WASHINGTON (Reuters) – Společnost Delta Air Lines v pátek uvedla, že nepoužívá umělou inteligenci k nastavování personalizovaných cen letenek pro cestující poté, co čelila ostré kritice ze strany amerických zákonodárců.
Minulý týden demokratičtí senátoři Ruben Gallego, Mark Warner a Richard Blumenthal uvedli, že se domnívají, že letecká společnost se sídlem v Atlantě bude používat AI k nastavení individuálních cen, což by „pravděpodobně znamenalo zvýšení cen letenek až na úroveň osobního ‚bolestného bodu‘ každého jednotlivého spotřebitele“.
Delta uvedla, že nebude používat AI k nastavování personalizovaných cen, ale dříve oznámila, že do konce roku 2025 plánuje ve spolupráci s AI cenovou společností Fetcherr zavést technologii řízení výnosů založenou na AI v 20 % své domácí sítě.
„Delta nikdy nepoužívala, netestuje ani neplánuje používat žádný produkt, který by cílil na zákazníky s individuálními cenami na základě osobních údajů,“ uvedla Delta v pátek v dopise senátorům, který viděla agentura Reuters. „Naše ceny letenek nikdy nezohledňují osobní údaje.“
WASHINGTON – Společnost Delta Air Lines v pátek uvedla, že nepoužívá umělou inteligenci k nastavování personalizovaných cen letenek pro cestující poté, co čelila ostré kritice ze strany amerických zákonodárců.
Minulý týden demokratičtí senátoři Ruben Gallego, Mark Warner a Richard Blumenthal uvedli, že se domnívají, že letecká společnost se sídlem v Atlantě bude používat AI k nastavení individuálních cen, což by „pravděpodobně znamenalo zvýšení cen letenek až na úroveň osobního ‚bolestného bodu‘ každého jednotlivého spotřebitele“.
Delta uvedla, že nebude používat AI k nastavování personalizovaných cen, ale dříve oznámila, že do konce roku 2025 plánuje ve spolupráci s AI cenovou společností Fetcherr zavést technologii řízení výnosů založenou na AI v 20 % své domácí sítě.
„Delta nikdy nepoužívala, netestuje ani neplánuje používat žádný produkt, který by cílil na zákazníky s individuálními cenami na základě osobních údajů,“ uvedla Delta v pátek v dopise senátorům, který viděla agentura Reuters. „Naše ceny letenek nikdy nezohledňují osobní údaje.“