Dutch Bros (BROS) zvýšil tržby ve 2. čtvrtletí o 6,1 % a rychle expanduje
Společnost plánuje do roku 2029 otevřít 2 029 poboček
Akcie Dutch Bros letos vzrostly o více než 30 %
Ve druhém čtvrtletí zaznamenal meziroční růst tržeb o 6,1 %, což představuje zrychlení oproti prvnímu čtvrtletí. Během tohoto období otevřel 31 nových poboček ve 13 státech, čímž posílil svou přítomnost na americkém trhu.
Generální ředitelka Christine Barone v rozhovoru pro Yahoo Finance zdůraznila, že zákazníci oceňují velikost a cenu nabízených nápojů, a označila současnou strategii za silný základ pro další růst. „Jsme v růstovém režimu,“ uvedla Barone a dodala, že v příštích letech lze očekávat výrazné rozšíření sítě.
Společnost si stanovila cíl provozovat do roku 2029 celkem 2 029 prodejen. V současnosti má více než 1 000 poboček v 18 státech. Akcie Dutch Bros (BROS) od začátku roku 2025 vzrostly o více než 30 %, což odráží důvěru investorů v růstový potenciál firmy.
Zdroj: Shutterstock
Reakce analytiků a posílení vůči konkurenci
Podle analytičky William Blair Sharon Zackfii by silné výsledky za druhé čtvrtletí měly rozptýlit obavy, že stabilizace výkonu Starbucks zpomalí dynamiku Dutch Bros. Růst prodejů společnosti navíc přichází v době, kdy Starbucks(SBUX) již šest čtvrtletí v řadě hlásí pokles tržeb ve stejných prodejnách. V posledním čtvrtletí se tržby Starbucks v USA snížily o 2 %.
Analytik TD Cowen Andrew Charles uvedl, že kombinace růstu tržeb ve stejných prodejnách a otevírání nových poboček naznačuje, že Dutch Bros přebírá část tržního podílu od Starbucks. Tento trend může být důsledkem jak atraktivní cenové politiky Dutch Bros, tak jeho schopnosti rychle expandovat i do regionů, kde dříve dominovaly zavedené značky.
Barone zdůraznila, že silná konkurence není pro Dutch Bros novinkou. „Na trhu jsme od roku 1992 a vyrostli jsme v prostředí silných soupeřů. Noví konkurenti na trh vždy přijdou, to je přirozené,“ uvedla.
Konkurence v segmentu nápojů a rychlého občerstvení
Rostoucí zájem o segment nápojů potvrzuje i aktivita dalších hráčů na trhu. Yum Brands (YUM) rozšiřuje koncept Live Más Café a McDonald’s (MCD) posiluje svou nabídku nápojů, aby oslovil širší skupinu zákazníků. Přesto se Dutch Bros daří udržet dynamiku růstu díky rozšiřování sítě, inovaci produktů a důrazu na zákaznickou zkušenost.
Expanze není omezena jen na tradiční trhy společnosti na severozápadě USA. Nedávno Dutch Bros otevřel svou druhou pobočku v Orange County v Kalifornii, konkrétně ve Fountain Valley. Tímto krokem upevňuje svou přítomnost i v regionech s vysokou koncentrací konkurence.
Starbucks, který vede generální ředitel Brian Niccol od srpna 2024, se snaží o vlastní obrat. Niccol nedávno uvedl, že firma za poslední tři čtvrtletí dosáhla pokroku ve své hodnotové nabídce, ale uznal, že je třeba v těchto iniciativách pokračovat, aby se podařilo obrátit negativní trend.
V úterý analytik Baird David Tarantino zvýšil hodnocení akcií Starbucks z neutrálního na nadprůměrné, s odůvodněním, že viditelnost plánu na obrat se v následujících čtvrtletích pravděpodobně zlepší. Od začátku roku 2025 akcie Starbucks vzrostly přibližně o 2 %.
Výhled a očekávání investorů
Růst Dutch Bros je kombinací dvou klíčových faktorů – úspěšné expanze a schopnosti udržet si zákaznickou loajalitu. Zatímco Starbucks řeší interní transformaci a snaží se zastavit pokles tržeb, Dutch Bros využívá příležitosti k posílení své pozice, a to nejen na trzích, kde už působí, ale i v nových lokalitách.
Investoři budou v nadcházejících čtvrtletích sledovat především tempo otevírání nových poboček a schopnost firmy udržet růst tržeb na stávajících místech. Cíl dosáhnout více než 2 000 prodejen do roku 2029 je ambiciózní, ale dosavadní výsledky naznačují, že strategie je realistická, pokud si firma udrží současnou dynamiku.
Silná pozice Dutch Bros na trhu s kávou a nápoji, podpořená jasnou růstovou vizí, ukazuje, že i v prostředí vysoce konkurenčního trhu lze dosáhnout nadprůměrného růstu. Pokud se firmě podaří pokračovat ve stávajícím trendu, může se stát ještě významnějším hráčem v americkém kávovém segmentu a trvale konkurovat i největším jménům v oboru.
Zdroj: Shutterstock
Ve druhém čtvrtletí zaznamenal meziroční růst tržeb o 6,1 %, což představuje zrychlení oproti prvnímu čtvrtletí. Během tohoto období otevřel 31 nových poboček ve 13 státech, čímž posílil svou přítomnost na americkém trhu.Generální ředitelka Christine Barone v rozhovoru pro Yahoo Finance zdůraznila, že zákazníci oceňují velikost a cenu nabízených nápojů, a označila současnou strategii za silný základ pro další růst. „Jsme v růstovém režimu,“ uvedla Barone a dodala, že v příštích letech lze očekávat výrazné rozšíření sítě.Společnost si stanovila cíl provozovat do roku 2029 celkem 2 029 prodejen. V současnosti má více než 1 000 poboček v 18 státech. Akcie Dutch Bros od začátku roku 2025 vzrostly o více než 30 %, což odráží důvěru investorů v růstový potenciál firmy.Reakce analytiků a posílení vůči konkurenciPodle analytičky William Blair Sharon Zackfii by silné výsledky za druhé čtvrtletí měly rozptýlit obavy, že stabilizace výkonu Starbucks zpomalí dynamiku Dutch Bros. Růst prodejů společnosti navíc přichází v době, kdy Starbucks již šest čtvrtletí v řadě hlásí pokles tržeb ve stejných prodejnách. V posledním čtvrtletí se tržby Starbucks v USA snížily o 2 %.Analytik TD Cowen Andrew Charles uvedl, že kombinace růstu tržeb ve stejných prodejnách a otevírání nových poboček naznačuje, že Dutch Bros přebírá část tržního podílu od Starbucks. Tento trend může být důsledkem jak atraktivní cenové politiky Dutch Bros, tak jeho schopnosti rychle expandovat i do regionů, kde dříve dominovaly zavedené značky.Barone zdůraznila, že silná konkurence není pro Dutch Bros novinkou. „Na trhu jsme od roku 1992 a vyrostli jsme v prostředí silných soupeřů. Noví konkurenti na trh vždy přijdou, to je přirozené,“ uvedla.Konkurence v segmentu nápojů a rychlého občerstveníRostoucí zájem o segment nápojů potvrzuje i aktivita dalších hráčů na trhu. Yum Brands rozšiřuje koncept Live Más Café a McDonald’s posiluje svou nabídku nápojů, aby oslovil širší skupinu zákazníků. Přesto se Dutch Bros daří udržet dynamiku růstu díky rozšiřování sítě, inovaci produktů a důrazu na zákaznickou zkušenost.Expanze není omezena jen na tradiční trhy společnosti na severozápadě USA. Nedávno Dutch Bros otevřel svou druhou pobočku v Orange County v Kalifornii, konkrétně ve Fountain Valley. Tímto krokem upevňuje svou přítomnost i v regionech s vysokou koncentrací konkurence.Starbucks, který vede generální ředitel Brian Niccol od srpna 2024, se snaží o vlastní obrat. Niccol nedávno uvedl, že firma za poslední tři čtvrtletí dosáhla pokroku ve své hodnotové nabídce, ale uznal, že je třeba v těchto iniciativách pokračovat, aby se podařilo obrátit negativní trend.V úterý analytik Baird David Tarantino zvýšil hodnocení akcií Starbucks z neutrálního na nadprůměrné, s odůvodněním, že viditelnost plánu na obrat se v následujících čtvrtletích pravděpodobně zlepší. Od začátku roku 2025 akcie Starbucks vzrostly přibližně o 2 %. Výhled a očekávání investorůRůst Dutch Bros je kombinací dvou klíčových faktorů – úspěšné expanze a schopnosti udržet si zákaznickou loajalitu. Zatímco Starbucks řeší interní transformaci a snaží se zastavit pokles tržeb, Dutch Bros využívá příležitosti k posílení své pozice, a to nejen na trzích, kde už působí, ale i v nových lokalitách.Investoři budou v nadcházejících čtvrtletích sledovat především tempo otevírání nových poboček a schopnost firmy udržet růst tržeb na stávajících místech. Cíl dosáhnout více než 2 000 prodejen do roku 2029 je ambiciózní, ale dosavadní výsledky naznačují, že strategie je realistická, pokud si firma udrží současnou dynamiku.Silná pozice Dutch Bros na trhu s kávou a nápoji, podpořená jasnou růstovou vizí, ukazuje, že i v prostředí vysoce konkurenčního trhu lze dosáhnout nadprůměrného růstu. Pokud se firmě podaří pokračovat ve stávajícím trendu, může se stát ještě významnějším hráčem v americkém kávovém segmentu a trvale konkurovat i největším jménům v oboru.
Investiční banka Goldman Sachs vydala pozitivní prognózu pro akcie americké těžařské společnosti Uranium Energy, kterou vidí jako jednoho z hlavních...