Comcast přišel o 104 000 zákazníků širokopásmového připojení
Společnost mění strategii a snižuje důraz na růst ARPU
Mobilní služby naopak zaznamenaly rekordní přírůstek zákazníků
Mediální divize oslabila, ale zábavní parky a filmová studia rostly
Hlavním problémem se ukázal být základní pilíř podnikání společnosti – širokopásmové připojení. Zatímco Comcast vykázal solidní zisk a tržby překonávající odhady Wall Street, ztráta zákazníků v této klíčové oblasti upozornila na zásadní strukturální tlak, kterému společnost čelí. Během období totiž Comcast přišel o 104 000 domácích zákazníků širokopásmového připojení, čímž jeho zákaznická základna klesla na přibližně 31,4 milionu. Jedná se o čtvrté čtvrtletí v řadě, kdy počet předplatitelů širokopásmového internetu stagnoval nebo se snižoval, což signalizuje dlouhodobý trend, nikoli jednorázový výkyv.
Tato ztráta zákazníků přichází ve chvíli, kdy je trh s připojením stále konkurenčnější. Comcast čelí tlaku ze strany poskytovatelů bezdrátových 5G služeb, kteří se snaží zákazníky lákat jednoduchými balíčky a agresivní cenovou politikou. Zatímco dříve byl kabelový internet považován za stabilní základnu příjmů, nyní se dynamika mění. Růst počtu předplatitelů se zpomalil, a tak se Comcast snaží nalézt způsob, jak udržet stávající zákazníky a zároveň přilákat nové. Společnost se proto zaměřuje na úpravu cen, vylepšení zákaznické zkušenosti, investice do WiFi a mobilních služeb a celkové zjednodušení nabídky.
Zdroj: Getty Images
Vedení společnosti přiznalo, že strategie zaměřená na dlouhodobé posílení konkurenceschopnosti bude krátkodobě znamenat tlak na výsledky. Finanční ředitel Jason Armstrong upozornil, že průměrný výnos na zákazníka (ARPU), který dříve sloužil jako hlavní nástroj kompenzace stagnující zákaznické základny, již nelze očekávat jako růstový faktor. Společnost se v minulosti spoléhala na postupné zvyšování cen a prodej dražších balíčků, ale v současném konkurenčním prostředí je tento přístup méně udržitelný.
Armstrong také uvedl, že náklady spojené s touto strategickou změnou již začaly ovlivňovat hospodaření. Tyto náklady zahrnují například slevy a úpravy cen, které mají udržet zákazníky, a také investice do zlepšení infrastruktury a zákaznické podpory. To přispělo k poklesu zisku před úroky, daněmi, odpisy a amortizací (EBITDA) v segmentu připojení a platforem o 3,5 % oproti stejnému období loňského roku. Tržby v této divizi klesly na 20,18 miliardy dolarů, což je téměř 1% pokles.
S touto změnou strategie souvisí také změny ve vedení. Comcast oznámil, že Steve Croney převezme roli generálního ředitele divize připojení a platforem, čímž nahradí dlouholetého vedoucího Davea Watsona. Nové vedení má urychlit přizpůsobení nabídky současnému trhu a zajistit, aby Comcast lépe konkuroval mobilním a 5G poskytovatelům.
Zatímco širokopásmové připojení čelí tlaku, mobilní divize společnosti naopak zaznamenává silný růst. Comcast v tomto čtvrtletí přidal rekordních 414 000 nových mobilních zákazníků, čímž zvýšil jejich celkový počet na 8,9 milionu linek. Růst mobilních služeb tak částečně kompenzuje ztráty v tradiční kabelové oblasti. Naopak pokračuje pokles v segmentu placené televize, kde Comcast přišel o dalších 257 000 zákazníků, což potvrzuje dlouhodobý trend odlivu k internetovým streamovacím platformám.
Celkově Comcast dosáhl upraveného zisku na akcii ve výši 1,12 USD, což překonalo očekávání 1,10 USD. Tržby činily 31,2 miliardy USD, rovněž nad predikcí 30,70 miliardy USD. Nicméně čistý zisk klesl o 8 % na 3,33 miliardy USD. Slabší výkon zaznamenala především mediální divize NBCUniversal, jejíž tržby poklesly téměř o 20 %, což je částečně způsobeno srovnáním s loňskými olympijskými hrami. Bez tohoto vlivu však tržby mediální divize meziročně vzrostly o 4 % a streamovací platforma Peacock výrazně snížila provozní ztrátu.
Zábavní parky společnosti naopak vykázaly silný růst s tržbami vyššími o 19 %, což podpořilo otevření projektu Epic Universe. Filmová studia rostla o 6 %, mimo jiné díky uvedení filmu „Jurassic World Rebirth“.
Přestože výsledky překonaly očekávání, akcie společnosti uzavřely ve čtvrtek se ztrátou 4 %. Investoři totiž zůstávají znepokojeni vyhlídkami hlavního byznysu – širokopásmového připojení – který je zatím stále v útlumu.
Hlavním problémem se ukázal být základní pilíř podnikání společnosti – širokopásmové připojení. Zatímco Comcast vykázal solidní zisk a tržby překonávající odhady Wall Street, ztráta zákazníků v této klíčové oblasti upozornila na zásadní strukturální tlak, kterému společnost čelí. Během období totiž Comcast přišel o 104 000 domácích zákazníků širokopásmového připojení, čímž jeho zákaznická základna klesla na přibližně 31,4 milionu. Jedná se o čtvrté čtvrtletí v řadě, kdy počet předplatitelů širokopásmového internetu stagnoval nebo se snižoval, což signalizuje dlouhodobý trend, nikoli jednorázový výkyv.Tato ztráta zákazníků přichází ve chvíli, kdy je trh s připojením stále konkurenčnější. Comcast čelí tlaku ze strany poskytovatelů bezdrátových 5G služeb, kteří se snaží zákazníky lákat jednoduchými balíčky a agresivní cenovou politikou. Zatímco dříve byl kabelový internet považován za stabilní základnu příjmů, nyní se dynamika mění. Růst počtu předplatitelů se zpomalil, a tak se Comcast snaží nalézt způsob, jak udržet stávající zákazníky a zároveň přilákat nové. Společnost se proto zaměřuje na úpravu cen, vylepšení zákaznické zkušenosti, investice do WiFi a mobilních služeb a celkové zjednodušení nabídky.Vedení společnosti přiznalo, že strategie zaměřená na dlouhodobé posílení konkurenceschopnosti bude krátkodobě znamenat tlak na výsledky. Finanční ředitel Jason Armstrong upozornil, že průměrný výnos na zákazníka , který dříve sloužil jako hlavní nástroj kompenzace stagnující zákaznické základny, již nelze očekávat jako růstový faktor. Společnost se v minulosti spoléhala na postupné zvyšování cen a prodej dražších balíčků, ale v současném konkurenčním prostředí je tento přístup méně udržitelný.Armstrong také uvedl, že náklady spojené s touto strategickou změnou již začaly ovlivňovat hospodaření. Tyto náklady zahrnují například slevy a úpravy cen, které mají udržet zákazníky, a také investice do zlepšení infrastruktury a zákaznické podpory. To přispělo k poklesu zisku před úroky, daněmi, odpisy a amortizací v segmentu připojení a platforem o 3,5 % oproti stejnému období loňského roku. Tržby v této divizi klesly na 20,18 miliardy dolarů, což je téměř 1% pokles.S touto změnou strategie souvisí také změny ve vedení. Comcast oznámil, že Steve Croney převezme roli generálního ředitele divize připojení a platforem, čímž nahradí dlouholetého vedoucího Davea Watsona. Nové vedení má urychlit přizpůsobení nabídky současnému trhu a zajistit, aby Comcast lépe konkuroval mobilním a 5G poskytovatelům.Zatímco širokopásmové připojení čelí tlaku, mobilní divize společnosti naopak zaznamenává silný růst. Comcast v tomto čtvrtletí přidal rekordních 414 000 nových mobilních zákazníků, čímž zvýšil jejich celkový počet na 8,9 milionu linek. Růst mobilních služeb tak částečně kompenzuje ztráty v tradiční kabelové oblasti. Naopak pokračuje pokles v segmentu placené televize, kde Comcast přišel o dalších 257 000 zákazníků, což potvrzuje dlouhodobý trend odlivu k internetovým streamovacím platformám.Comcast Corporation Chcete využít této příležitosti? Celkově Comcast dosáhl upraveného zisku na akcii ve výši 1,12 USD, což překonalo očekávání 1,10 USD. Tržby činily 31,2 miliardy USD, rovněž nad predikcí 30,70 miliardy USD. Nicméně čistý zisk klesl o 8 % na 3,33 miliardy USD. Slabší výkon zaznamenala především mediální divize NBCUniversal, jejíž tržby poklesly téměř o 20 %, což je částečně způsobeno srovnáním s loňskými olympijskými hrami. Bez tohoto vlivu však tržby mediální divize meziročně vzrostly o 4 % a streamovací platforma Peacock výrazně snížila provozní ztrátu.Zábavní parky společnosti naopak vykázaly silný růst s tržbami vyššími o 19 %, což podpořilo otevření projektu Epic Universe. Filmová studia rostla o 6 %, mimo jiné díky uvedení filmu „Jurassic World Rebirth“.Přestože výsledky překonaly očekávání, akcie společnosti uzavřely ve čtvrtek se ztrátou 4 %. Investoři totiž zůstávají znepokojeni vyhlídkami hlavního byznysu – širokopásmového připojení – který je zatím stále v útlumu.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...