Home Depot (HD) kupuje GMS (GMS) za 5,5 miliardy USD a rozšiřuje svou síť
GMS přidá 300 poboček ke stávajícím provozům SRS Distribution
Akcie GMS po oznámení transakce vyskočily téměř o 12 %
Za 5,5 miliardy dolarů kupuje firmu GMS Inc.(GMS), která se specializuje na dodávky sádrokartonových desek, ocelových konstrukcí a stropních materiálů. Tato transakce má být začleněna do divize SRS Distribution, kterou Home Depot(HD) získal teprve před rokem, a posílí tak postavení firmy v segmentu stavebních produktů určených pro profesionální klientelu.
Akvizice přichází v době, kdy je trh se stavebními materiály rozdrobený a prostor pro konsolidaci je značný. Home Depot sází na svou velikost a efektivitu, díky nimž chce získat větší podíl na tomto segmentu. Podle generálního ředitele Teda Deckera spojení s GMS přinese synergické efekty, které ještě překonají dosavadní přínosy z integrace SRS Distribution.
Zdroj: Getty images
GMS posílí portfolio Home Depot a rozšíří distribuční síť
Společnost GMS byla založena v roce 1971 ve městě Tucker ve státě Georgia a od té doby vybudovala síť 300 distribučních center po celých Spojených státech. Tato centra se zaměřují především na zásobování stavebních firem stěnovými panely, ocelovými prvky a stropními konstrukcemi. Díky akvizici bude moci Home Depot tyto produkty přidat k nabídce SRS Distribution, která se již nyní specializuje na střešní krytiny, úpravu terénu a vybavení pro bazény.
Výsledkem bude podle vedení firmy rozsáhlá síť více než 1 200 poboček a 8 000 nákladních vozidel. Spojení obou společností umožní nejen konsolidaci logistiky, ale také efektivní křížový prodej produktů a služeb, což podle Teda Deckera výrazně zlepší celkovou hodnotovou nabídku firmy vůči zákazníkům.
Generální ředitel SRS Dan Tinker označil GMS za „lídra v oboru s prokázanou historií růstu“ a vyjádřil přesvědčení, že integrace obou firem přinese vyšší provozní efektivitu a širší dosah. GMS si díky své rozsáhlé infrastruktuře a dlouholetým vztahům s odběrateli vybudovala silnou pozici na trhu, kterou nyní Home Depot plánuje ještě dále rozvíjet.
Tržní reakce a konkurence v pozadí
Na zprávu o akvizici GMS investoři reagovali okamžitě. Akcie GMS posílily o 11,8 % a dosáhly své rekordní závěrečné ceny. Cena nabídky činí 110 dolarů za akcii, což představuje 13% prémii oproti páteční závěrečné ceně 97,33 USD. Naproti tomu akcie Home Depot v pondělí oslabily o 0,6 %, což může být projevem krátkodobé nejistoty investorů ohledně integrace tak rozsáhlé akvizice.
Zajímavostí je, že o GMS měla zájem také jiná společnost – QXO Inc.(QXO), která 19. června podala nevyžádanou nabídku na odkup GMS za 95,20 USD v hotovosti, tedy v celkové hodnotě přibližně 5 miliard dolarů. Nabídka QXO byla nižší a neuspěla. Mluvčí QXO se k výsledku transakce odmítl vyjádřit.
Přesto vyvolala aktivita QXO spekulace o dalších možných akvizičních cílech v sektoru. V důsledku toho vzrostly i akcie dalších firem z odvětví, včetně BlueLinx Holdings (BXC), která si připsala 11 %, a Builders FirstSource (BLDR) nebo TopBuild (BLD), jejichž akcie posílily o 9 %. Analytici však upozorňují, že dvoustupňoví distributoři, jako jsou BlueLinx nebo Boise Cascade (BCC), patří mezi méně pravděpodobné cíle
.
Home Depot rozšiřuje zaměření na velké a specializované zákazníky
Akvizice GMS i předchozí nákup SRS Distribution za 18,25 miliardy dolarů ukazují, že Home Depot se výrazně orientuje na segment tzv. komplexních profesionálních zákazníků. Podle analytika Michaela Bakera z D.A. Davidson má tento segment hodnotu přibližně 250 miliard dolarů, což tvoří asi čtvrtinu celkového trhu, na kterém Home Depot působí. Firma tak cíleně rozšiřuje své působení mimo tradiční maloobchod a staví na rozvoji vztahů s velkými odběrateli, developery a stavebními firmami.
Z finančního hlediska však zatím Home Depot čelí určitému tlaku. Akcie společnosti letos klesly o 5,2 %, zatímco index Dow Jones Industrial Average (DJIA) vzrostl o 3,4 %. Oproti tomu akcie GMS od začátku roku posílily o 28 % a QXO si připsalo 30 %. I přesto tržní reakce na akvizici naznačuje, že investoři firmě stále důvěřují, zejména pokud dokáže efektivně integrovat GMS do své existující struktury.
Home Depot se tak dál profiluje jako nejen největší maloobchodník v oblasti vybavení pro domácnosti, ale také jako rostoucí síla ve velkoobchodní distribuci stavebních produktů. A právě akvizice jako ta aktuální by mu v tom měly pomoci.
Zdroj: Getty Images
Za 5,5 miliardy dolarů kupuje firmu GMS Inc. , která se specializuje na dodávky sádrokartonových desek, ocelových konstrukcí a stropních materiálů. Tato transakce má být začleněna do divize SRS Distribution, kterou Home Depot získal teprve před rokem, a posílí tak postavení firmy v segmentu stavebních produktů určených pro profesionální klientelu.Akvizice přichází v době, kdy je trh se stavebními materiály rozdrobený a prostor pro konsolidaci je značný. Home Depot sází na svou velikost a efektivitu, díky nimž chce získat větší podíl na tomto segmentu. Podle generálního ředitele Teda Deckera spojení s GMS přinese synergické efekty, které ještě překonají dosavadní přínosy z integrace SRS Distribution.GMS posílí portfolio Home Depot a rozšíří distribuční síťSpolečnost GMS byla založena v roce 1971 ve městě Tucker ve státě Georgia a od té doby vybudovala síť 300 distribučních center po celých Spojených státech. Tato centra se zaměřují především na zásobování stavebních firem stěnovými panely, ocelovými prvky a stropními konstrukcemi. Díky akvizici bude moci Home Depot tyto produkty přidat k nabídce SRS Distribution, která se již nyní specializuje na střešní krytiny, úpravu terénu a vybavení pro bazény.Výsledkem bude podle vedení firmy rozsáhlá síť více než 1 200 poboček a 8 000 nákladních vozidel. Spojení obou společností umožní nejen konsolidaci logistiky, ale také efektivní křížový prodej produktů a služeb, což podle Teda Deckera výrazně zlepší celkovou hodnotovou nabídku firmy vůči zákazníkům.Generální ředitel SRS Dan Tinker označil GMS za „lídra v oboru s prokázanou historií růstu“ a vyjádřil přesvědčení, že integrace obou firem přinese vyšší provozní efektivitu a širší dosah. GMS si díky své rozsáhlé infrastruktuře a dlouholetým vztahům s odběrateli vybudovala silnou pozici na trhu, kterou nyní Home Depot plánuje ještě dále rozvíjet. Tržní reakce a konkurence v pozadíNa zprávu o akvizici GMS investoři reagovali okamžitě. Akcie GMS posílily o 11,8 % a dosáhly své rekordní závěrečné ceny. Cena nabídky činí 110 dolarů za akcii, což představuje 13% prémii oproti páteční závěrečné ceně 97,33 USD. Naproti tomu akcie Home Depot v pondělí oslabily o 0,6 %, což může být projevem krátkodobé nejistoty investorů ohledně integrace tak rozsáhlé akvizice.Zajímavostí je, že o GMS měla zájem také jiná společnost – QXO Inc. , která 19. června podala nevyžádanou nabídku na odkup GMS za 95,20 USD v hotovosti, tedy v celkové hodnotě přibližně 5 miliard dolarů. Nabídka QXO byla nižší a neuspěla. Mluvčí QXO se k výsledku transakce odmítl vyjádřit.Přesto vyvolala aktivita QXO spekulace o dalších možných akvizičních cílech v sektoru. V důsledku toho vzrostly i akcie dalších firem z odvětví, včetně BlueLinx Holdings , která si připsala 11 %, a Builders FirstSource nebo TopBuild , jejichž akcie posílily o 9 %. Analytici však upozorňují, že dvoustupňoví distributoři, jako jsou BlueLinx nebo Boise Cascade , patří mezi méně pravděpodobné cíle .Home Depot rozšiřuje zaměření na velké a specializované zákazníkyAkvizice GMS i předchozí nákup SRS Distribution za 18,25 miliardy dolarů ukazují, že Home Depot se výrazně orientuje na segment tzv. komplexních profesionálních zákazníků. Podle analytika Michaela Bakera z D.A. Davidson má tento segment hodnotu přibližně 250 miliard dolarů, což tvoří asi čtvrtinu celkového trhu, na kterém Home Depot působí. Firma tak cíleně rozšiřuje své působení mimo tradiční maloobchod a staví na rozvoji vztahů s velkými odběrateli, developery a stavebními firmami.Z finančního hlediska však zatím Home Depot čelí určitému tlaku. Akcie společnosti letos klesly o 5,2 %, zatímco index Dow Jones Industrial Average vzrostl o 3,4 %. Oproti tomu akcie GMS od začátku roku posílily o 28 % a QXO si připsalo 30 %. I přesto tržní reakce na akvizici naznačuje, že investoři firmě stále důvěřují, zejména pokud dokáže efektivně integrovat GMS do své existující struktury.Home Depot se tak dál profiluje jako nejen největší maloobchodník v oblasti vybavení pro domácnosti, ale také jako rostoucí síla ve velkoobchodní distribuci stavebních produktů. A právě akvizice jako ta aktuální by mu v tom měly pomoci.