CEO Mercedes-Benz (OTC:MBGAF) v pondělním rozhovoru pro média kritizoval plán Evropské unie zakázat od roku 2035 vozidla s emisemi CO2 a připojil se tak k hlasům, které zpochybňují tento cíl, který má být letos přezkoumán.
Zákaz, který podle jeho zastánců je klíčový pro zelené ambice Evropy, má být přezkoumán v druhé polovině roku 2025. Kritici tvrdí, že by poškodil evropské automobilky, které již nyní bojují se slabou poptávkou, čínskou konkurencí a neuspokojivými prodeji elektromobilů.
„Potřebujeme se podívat realitě do očí. Jinak jedeme plnou rychlostí proti zdi,“ řekl CEO Mercedesu Ola Kaellenius deníku Handelsblatt o cíli pro rok 2035 a dodal, že evropský automobilový trh by se mohl „zhroutit“, pokud se tento plán uskuteční.
Kaellenius argumentoval, že spotřebitelé by se před zákazem jednoduše vrhli na nákup automobilů s benzínovými nebo naftovými motory.
Německý šéf automobilového průmyslu, který v současné době zastává funkci předsedy evropské automobilové lobby ACEA (BIT:ACE), místo toho vyzval k daňovým pobídkám a levné elektřině v dobíjecích stanicích, aby se podpořil přechod na elektromobily.
„Samozřejmě musíme dekarbonizovat, ale musí to být provedeno technologicky neutrálním způsobem. Nesmíme ztratit ze zřetele naši ekonomiku,“ řekl Kaellenius.

CEO Mercedes-Benz v pondělním rozhovoru pro média kritizoval plán Evropské unie zakázat od roku 2035 vozidla s emisemi CO2 a připojil se tak k hlasům, které zpochybňují tento cíl, který má být letos přezkoumán.
Zákaz, který podle jeho zastánců je klíčový pro zelené ambice Evropy, má být přezkoumán v druhé polovině roku 2025. Kritici tvrdí, že by poškodil evropské automobilky, které již nyní bojují se slabou poptávkou, čínskou konkurencí a neuspokojivými prodeji elektromobilů.
„Potřebujeme se podívat realitě do očí. Jinak jedeme plnou rychlostí proti zdi,“ řekl CEO Mercedesu Ola Kaellenius deníku Handelsblatt o cíli pro rok 2035 a dodal, že evropský automobilový trh by se mohl „zhroutit“, pokud se tento plán uskuteční.
Kaellenius argumentoval, že spotřebitelé by se před zákazem jednoduše vrhli na nákup automobilů s benzínovými nebo naftovými motory.
Německý šéf automobilového průmyslu, který v současné době zastává funkci předsedy evropské automobilové lobby ACEA , místo toho vyzval k daňovým pobídkám a levné elektřině v dobíjecích stanicích, aby se podpořil přechod na elektromobily.
„Samozřejmě musíme dekarbonizovat, ale musí to být provedeno technologicky neutrálním způsobem. Nesmíme ztratit ze zřetele naši ekonomiku,“ řekl Kaellenius.