Japonská přepravní společnost Kawasaki Kisen (K-Line) upravuje své služby v USA a připravuje se přesměrovat více lodí do jiných regionů, protože se připravuje na potenciálně vyšší cla v USA, uvedl ve středu generální ředitel Takenori Igarashi.
„Byly chvíle, kdy nebylo možné plně naložit lodě na některých trasách a kdy jsme snížili frekvenci kontejnerových služeb z východní Asie do USA,“ řekl Igarashi, který nastoupil do funkce v březnu, v rozhovoru pro agenturu Reuters.
„Upravujeme kapacitu naší flotily podle objemu nákladu.“
Jedna z největších japonských přepravních společností, Kawasaki Kisen, započítala do svého finančního plánu na období do března 2026 dopad amerických cel ve výši 30 miliard jenů (200 milionů dolarů), a to s ohledem na pokles v přepravě automobilů a nižší objemy kontejnerů a přepravné.
Igarashi uvedl, že přeprava kontejnerů bude zvláště zasažena výsledkem jednání o clech mezi USA a Čínou, které společnost pozorně sleduje.
Americký prezident Donald Trump pohrozil zvýšením cel na řadu obchodních partnerů, pokud do 1. srpna nedosáhnou dohody o obchodu.
V závislosti na sazbách cel, které nakonec budou různé země čelit, a na tom, jak se to projeví na obchodních tocích, by mohlo dojít k určitému pozitivnímu dopadu, pokud se prodlouží přepravní vzdálenosti, uvedl Igarashi.
Aby se společnost Kawasaki Kisen přizpůsobila poptávce související s cly na provozní úrovni, mohla by přesměrovat lodě z tras do USA do Evropy, na Blízký východ, do Austrálie a Afriky, uvedl.
Japonská přepravní společnost Kawasaki Kisen upravuje své služby v USA a připravuje se přesměrovat více lodí do jiných regionů, protože se připravuje na potenciálně vyšší cla v USA, uvedl ve středu generální ředitel Takenori Igarashi.
„Byly chvíle, kdy nebylo možné plně naložit lodě na některých trasách a kdy jsme snížili frekvenci kontejnerových služeb z východní Asie do USA,“ řekl Igarashi, který nastoupil do funkce v březnu, v rozhovoru pro agenturu Reuters.
„Upravujeme kapacitu naší flotily podle objemu nákladu.“
Jedna z největších japonských přepravních společností, Kawasaki Kisen, započítala do svého finančního plánu na období do března 2026 dopad amerických cel ve výši 30 miliard jenů , a to s ohledem na pokles v přepravě automobilů a nižší objemy kontejnerů a přepravné.
Igarashi uvedl, že přeprava kontejnerů bude zvláště zasažena výsledkem jednání o clech mezi USA a Čínou, které společnost pozorně sleduje.
Americký prezident Donald Trump pohrozil zvýšením cel na řadu obchodních partnerů, pokud do 1. srpna nedosáhnou dohody o obchodu.
V závislosti na sazbách cel, které nakonec budou různé země čelit, a na tom, jak se to projeví na obchodních tocích, by mohlo dojít k určitému pozitivnímu dopadu, pokud se prodlouží přepravní vzdálenosti, uvedl Igarashi.
Aby se společnost Kawasaki Kisen přizpůsobila poptávce související s cly na provozní úrovni, mohla by přesměrovat lodě z tras do USA do Evropy, na Blízký východ, do Austrálie a Afriky, uvedl.