Značka Armani, založena Georgiem Armanim před 50 lety, čelí značným výzvám v oblasti módy, jelikož její tržby dosáhly 2,3 miliardy eur (přibližně 2,71 miliardy dolarů) v loňském roce, což představuje pokles o 5 % ve srovnání s předchozím rokem.
Navzdory stagnaci v segmentu módy se však odhaduje, že tržby z licensingových smluv a prodeje parfémů výrazně zvyšují ekonomickou hodnotu značky. Když se zohlední příjmy z kosmetiky a brýlí, celková částka stoupá na 4,25 miliardy eur.
Podle analýz generují parfémové produkty značky Armani, které vyrábí L’Oreal, přibližně 1,5 miliardy eur ročně, zatímco EssilorLuxottica přináší přibližně 500 milionů eur z prodeje brýlí. Tato licence byla v roce 2023 obnovena na dalších 15 let, což posiluje její pozici na trhu.
S údajnou smrtí Armanim 4. září, rostou spekulace o tom, kdo by mohl značku odkoupit. LVMH, L’Oreal a EssilorLuxottica se zmínili v jeho poslední vůli jako potenciální zájemci. Odborníci naznačují, že prioritou by měly být firmy, s nimiž již Armani spolupracoval.
Chcete využít této příležitosti?
Analytik HSBC, Erwan Rambourg, uvedl, že značka má „skvělé brýle, skvélé kosmetické výrobky a skvélé dědictví,“ avšak „ready-to-wear“ segment v současnosti není „nejžhavější na planetě“. Přestože je pro L’Oreal správa módní značky složitá, může se nabídka od L’Oreal inspirovat postupem Estee Lauder, která v roce 2022 získala značku Tom Ford.
Investice do značky Armani by přinesla výhody a výzvy; LVMH má potřebnou odbornost pro plnou akvizici a řízení širokého portfolia značky, zatímco L’Oreal by mohl čelit obtížím při integraci módní divize.
V kontextu rostoucí popularizace parfémů mezi mladými muži, jako je oblíbený parfém „Stronger with You“, má značka Armani silné postavení na trhu, které by mohlo být pro potenciální investory atraktivní.
Značka Armani, založena Georgiem Armanim před 50 lety, čelí značným výzvám v oblasti módy, jelikož její tržby dosáhly 2,3 miliardy eur v loňském roce, což představuje pokles o 5 % ve srovnání s předchozím rokem.
Navzdory stagnaci v segmentu módy se však odhaduje, že tržby z licensingových smluv a prodeje parfémů výrazně zvyšují ekonomickou hodnotu značky. Když se zohlední příjmy z kosmetiky a brýlí, celková částka stoupá na 4,25 miliardy eur.
Podle analýz generují parfémové produkty značky Armani, které vyrábí L’Oreal, přibližně 1,5 miliardy eur ročně, zatímco EssilorLuxottica přináší přibližně 500 milionů eur z prodeje brýlí. Tato licence byla v roce 2023 obnovena na dalších 15 let, což posiluje její pozici na trhu.
S údajnou smrtí Armanim 4. září, rostou spekulace o tom, kdo by mohl značku odkoupit. LVMH, L’Oreal a EssilorLuxottica se zmínili v jeho poslední vůli jako potenciální zájemci. Odborníci naznačují, že prioritou by měly být firmy, s nimiž již Armani spolupracoval.Chcete využít této příležitosti?
Analytik HSBC, Erwan Rambourg, uvedl, že značka má „skvělé brýle, skvélé kosmetické výrobky a skvélé dědictví,“ avšak „ready-to-wear“ segment v současnosti není „nejžhavější na planetě“. Přestože je pro L’Oreal správa módní značky složitá, může se nabídka od L’Oreal inspirovat postupem Estee Lauder, která v roce 2022 získala značku Tom Ford.
Investice do značky Armani by přinesla výhody a výzvy; LVMH má potřebnou odbornost pro plnou akvizici a řízení širokého portfolia značky, zatímco L’Oreal by mohl čelit obtížím při integraci módní divize.
V kontextu rostoucí popularizace parfémů mezi mladými muži, jako je oblíbený parfém „Stronger with You“, má značka Armani silné postavení na trhu, které by mohlo být pro potenciální investory atraktivní.