Čínští vývozci se potýkají s vážnými problémy v důsledku nestabilních amerických tarifních oznámení. Mnozí z nich, jako například Jacky Ren ze společnosti Gstar Electronics Appliance, již rezignovali na americký trh, kde zažívali úpadek objednávek. Zatímco jeho firma dříve generovala více než 60% tržeb z USA, nyní se soustředí na nové trhy v Evropě, Latinské Americe, na Blízkém východě a v Africe.
Podle nových dat čínských celních orgánů vzrostl export z Číny o 7.1% a dosáhl hodnoty 19.95 trilionu juanů (přibližně 2.80 trilionu dolarů) v prvních devíti měsících letošního roku. Tento růst ponese důsledky pro ekonomickou odolnost Číny během nadcházejících oznámení o HDP za třetí čtvrtletí.
Dohled nad celou situací ukazuje, že konkurence na nových trzích snižuje ceny, což z komplikuje situaci výrobcům. Ren tvrdí, že ztráta přístupu na americký trh je jako ztráta lokomotivy pro železniční průmysl. Tyto potíže způsobily, že mnozí vývozci prodávají dokonce i se ztrátou, což změní dynamiku celého sektoru.
Na související výstavě Canton Fair v Guangzhou se však ukázalo, že čínští exportéři zároveň hledají alternativy. Všech 15 oslovených firem uvedlo, že na tomto veletrhu nebyli žádní američtí kupci, zatímco se zvyšoval počet návštěvníků z Brazílie a dalších regionů. Tento trend naznačuje, že odklon od USA je stále více nevyhnutelný.
Chcete využít této příležitosti?
Podle Lou Xiaoba, výrobce dekorací Halloween, objednávky a tržby klesly až o 50% a „není to tak, že bychom se vzdali amerického trhu. To americké firmy se vzdaly nás,“ dodal s tím, že situace na globálních trzích zůstává vysoce konkurenční.
Čínští vývozci se potýkají s vážnými problémy v důsledku nestabilních amerických tarifních oznámení. Mnozí z nich, jako například Jacky Ren ze společnosti Gstar Electronics Appliance, již rezignovali na americký trh, kde zažívali úpadek objednávek. Zatímco jeho firma dříve generovala více než 60% tržeb z USA, nyní se soustředí na nové trhy v Evropě, Latinské Americe, na Blízkém východě a v Africe.
Podle nových dat čínských celních orgánů vzrostl export z Číny o 7.1% a dosáhl hodnoty 19.95 trilionu juanů v prvních devíti měsících letošního roku. Tento růst ponese důsledky pro ekonomickou odolnost Číny během nadcházejících oznámení o HDP za třetí čtvrtletí.
Dohled nad celou situací ukazuje, že konkurence na nových trzích snižuje ceny, což z komplikuje situaci výrobcům. Ren tvrdí, že ztráta přístupu na americký trh je jako ztráta lokomotivy pro železniční průmysl. Tyto potíže způsobily, že mnozí vývozci prodávají dokonce i se ztrátou, což změní dynamiku celého sektoru.
Na související výstavě Canton Fair v Guangzhou se však ukázalo, že čínští exportéři zároveň hledají alternativy. Všech 15 oslovených firem uvedlo, že na tomto veletrhu nebyli žádní američtí kupci, zatímco se zvyšoval počet návštěvníků z Brazílie a dalších regionů. Tento trend naznačuje, že odklon od USA je stále více nevyhnutelný.Chcete využít této příležitosti?
Podle Lou Xiaoba, výrobce dekorací Halloween, objednávky a tržby klesly až o 50% a „není to tak, že bychom se vzdali amerického trhu. To americké firmy se vzdaly nás,“ dodal s tím, že situace na globálních trzích zůstává vysoce konkurenční.