Akcie Lululemon (LULU) klesly o 66 % z maxima kvůli zpomalení růstu v Severní Americe
Firma přizpůsobuje sortiment novým trendům a získává podíl v pánském segmentu
Nízké ocenění a zpětné odkupy akcií podporují dlouhodobý růstový potenciál
Prémiová značka sportovního oblečení zaznamenala výrazné zpomalení růstu na svém klíčovém severoamerickém trhu a investoři reagovali masivním výprodejem. Od svého historického maxima z počátku roku 2024 se cena akcií propadla o 66 %.
Přesto však firma zůstává jedním z nejvýznamnějších hráčů v odvětví a vykazuje znaky, že současný pokles je spíše cyklickou slabinou než dlouhodobým trendem. Klíčovou otázkou je, zda je dnešní cena akcií už natolik nízká, že představuje zajímavou příležitost k nákupu.
Zdroj: shutterstock
Slabší Severní Amerika, ale potenciál k obratu
Severní Amerika je pro Lululemon(LULU) stále nejdůležitějším trhem, kde společnost v minulosti definovala kategorii prémiového sportovního oblečení a prosadila legíny jako standard každodenní módy. V posledním čtvrtletí však její čisté tržby v regionu vzrostly jen o 1 %, což je výrazné zpomalení. V přepočtu na konstantní měnu to vedlo ke konsolidovanému růstu na úrovni 6 %.
Příčinou byla zejména kolekce, která nekorespondovala s aktuálními trendy – spotřebitelé dnes více tíhnou k volnějším střihům a Lululemon se v tomto ohledu přizpůsobila pomaleji. Vedení už proto pracuje na úpravě sortimentu a do nabídky zařazuje nové řady oblečení, které reflektují posun poptávky, zejména mezi mladšími zákazníky.
Navzdory zpomalení je třeba zmínit, že Lululemon se stále drží lépe než někteří konkurenti. Zatímco firmy jako Nike nebo Athleta v posledních čtvrtletích hlásily pokles tržeb, Lululemon dokázala alespoň mírně růst a v některých segmentech, například v pánském oblečení, dokonce získává podíl na trhu. To naznačuje, že značka má stále sílu a prostor pro obrat.
Velkým tématem pro budoucnost Lululemon je expanze na zahraničních trzích. Firma je zde stále v rané fázi a má obrovský prostor k růstu. V Číně její tržby v posledním čtvrtletí vzrostly meziročně o 24 %, což je důkazem, že značka dokáže oslovit spotřebitele i mimo domácí trhy.
Severní a Jižní Amerika dnes stále tvoří přibližně 70 % celkových čistých tržeb, ale tento podíl postupně klesá. Spotřebitelé v Asii, Austrálii či Evropě více přijímají prémiové sportovní oblečení a Lululemon zde postupně otevírá vlajkové prodejny. Ve srovnání s velkými globálními konkurenty je stále pozadu, což znamená, že má před sebou dlouhou růstovou trajektorii. Pokud bude mezinárodní expanze pokračovat současným tempem, lze očekávat stabilní příspěvek k celkovým tržbám v horizontu příští dekády.
Tento faktor je zvlášť důležitý vzhledem k tomu, že domácí trh je více nasycený a dynamika růstu zde zpomalila. Globální diverzifikace proto může představovat hlavní pilíř budoucího rozvoje a zároveň snížit závislost společnosti na americkém spotřebiteli.
Hodnota pro akcionáře a zpětné odkupy
Dalším prvkem, který stojí za pozornost, je způsob, jakým Lululemon nakládá s kapitálem. Akcie se dnes obchodují za poměr ceny k zisku (P/E)11,7, což je velmi nízký násobek vzhledem k prémiovému charakteru značky a její dlouhodobé historii růstu. Vedení tuto situaci využívá k agresivnějšímu zpětnému odkupu akcií.
Počet akcií v oběhu v posledních čtvrtletích klesá a tento trend by měl pokračovat, pokud budou ceny zůstávat na nízkých úrovních. Pro akcionáře to znamená, že zisk na akcii (EPS) bude růst i v případě, že celkový zisk firmy zůstane stabilní. Tento mechanismus dokáže podpořit cenu akcií v dlouhodobém horizontu a představuje jeden z nástrojů, jak firma vytváří hodnotu pro investory i během složitějších období.
Je třeba zdůraznit, že i přes současné problémy s růstem v Severní Americe Lululemon zůstává značkou s dlouholetou tradicí inovací a silnou pozicí v prémiovém segmentu. Spotřebitelé ji vnímají jako synonymum kvality a životního stylu, což je pro budoucí stabilitu a návrat k růstu klíčové.
Pokles akcií Lululemon o 66 % od maxima může na první pohled působit dramaticky, ale detailnější pohled ukazuje, že společnost si stále udržuje solidní základy. Severní Amerika prochází přechodnou fází, kdy firma dolaďuje nabídku podle měnícího se vkusu spotřebitelů. Naopak na zahraničních trzích, zejména v Asii, vidíme velmi silný růst, který může být v budoucnu rozhodujícím faktorem.
V kombinaci s nízkým oceněním a pokračujícími zpětnými odkupy akcií to vytváří příležitost pro investory, kteří jsou ochotni dívat se na titul s delším časovým horizontem. Lululemon dnes není bez rizik, ale pro dlouhodobé investory může představovat atraktivní vstupní bod do jedné z nejznámějších značek sportovního oblečení na světě.
Zdroj: Shutterstock
Prémiová značka sportovního oblečení zaznamenala výrazné zpomalení růstu na svém klíčovém severoamerickém trhu a investoři reagovali masivním výprodejem. Od svého historického maxima z počátku roku 2024 se cena akcií propadla o 66 %. Přesto však firma zůstává jedním z nejvýznamnějších hráčů v odvětví a vykazuje znaky, že současný pokles je spíše cyklickou slabinou než dlouhodobým trendem. Klíčovou otázkou je, zda je dnešní cena akcií už natolik nízká, že představuje zajímavou příležitost k nákupu.Slabší Severní Amerika, ale potenciál k obratuSeverní Amerika je pro Lululemon stále nejdůležitějším trhem, kde společnost v minulosti definovala kategorii prémiového sportovního oblečení a prosadila legíny jako standard každodenní módy. V posledním čtvrtletí však její čisté tržby v regionu vzrostly jen o 1 %, což je výrazné zpomalení. V přepočtu na konstantní měnu to vedlo ke konsolidovanému růstu na úrovni 6 %.Příčinou byla zejména kolekce, která nekorespondovala s aktuálními trendy – spotřebitelé dnes více tíhnou k volnějším střihům a Lululemon se v tomto ohledu přizpůsobila pomaleji. Vedení už proto pracuje na úpravě sortimentu a do nabídky zařazuje nové řady oblečení, které reflektují posun poptávky, zejména mezi mladšími zákazníky.Navzdory zpomalení je třeba zmínit, že Lululemon se stále drží lépe než někteří konkurenti. Zatímco firmy jako Nike nebo Athleta v posledních čtvrtletích hlásily pokles tržeb, Lululemon dokázala alespoň mírně růst a v některých segmentech, například v pánském oblečení, dokonce získává podíl na trhu. To naznačuje, že značka má stále sílu a prostor pro obrat.Chcete využít této příležitosti?Mezinárodní expanze jako motor růstuVelkým tématem pro budoucnost Lululemon je expanze na zahraničních trzích. Firma je zde stále v rané fázi a má obrovský prostor k růstu. V Číně její tržby v posledním čtvrtletí vzrostly meziročně o 24 %, což je důkazem, že značka dokáže oslovit spotřebitele i mimo domácí trhy.Severní a Jižní Amerika dnes stále tvoří přibližně 70 % celkových čistých tržeb, ale tento podíl postupně klesá. Spotřebitelé v Asii, Austrálii či Evropě více přijímají prémiové sportovní oblečení a Lululemon zde postupně otevírá vlajkové prodejny. Ve srovnání s velkými globálními konkurenty je stále pozadu, což znamená, že má před sebou dlouhou růstovou trajektorii. Pokud bude mezinárodní expanze pokračovat současným tempem, lze očekávat stabilní příspěvek k celkovým tržbám v horizontu příští dekády.Tento faktor je zvlášť důležitý vzhledem k tomu, že domácí trh je více nasycený a dynamika růstu zde zpomalila. Globální diverzifikace proto může představovat hlavní pilíř budoucího rozvoje a zároveň snížit závislost společnosti na americkém spotřebiteli. Hodnota pro akcionáře a zpětné odkupyDalším prvkem, který stojí za pozornost, je způsob, jakým Lululemon nakládá s kapitálem. Akcie se dnes obchodují za poměr ceny k zisku 11,7, což je velmi nízký násobek vzhledem k prémiovému charakteru značky a její dlouhodobé historii růstu. Vedení tuto situaci využívá k agresivnějšímu zpětnému odkupu akcií.Počet akcií v oběhu v posledních čtvrtletích klesá a tento trend by měl pokračovat, pokud budou ceny zůstávat na nízkých úrovních. Pro akcionáře to znamená, že zisk na akcii bude růst i v případě, že celkový zisk firmy zůstane stabilní. Tento mechanismus dokáže podpořit cenu akcií v dlouhodobém horizontu a představuje jeden z nástrojů, jak firma vytváří hodnotu pro investory i během složitějších období.Je třeba zdůraznit, že i přes současné problémy s růstem v Severní Americe Lululemon zůstává značkou s dlouholetou tradicí inovací a silnou pozicí v prémiovém segmentu. Spotřebitelé ji vnímají jako synonymum kvality a životního stylu, což je pro budoucí stabilitu a návrat k růstu klíčové.Pokles akcií Lululemon o 66 % od maxima může na první pohled působit dramaticky, ale detailnější pohled ukazuje, že společnost si stále udržuje solidní základy. Severní Amerika prochází přechodnou fází, kdy firma dolaďuje nabídku podle měnícího se vkusu spotřebitelů. Naopak na zahraničních trzích, zejména v Asii, vidíme velmi silný růst, který může být v budoucnu rozhodujícím faktorem.V kombinaci s nízkým oceněním a pokračujícími zpětnými odkupy akcií to vytváří příležitost pro investory, kteří jsou ochotni dívat se na titul s delším časovým horizontem. Lululemon dnes není bez rizik, ale pro dlouhodobé investory může představovat atraktivní vstupní bod do jedné z nejznámějších značek sportovního oblečení na světě.
Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.