Akcie japonských, jihokorejských a evropských automobilek ve středu prudce vzrostly poté, co americký prezident Donald Trump souhlasil s obchodní dohodou s Tokiem, která zahrnuje snížení cel na dovoz japonských automobilů na 15 %. Tento krok vyvolal optimismus ohledně podobné dohody se Soulem a Bruselem.
Akcie Toyoty (NYSE:TM), největšího automobilového výrobce na světě podle tržeb, vyskošily o více než 14 %, zatímco akcie konkurenční Hondy (NYSE:HMC) posílily o více než 11 %. Snížení cla, které dosahovalo až 27,5 %, ulehčí nejdůležitějšímu japonskému průmyslu na klíčovém trhu.
Jihokorejští a evropští výrobci automobilů posílili díky naději, že Soul a Evropská unie dosáhnou podobného odkladu.
Hyundai Motor (OTC:HYMTF) posílil o více než 7 % a Kia vzrostla o více než 8 %.
V Evropě akcie Volvo (OTC:VLVLY) Car vyskočily o 14 % na nejvyšší úroveň od května, zatímco Porsche a Stellantis (NYSE:STLA) posílily přibližně o 7 %.
Dohoda s Japonskem, čtvrtou největší ekonomikou světa a klíčovým spojencem USA v Asii, je zdaleka nejvýznamnější z několika obchodních dohod uzavřených Bílým domem před termínem 1. srpna, kdy mají vstoupit v platnost vyšší cla.
Automobily tvoří více než čtvrtinu japonského vývozu do Spojených států. Trump, který si dlouhodobě stěžuje na obchodní nerovnováhu s Japonskem, zavedl 25% clo navíc k již existujícímu 2,5%, což znamená, že automobily by byly zatíženy celkovou daní ve výši 27,5%. Hlavní číslo 15 % oznámené premiérem Shigeru Ishibou zřejmě zahrnuje již existující 2,5%.
Akcie japonských, jihokorejských a evropských automobilek ve středu prudce vzrostly poté, co americký prezident Donald Trump souhlasil s obchodní dohodou s Tokiem, která zahrnuje snížení cel na dovoz japonských automobilů na 15 %. Tento krok vyvolal optimismus ohledně podobné dohody se Soulem a Bruselem.
Akcie Toyoty , největšího automobilového výrobce na světě podle tržeb, vyskošily o více než 14 %, zatímco akcie konkurenční Hondy posílily o více než 11 %. Snížení cla, které dosahovalo až 27,5 %, ulehčí nejdůležitějšímu japonskému průmyslu na klíčovém trhu.
Jihokorejští a evropští výrobci automobilů posílili díky naději, že Soul a Evropská unie dosáhnou podobného odkladu.
Hyundai Motor posílil o více než 7 % a Kia vzrostla o více než 8 %.
V Evropě akcie Volvo Car vyskočily o 14 % na nejvyšší úroveň od května, zatímco Porsche a Stellantis posílily přibližně o 7 %.
Dohoda s Japonskem, čtvrtou největší ekonomikou světa a klíčovým spojencem USA v Asii, je zdaleka nejvýznamnější z několika obchodních dohod uzavřených Bílým domem před termínem 1. srpna, kdy mají vstoupit v platnost vyšší cla.
Automobily tvoří více než čtvrtinu japonského vývozu do Spojených států. Trump, který si dlouhodobě stěžuje na obchodní nerovnováhu s Japonskem, zavedl 25% clo navíc k již existujícímu 2,5%, což znamená, že automobily by byly zatíženy celkovou daní ve výši 27,5%. Hlavní číslo 15 % oznámené premiérem Shigeru Ishibou zřejmě zahrnuje již existující 2,5%.