Jim Vena, generální ředitel Union Pacific Corp, se v Bílém domě setkal s prezidentem Donaldem Trumpem, aby prodiskutovali návrh fúze v hodnotě 85 miliard dolarů s Norfolk Southern Corp. Tento krok představuje možný přelom v odvětví železniční dopravy, které čelí silné konkurenci.
Oznámení o fúzi, které bylo učiněno v červenci, vyvolalo překvapení na už tak silně koncentrovaném trhu. Podpora od Trumpa by mohla urychlit regulační schvalovací proces, přičemž transakce se setkává s odporem od konkurentů a obavami dopravců ohledně oslabení soutěže.
Pokud bude fúze schválena, mohla by radikálně změnit americký železniční průmysl a vytvořit celonárodní síť, která by zefektivnila operace a eliminovala zpoždění v klíčových uzlech, jako je například Chicago.
Vena během konference na Morgan Stanley uvedl: „Velmi vysocí lidé z administrativy rozumí hodnotě našeho návrhu a považují ho za výhodný pro zemi.“ V den setkání Trump dodal, že mluvil s Venou, protože chtěl projednat fúzi, přičemž je jasné, že podpora ze strany Bílého domu může ovlivnit další strategii jak konkurentů, tak potenciálních uchazečů o spojení.
Chcete využít této příležitosti?Union Pacific dominuje železniční dopravě na západě USA, zatímco Norfolk Southern je lídrem na východním pobřeží. Obě společnosti patří mezi čtyři hlavní železniční operátory v USA. Po oznámení fúze se očekávalo, že zbývající regionální konkurenti budou muset jednat, aby udrželi konkurenceschopnost, což potvrzuje i názor miliardáře Warrena Buffetta, který naznačil odmítnutí další konsolidace.
Bílý dům v minulosti odvolal člena Surface Transportation Board, což naznačuje silnou podporu pro fúzi. Navíc se očekává, že se přepracované regulační struktury zaměří na posílení konkurence, a oblast železniční dopravy bude sledována i v kontextu rostoucího zájmu o možné fúze a akvizice v tomto sektoru.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky