Akcie společnosti Chipotle Mexican Grill před čtvrtečním zahájením obchodování klesly o přibližně 10 %, protože slabé výdaje spotřebitelů na stravování mimo domov vedly k většímu než očekávanému poklesu čtvrtletních tržeb a donutily výrobce misek a burritos zmírnit svůj roční cíl tržeb.
Spotřebitelé, zejména ti s nižšími příjmy, stále častěji vaří doma, protože ekonomická nejistota a přetrvávající inflace je nutí být opatrnější ve svých výdajích, což v dubnu a květnu vedlo k určitým ztrátám tržního podílu společnosti.
Chipotle (NYSE:CMG) se zaměřila na posílení digitálního a sociálního marketingu a na propagační akce prostřednictvím svého věrnostního programu, aby přilákala poptávku, zatímco uvedení nového dipu a rozšíření nabídky medového kuřete v jídelním lístku pomohlo částečně vyrovnat ztráty, uvedla společnost.
Společnost nyní očekává, že roční tržby restaurací budou meziročně přibližně stejné, zatímco předchozí cíl počítal s růstem v nízkém jednociferném rozmezí.
„Domníváme se, že propad tržeb ve druhém čtvrtletí a snížení ročního výhledu odráží makroekonomické nepříznivé vlivy… spíše než chyby v realizaci,“ uvedl v poznámce analytik TD Cowen Andrew Charles.
Společnost také investuje do otevírání nových prodejen a zavádění vybavení prodejen s cílem zvýšit efektivitu, což by spolu s marketingem mělo pomoci stimulovat poptávku, uvedl analytik RBC Logan Reich.

Akcie společnosti Chipotle Mexican Grill před čtvrtečním zahájením obchodování klesly o přibližně 10 %, protože slabé výdaje spotřebitelů na stravování mimo domov vedly k většímu než očekávanému poklesu čtvrtletních tržeb a donutily výrobce misek a burritos zmírnit svůj roční cíl tržeb.
Spotřebitelé, zejména ti s nižšími příjmy, stále častěji vaří doma, protože ekonomická nejistota a přetrvávající inflace je nutí být opatrnější ve svých výdajích, což v dubnu a květnu vedlo k určitým ztrátám tržního podílu společnosti.
Chipotle se zaměřila na posílení digitálního a sociálního marketingu a na propagační akce prostřednictvím svého věrnostního programu, aby přilákala poptávku, zatímco uvedení nového dipu a rozšíření nabídky medového kuřete v jídelním lístku pomohlo částečně vyrovnat ztráty, uvedla společnost.
Společnost nyní očekává, že roční tržby restaurací budou meziročně přibližně stejné, zatímco předchozí cíl počítal s růstem v nízkém jednociferném rozmezí.
„Domníváme se, že propad tržeb ve druhém čtvrtletí a snížení ročního výhledu odráží makroekonomické nepříznivé vlivy… spíše než chyby v realizaci,“ uvedl v poznámce analytik TD Cowen Andrew Charles.
Společnost také investuje do otevírání nových prodejen a zavádění vybavení prodejen s cílem zvýšit efektivitu, což by spolu s marketingem mělo pomoci stimulovat poptávku, uvedl analytik RBC Logan Reich.