Peter van Binsbergen, generální ředitel BMW Jižní Afrika, vyzval k spolupráci mezi Jižní Afrikou a Evropou na vytvoření alternativního dodavatelského řetězce pro komponenty elektrických vozidel, jako jsou baterie. Cílem je snížit závislost na Číně, která v současnosti dominuje výrobě baterií na celosvětové úrovni.
Jihoafrický automobilový průmysl, který je největším výrobcem vozidel v Africe, vyrábí téměř 51% všech vozidel na kontinentu. Van Binsbergen zdůraznil, že spolupráce s Evropou by mohla přinést světu alternativu k čínským dodavatelům, což je zásadní pro plnění normativních požadavků na původ zboží, zejména v Evropě.
Mezi hlavní výzvy, jimž čelí průmysl, patří nedostatek jasných politických rámců a investic, které by umožnily Jižní Africe plně využít svůj potenciál na globálním trhu s elektrickými vozidly. Neale Hill, prezident Ford Motor Company Africa, upozornil na pomalý pokrok v realizaci nového plánu pro energii, přičemž Jižní Afrika má jen 4 000 elektrických vozidel na silnicích, zatímco Etiopie jich má více než 100 000.
Jižní africká vláda nedávno oznámila 150% daňové odečty pro kvalifikované investice do výroby elektrických a vodíkových vozidel, což má posílit investice do výrobních zařízení. Ministr obchodu Parks Tau rovněž apeloval na potřebu urgentní akce, aby země neztratila klíčové exportní trhy.
Jižní Afrika vyvinula národní strategii kritických minerálů, která má za cíl zajistit dodavatelské řetězce pro místní průmysl elektrických vozidel a přilákat investice do vývoje baterií a komponentů elektrických vozidel.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky