Švédský výrobce domácích spotřebičů Electrolux v pátek oznámil vyšší než očekávaný provozní zisk za druhé čtvrtletí a uvedl, že zvýšení cen kompenzovalo zvýšené náklady související s americkými cly v tomto čtvrtletí.
Provozní zisk skupiny, jejíž značky zahrnují Frigidaire, AEG, Zanussi a Volta, stejně jako Electrolux, vzrostl na 797 milionů korun
Analytici podle průzkumu společnosti Electrolux v průměru předpovídali provozní zisk ve výši 710 milionů korun.
Společnost uvedla, že celková poptávka na trhu v Severní Americe a Evropě v tomto čtvrtletí mírně poklesla, ale zachovala své tržní výhledy z dubna pro všechny regiony.
Uvedla však, že překonala širší trh v Severní Americe, kde se jí podařilo dosáhnout zisku.
Electrolux v dubnu uvedl, že plány amerického prezidenta Trumpa na zavedení cel negativně ovlivnily spotřebitelskou důvěru, a snížil svůj výhled pro severoamerický trh.
Společnost tehdy uvedla, že je velmi obtížné předvídat vývoj cel a že se bude snažit kompenzovat případné další zvýšení cel zvýšením cen.
„Opakujeme, že naším cílem je kompenzovat zvýšení nákladů související s cly v Severní Americe zvýšením cen,“ uvedl v pátečním prohlášení generální ředitel Yannick Fierling.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky