Klíčové body
- Filmy jako Minecraft nebo F1 vydělaly za čtvrtletí 2 miliardy dolarů
- Segment studií vykázal nárůst tržeb o 55 % a EBITDA 863 milionů dolarů
- Warner Bros. plánuje 2–3 velké filmy ročně, včetně návratu Pána prstenů
- Společnost se příští rok rozdělí na dvě jednotky: Warner Bros. a Discovery Global
Discovery oznámila výrazné zlepšení výsledků za druhé čtvrtletí roku 2025, a to zejména díky úspěchu svých filmových studií. Ve čtvrtletí od dubna do června se společnost opírala o sérii kasovních trháků, které přilákaly diváky zpět do kin a zajistily miliardové tržby. Filmy jako A Minecraft Movie, Sinners, Final Destination: Bloodlines a F1 společně vydělaly přes 2 miliardy dolarů, což z nich dělá jeden z nejúspěšnějších kvartálů studia od fúze s Discovery.
Segment studií, který zahrnuje nejen filmovou produkci, ale i distribuci televizního obsahu, zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 55 % a dosáhl hodnoty 3,8 miliardy dolarů. Tržby z kin přitom vzrostly o 38 %
Společnost Warner Bros. Discovery ve čtvrteční zprávě pro investory uvedla, že očekává pokračování tohoto pozitivního trendu a předpokládá, že segment studií letos vygeneruje upravený EBITDA alespoň 2,4 miliardy dolarů. Dlouhodobým cílem je pak překročit hranici 3 miliard dolarů. Tento ambiciózní plán je podle WBD „významným krokem“ k upevnění její pozice na globálním mediálním trhu.
Warner Bros. Discovery, Inc.
Ačkoli film Superman měl premiéru až krátce po skončení druhého čtvrtletí, jeho fenomenální start – 220 milionů dolarů během prvního víkendu – naznačuje, že výsledky za třetí čtvrtletí mohou být ještě silnější. Do konce července vydělal Superman společně s filmem F1 od společnosti Apple, který Warner Bros. distribuovala, už více než 500 milionů dolarů z prodeje vstupenek.
CEO David Zaslav v dopise akcionářům upozornil na dlouhodobé úsilí o restrukturalizaci divize Warner Bros. Motion Pictures. Po náročném období pandemie, která uzavřela kina, a loňských hollywoodských stávkách, které zastavily produkci, se společnost snažila znovu nastartovat filmovou divizi. K tomu napomohla i klíčová personální rozhodnutí – jmenování Jamese Gunna a Petera Safrana do vedení DC Studios a Michaela De Lucy s Pam Abdy do čela filmového studia Warner Bros.
Zaslav ve čtvrtek poznamenal, že se společnost od fúze výrazně posunula vpřed: „Byli jsme na posledním místě. A teď jsme se společně dostali zpět na vrchol. Disney je sice ještě kousek před námi, ale my opravdu nabíráme na obrátkách.“
Strategií WBD pro nadcházející roky je zaměřit se na silné franšízy. Zaslav uvedl, že společnost plánuje každoročně vydat dva až tři tzv. tentpole filmy – tedy velké trháky, které slouží jako pilíře studiového rozpočtu. Mezi hlavní značky, na které chce Warner Bros. sázet, patří Harry Potter a Pán prstenů. Na příští díl této slavné fantasy série už prý existuje „skvělý scénář“ pod vedením režiséra Petera Jacksona.
DC Studios mezitím pracuje nejen na pokračování Supermana, ale i na rozšíření celé „Super family“, čímž se snaží oživit zájem o superhrdinské snímky. I přes tato optimistická vyjádření se ale divize nevyhnula šetření – Warner Bros. Motion Picture Group oznámila v červenci snížení počtu zaměstnanců o 10 %, což je v souladu s celkovou strategií úspor napříč celou společností WBD od doby fúze.

Zásadní změny čekají společnost i v organizační struktuře. Warner Bros. Discovery plánuje v roce 2026 rozdělit své aktivity na dvě samostatné jednotky. První bude zahrnovat studia a streamovací platformu HBO Max a ponese název Warner Bros. Druhá, pod názvem Discovery Global, se zaměří na televizní sítě, Discovery+ a sportovní obsah. Tento krok de facto ruší fúzi, která proběhla teprve před třemi lety, a odráží snahu společnosti reagovat na rozdílné dynamiky ve světě streamingu a lineární televize.
Za celé druhé čtvrtletí vykázala Warner Bros. Discovery celkové tržby ve výši 9,81 miliardy dolarů, což znamená meziroční nárůst o 1 %. Upravený zisk EBITDA společnosti vzrostl o 9 % na 1,95 miliardy dolarů. To ukazuje nejen na zlepšující se výkon studiové divize, ale i na stabilizaci celé mediální skupiny, která se v posledních letech potýkala s poklesem divácké základny a změnami v chování spotřebitelů.
Úspěch filmových hitů, obnova klíčových franšíz a restrukturalizace vedení tak signalizují, že Warner Bros. Discovery našla pevnější půdu pod nohama. Zatímco budoucnost mediálního průmyslu je stále plná výzev, WBD se očividně vydala cestou, která může z její filmové a televizní divize opět učinit lídra trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky