Německá společnost BMW (ETR:BMWG) ve čtvrtek potvrdila svou prognózu pro celý rok i přes cla USA a pokles čtvrtletního zisku o třetinu s tím, že její silná výrobní přítomnost v zemi jí dává výhodu nad konkurencí.
Naopak Volkswagen (ETR:VOWG_p), jeho luxusní značka Porsche a Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) své prognózy snížily.
Evropští výrobci automobilů stále vstřebávají nové 15% clo dohodnuté mezi Evropskou unií a americkým prezidentem Donaldem Trumpem, které je sice nižší než současná sazba 27,5 % pro automobily, ale stále představuje významnou překážku pro jejich exportně orientované podnikání.
BMW, jehož největší závod se nachází ve Spojených státech a které je největším vývozcem automobilů v Německu podle hodnoty, uvedlo, že i nadále očekává, že zisk před zdaněním v roce 2025 bude na stejné úrovni jako v předchozím roce, kdy dosáhl téměř 11 miliard eur (12,6 miliardy dolarů).
A to i přes to, že původní prognózu vydalo v březnu, tedy předtím, než Trump uvalil cla na dovoz automobilů.
Pro svůj automobilový segment také předpovídá marži EBIT ve výši 5,0 až 7,0 %.
„Naše přítomnost v USA nám pomáhá omezit dopad cel,“ uvedl ve svém prohlášení finanční ředitel Walter Mertl.
„Díky přesné finanční kontrole založené na kalkulovaných prognózách jsme pevně na cestě k dosažení našich cílů pro tento rok v polovině roku,“ dodal.
BMW uvedlo, že předpokládá pokračování jednání o clech.
Generální ředitel Oliver Zipse uvítal dohodu EU s Trumpem o clech, která má snížit cla na obou stranách Atlantiku, ale zdůraznil, že klíčová je její rychlá implementace.
Německá společnost BMW ve čtvrtek potvrdila svou prognózu pro celý rok i přes cla USA a pokles čtvrtletního zisku o třetinu s tím, že její silná výrobní přítomnost v zemi jí dává výhodu nad konkurencí.
Naopak Volkswagen , jeho luxusní značka Porsche a Mercedes-Benz své prognózy snížily.
Evropští výrobci automobilů stále vstřebávají nové 15% clo dohodnuté mezi Evropskou unií a americkým prezidentem Donaldem Trumpem, které je sice nižší než současná sazba 27,5 % pro automobily, ale stále představuje významnou překážku pro jejich exportně orientované podnikání.
BMW, jehož největší závod se nachází ve Spojených státech a které je největším vývozcem automobilů v Německu podle hodnoty, uvedlo, že i nadále očekává, že zisk před zdaněním v roce 2025 bude na stejné úrovni jako v předchozím roce, kdy dosáhl téměř 11 miliard eur .
A to i přes to, že původní prognózu vydalo v březnu, tedy předtím, než Trump uvalil cla na dovoz automobilů.
Pro svůj automobilový segment také předpovídá marži EBIT ve výši 5,0 až 7,0 %.
„Naše přítomnost v USA nám pomáhá omezit dopad cel,“ uvedl ve svém prohlášení finanční ředitel Walter Mertl.
„Díky přesné finanční kontrole založené na kalkulovaných prognózách jsme pevně na cestě k dosažení našich cílů pro tento rok v polovině roku,“ dodal.
BMW uvedlo, že předpokládá pokračování jednání o clech.
Generální ředitel Oliver Zipse uvítal dohodu EU s Trumpem o clech, která má snížit cla na obou stranách Atlantiku, ale zdůraznil, že klíčová je její rychlá implementace.