V posledním roce dorazil do Singapuru rekordní počet čínských restaurací a kaváren, které využívají město jako výchozí bod pro globální expanze. Tento trend je motivován drsnými podmínkami na domácím trhu, kde čelí rostoucí konkurenci a klesající ziskovosti.
Podle dat z konzultantské společnosti Momentum Works v srpnu 2025 operovalo v Singapuru přibližně 85 čínských značek s 405 pobočkami, což je více než dvojnásobek v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Tento nárůst je pozoruhodný zejména v kontextu poklesu místního trhu, který také zápasí s vyššími náklady a nižšími výdaji spotřebitelů.
Expertka Joanna Jia, manažerka společnosti ChaPanda, uvedla: „Trh v pevninské Číně je brutální, takže jsme se rozhodli expandovat do zahraničí.“ Domácí spotřebitelé se potýkají s poklesem poptávky a trvalými cenovými válkami, které vedly k bankrotu více než 3 milionů restaurací v loňském roce.
Investice čínských firem v Singapuru jsou často podpořeny silnými investory, což jim umožňuje soutěžit o lukrativní místa. Například značka Yong Fu investovala do své pobočky v Singapuru 10 milionů singapurských dolarů na renovaci a provozní náklady, plánuje příští rok vstup na trhy v Londýně, New Yorku a Paříži.
Navzdory optimismu čínských firem se místní podnikatelé, zastoupení sdružením Singapore Tenants United for Fairness, obávají o svoji konkurenceschopnost. „Když malé a střední podniky z Číny jsou často větší než naše velké podniky, není pochyb o tom, že se nacházíme na neúplném hřišti,“ uvedli ve svém prohlášení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky