Stellantis v pátek oznámil vývoj nové prototype elektrického vozidla, které obsahuje inovativní batérii s rychlejším nabíjením, lehčím tělem a cenovou dostupností. Tato technologie, nazvaná IBIS (Intelligent Battery Integrated System), byla vyvinuta ve spolupráci s dceřinou společností TotalEnergies, Saft.
Jedná se o jednu z prvních batérií svého druhu, která dle slov Stellantis přináší úsporu hmotnosti a místa, a je také jednodušší na údržbu. Nový systém je o 10 % efektivnější než stávající modely elektrických vozidel se stejnou velikostí batérie a zkracuje dobu nabíjení o celou hodinu.
Důvodem k vývoji této technologie jsou problémy s dostupností cenově příznivých modelů a pomalým nabíjením, které doposud bránily širší akceptaci elektrických vozidel veřejností. V současné době probíhají testy v automobilu Peugeot e-3008, který se stal prvním vozidlem, jež tuto technologii využívá.
Podle Stellantis tento milník představuje zásadní krok vpřed v oblasti elektrifikace jak mobilních, tak i stacionárních energetických aplikací. Podle jejich odhadů by se tato technologie mohla začít integrovat do sériově vyráběných vozidel do konce desetiletí.
Chcete využít této příležitosti?
Současné elektrovozy běžně používají invertor pro převod stejnosměrného proudu z batérie na střídavý proud, který napájí elektrický motor. Nový systém IBIS tyto funkce integruje přímo do batérie pomocí elektronického řízení s využitím 200 tranzistorů, což snižuje hmotnost vozidla o 40 kg a uvolňuje prostor.
Stellantis tak reaguje na rostoucí poptávku po elektrických modelech a inovacích v automobilovém průmyslu, kdy například také německá firma Porsche pracuje na konceptu modulárního vícestupňového invertoru, který integruje jednotlivé elektrické komponenty do jedné jednotky.
Stellantis v pátek oznámil vývoj nové prototype elektrického vozidla, které obsahuje inovativní batérii s rychlejším nabíjením, lehčím tělem a cenovou dostupností. Tato technologie, nazvaná IBIS , byla vyvinuta ve spolupráci s dceřinou společností TotalEnergies, Saft.
Jedná se o jednu z prvních batérií svého druhu, která dle slov Stellantis přináší úsporu hmotnosti a místa, a je také jednodušší na údržbu. Nový systém je o 10 % efektivnější než stávající modely elektrických vozidel se stejnou velikostí batérie a zkracuje dobu nabíjení o celou hodinu.
Důvodem k vývoji této technologie jsou problémy s dostupností cenově příznivých modelů a pomalým nabíjením, které doposud bránily širší akceptaci elektrických vozidel veřejností. V současné době probíhají testy v automobilu Peugeot e-3008, který se stal prvním vozidlem, jež tuto technologii využívá.
Podle Stellantis tento milník představuje zásadní krok vpřed v oblasti elektrifikace jak mobilních, tak i stacionárních energetických aplikací. Podle jejich odhadů by se tato technologie mohla začít integrovat do sériově vyráběných vozidel do konce desetiletí.Chcete využít této příležitosti?
Současné elektrovozy běžně používají invertor pro převod stejnosměrného proudu z batérie na střídavý proud, který napájí elektrický motor. Nový systém IBIS tyto funkce integruje přímo do batérie pomocí elektronického řízení s využitím 200 tranzistorů, což snižuje hmotnost vozidla o 40 kg a uvolňuje prostor.
Stellantis tak reaguje na rostoucí poptávku po elektrických modelech a inovacích v automobilovém průmyslu, kdy například také německá firma Porsche pracuje na konceptu modulárního vícestupňového invertoru, který integruje jednotlivé elektrické komponenty do jedné jednotky.