Meta Platforms ukončí na začátku října politickou, volební a sociální reklamu na své platformě v Evropské unii kvůli právní nejistotě způsobené pravidly EU zaměřenými na politickou reklamu, oznámila v pátek americká společnost provozující sociální média.
Oznámení společnosti Meta (NASDAQ:META) navazuje na rozhodnutí společnosti Google, která je součástí Alphabet (NASDAQ:GOOGL), oznámené loni v listopadu, a podtrhuje odpor velkých technologických společností proti pravidlům EU, jejichž cílem je omezit jejich moc a zajistit větší odpovědnost a transparentnost.
Právní předpis Evropské unie nazvaný nařízení o transparentnosti a cílení politické reklamy (TTPA), který vstoupí v platnost 10. října, byl přijat v reakci na obavy z dezinformací a zahraničního vměšování do voleb v 27 členských státech EU.
Právní předpisy EU vyžadují, aby velké technologické společnosti na svých platformách jasně označovaly politickou reklamu, kdo ji zaplatil a kolik, jakož i které volby jsou jejím cílem, jinak jim hrozí pokuty až do výše 6 % jejich ročního obratu.
„Od začátku října 2025 již na našich platformách v EU nebudeme povolovat reklamy týkající se politických, volebních a sociálních otázek,“ uvedla společnost Meta v příspěvku na blogu.
„Je to těžké rozhodnutí, které jsme přijali v reakci na připravovaný nařízení EU o transparentnosti a cílení politické reklamy (TTPA), které přináší významné provozní výzvy a právní nejistotu,“ uvedla společnost.
Meta uvedla, že povinnosti vyplývající z nařízení TTPA vytvářejí podle ní neudržitelnou úroveň složitosti a právní nejistoty pro inzerenty a platformy působící v EU.
Meta Platforms ukončí na začátku října politickou, volební a sociální reklamu na své platformě v Evropské unii kvůli právní nejistotě způsobené pravidly EU zaměřenými na politickou reklamu, oznámila v pátek americká společnost provozující sociální média.
Oznámení společnosti Meta navazuje na rozhodnutí společnosti Google, která je součástí Alphabet , oznámené loni v listopadu, a podtrhuje odpor velkých technologických společností proti pravidlům EU, jejichž cílem je omezit jejich moc a zajistit větší odpovědnost a transparentnost.
Právní předpis Evropské unie nazvaný nařízení o transparentnosti a cílení politické reklamy , který vstoupí v platnost 10. října, byl přijat v reakci na obavy z dezinformací a zahraničního vměšování do voleb v 27 členských státech EU.
Právní předpisy EU vyžadují, aby velké technologické společnosti na svých platformách jasně označovaly politickou reklamu, kdo ji zaplatil a kolik, jakož i které volby jsou jejím cílem, jinak jim hrozí pokuty až do výše 6 % jejich ročního obratu.
„Od začátku října 2025 již na našich platformách v EU nebudeme povolovat reklamy týkající se politických, volebních a sociálních otázek,“ uvedla společnost Meta v příspěvku na blogu.
„Je to těžké rozhodnutí, které jsme přijali v reakci na připravovaný nařízení EU o transparentnosti a cílení politické reklamy , které přináší významné provozní výzvy a právní nejistotu,“ uvedla společnost.
Meta uvedla, že povinnosti vyplývající z nařízení TTPA vytvářejí podle ní neudržitelnou úroveň složitosti a právní nejistoty pro inzerenty a platformy působící v EU.