Evropské společnosti v oblasti dopravy a logistiky čelí významnému tlaku v době, kdy se blíží období reportování hospodářských výsledků za třetí čtvrtletí. Analytici snížili prognózy zisků v důsledku poklesu nákladů na přepravu a oslabené poptávky.
Kontejnerové ceny klesly na nejnižší úroveň od ledna 2024. Tento pokles je způsoben přebytkem v průmyslu a oslabením poptávky, které přišlo po zavedení nových tarifů ve Spojených státech, což ohrožuje zisky dopravců. Vzhledem k tomu, že objem kontejnerů vzrostl o 4% v období od ledna do srpna, většina tohoto nárůstu byla důsledkem předzásobování před zavedením tarifů a poskytuje pouze dočasnou podporu cenám.
Bank of America předpovídá, že logistické firmy budou mít opatrné výhledy. DSV, dánská logistická společnost, pravděpodobně sníží odhad operačního zisku mezi 19.5 miliardou a 20.5 miliardami dánských korun, což představuje ztrátu 1 miliardy korun z horní části dosaženého rozmezí. Společnost DHL očekává pokles operačního zisku o 4% kvůli slabosti v oblasti expresní a forwardingové dopravy.
Naopak, mezi pozitivními zprávami se objevuje očekávání, že Maersk reportuje silné výsledky za třetí čtvrtletí a možná zvýší svůj celoroční výhled. Analytici poukazují na pozitivní trend cen přepravy do poloviny srpna, což pravděpodobně zvýší příjmy a objemy. Podle Rico Lumana, seniorního ekonoma pro dopravu, logistiku a automobilku v ING Research, většina cenových kontraktů pro Maersk je uzamčena na vysokých sazbách, což firmě pomáhá vyrovnat se s poklesem cen.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky