Nová zpráva od analytiků Barclays varuje před výrazným poklesem poptávky po pivu v USA, což se negativně promítne do objemů prodeje a sentimentu investorů v této oblasti. Očekává se, že objemy prodeje piva v USA klesnou přibližně o 5 % v roce 2025, než se situace stabilizuje na pokles o 2 % ročně v následujících letech.
Barclays downgradoval akcie společností Constellation Brands a Molson Coors, snižující hodnocení Constellation z „Overweight“ na „Equal weight“ a Molson Coors z „Equal weight“ na „Underweight“. Důvodem je chybějící motivace pro růst a zklamání po letošní letní sezóně.
Analytici poukazují na tlak na nižší příjmové skupiny a hispánské zákazníky, kteří tvoří klíčovou část trhu s pivem. Společnost Constellation přitom získává přibližně 40 % svých výnosů z hispánského segmentu, a tedy je více vystavena riziku souvisejícímu s imigrační politikou, která může ovlivnit sociální akce.
Jedním z odborníků, kteří se k situaci vyjádřili, uvedl: „Just as consumer spend has been measured & careful, so too are we taking a more selective stance“, čímž podtrhuje opatrný přístup spotřebitelů a jejich rostoucí obavy o osobní finance.
Chcete využít této příležitosti?Předpokládá se, že Molson Coors je o to více zranitelný díky své závislosti na značkách lehkého piva, zatímco Constellation díky své prémiové nabídce piva může čelit situaci s relativní odolností. Však i pro tuto značku analytici snížili očekávání růstu, uvádějíce, že změna spotřebitelských návyků a celková ekonomická nálada nechávají málo prostoru pro rychlou obnovu na trhu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky