Roční tržby z prodeje koňaku klesly o 13 % v důsledku poklesu poptávky po prémiových produktech francouzské brandy a propadu prodeje do Číny, jak vyplývá z údajů odvětví sdílených s agenturou Reuters.
Po silném růstu během pandemie a sérii výrazných zvýšení cen v důsledku rostoucí inflace poptávka po koňaku v posledních dvou letech klesá.
Další tlak vyvolalo antidumpingové šetření v Číně a hrozby zavedení cel ze strany Spojených států – dvou nejdůležitějších trhů tohoto odvětví s obratem 3 miliardy dolarů.
Zatímco odvětví vedené koňakovými domy Hennessy, Remy Martin a Martell společnosti Pernod Ricard, které patří pod LVMH, se letos v létě vyhnulo trvalým čínským dovozním clům díky cenovému závazku, dosud se mu nepodařilo uniknout obecné 15% dovozní dani v USA.
Podle údajů francouzského orgánu pro koňak BNIC klesl objem dodávek koňaku v roce končícím 31. červencem o 4,2 % na 154,6 milionu lahví, zatímco tržby poklesly o 13,4 % na 2,7 miliardy eur
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky