubní služby jediným měřítkem pro zachování či dosažení statusu.Negativní reakce stálých zákazníkůNavzdory relativně dlouhému přechodnému období a snaze společnosti komunikovat změny s předstihem se řada věrných klientů Carnivalu netají zklamáním. Na sociálních sítích se objevují ostré komentáře – například že jde o „jednu z nejhloupějších věcí, jaké jsem kdy viděl“ nebo že nový systém připomíná „hru, kterou nelze vyhrát“.Jedním z nespokojených zákazníků je Ryan Rea z Miami, který s Carnival pluje několikrát ročně. Obává se, že nebude schopen utratit tolik, aby si udržel výhody, které si během let nasbíral. Stejný názor sdílí i manželé Josh a Michelle Halsteadovi, kteří se plavili s Carnival více než dvacetkrát. Michelle uvedla, že změna systému je pro ně impulzem vyzkoušet konkurenční společnosti, protože se již necítí být ke Carnivalu loajální.Zejména výhody jako bezplatné praní prádla nebo jiné služby spojené s vyššími statusy podle ní ztrácejí na hodnotě, pokud si je cestující budou muset „znovu zaplatit“ svými útratami.Chcete využít této příležitosti?Motivace změny: exkluzivita a vyšší výnosyZ pohledu Carnival Cruise Line se však jedná o strategický krok, jak zachovat atraktivitu svého věrnostního programu a zároveň motivovat k vyšším útratám. Společnost argumentuje, že vysoký počet zákazníků s elitním statusem vedl k jeho devalvaci. V praxi to znamená, že když má příliš mnoho cestujících přístup ke stejným výhodám, ztrácí výhody na exkluzivitě, což snižuje jejich marketingovou hodnotu.Další motivací může být i zlepšení finančních výsledků společnosti. Expert na věrnostní programy Nick Ewen ze serveru Points Guy uvedl, že podobný přechod od „odměňování za účast“ ke „konzumnímu modelu“ je běžný i v leteckém průmyslu, kde letecké společnosti rovněž zpřísnily pravidla pro přístup do salónků a získání elitního statusu.Nový program Carnival zohledňuje jak útraty za samotné plavby, tak i za služby a aktivity na palubě, včetně například her v kasinu. Zákazníci budou za své výdaje získávat body, které následně smění za různé odměny. Součástí systému bude také kreditní karta značky Carnival, která umožní získávat body navíc a zvyšovat tak šanci na vyšší status. Očekávaný trend v celém odvětvíPodle odborníků může být Carnival pouze první z výletních společností, která přechází na nový model věrnostního programu, ale určitě ne poslední. Podle Chrise Graye Fausta, výkonného redaktora portálu Cruise Critic, je pravděpodobné, že podobným směrem se v budoucnu vydají i další hráči na trhu.Na stejném webu se mimochodem rozproudila velmi živá debata – příspěvek o změně věrnostního programu Carnival získal více než 1 000 reakcí, z nichž velká většina byla kritická.Společnost Carnival si je podle svého vyjádření vědoma silné zpětné vazby. Mluvčí Chris Chiames uvedl, že i proto byly změny oznámeny s dostatečným předstihem, aby se zákazníci mohli s novým systémem včas seznámit. Zároveň potvrdil, že společnost „aktivně naslouchá“ a nevylučuje případné úpravy před spuštěním programu v roce 2026.I přes značnou kritiku bude osud nového věrnostního programu pravděpodobně záviset na tom, jak efektivně dokáže Carnival vyvážit zájmy loajálních zákazníků s potřebou zvýšit své tržby. Sázka na bonitní klientelu, která utrácí více, ale pluje méně často, může být výhodná – avšak za cenu ztráty části tradiční zákaznické základny.
Tagy: AkcieCarnival Cruise Linetrendyvěrnostní program

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Eli Lilly posiluje: nadějný lék na obezitu a miliardová expanze
      Advertisement

      Breaking.

      11:36

      Exkluzivně: Google spolupracuje s Amazonem na zalesňování, povyšuje brazilský startup na předního poskytovatele uhlíkových kreditů.

      11:27

      RS Group oznamuje výsledky za první pololetí, které splňují očekávání.

      11:24

      Portugalská EDP plánuje investici ve výši 14 miliard dolarů na období 2026-28, s důrazem na expanzi v USA.

      11:19

      ITV hlásí silné výsledky za třetí čtvrtletí navzdory obtížným podmínkám v reklamě.

      11:15

      Zahraniční investice do čínských akcií zpomalily v říjnu na 2,2 miliardy dolarů.

      11:10

      Google má v úterý odhalit svou dosud největší investici v Německu.

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Bank of America vidí prostor pro další růst akcií společnosti Sandisk

      5 listopadu, 2025

      Společnost Sandisk, známá především jako výrobce flash pamětí a řešení pro ukládání dat, zažívá mimořádně dynamický rok.

      Zdroj: Getty Images

      Dva nové impulsy posilují optimismus investorů kolem akcií Amazonu

      5 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytik Jefferies dává přednost Broadcomu jako novému tahounu AI čipů

      5 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs předkládá globální akcie s růstovým potenciálem

      4 listopadu, 2025
      Zdroj: Reuters

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BillionToOne, Inc.

      Datum IPO: 6 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 2,5 až 2,8 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 stoupá díky nákupům technologických akcií po nedávném výprodeji

      5 listopadu, 2025

      Vlivní představitelé Wall Street varují před rizikem poklesu na akciových trzích

      4 listopadu, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 ve středu posílil díky růstu technologických titulů

      5 listopadu, 2025

      Qualcomm ustál daňový propad a míří k růstu díky AI technologiím

      6 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.