Holandský pivovar Heineken oznámil, že má v plánu dosáhnout střední jednočíselný organický růst čistého obratu každý rok až do roku 2030. Společnost to uvedla při představení své aktualizované strategie na kapitálovém trhu v Seville, Španělsko.
Podle nové strategie, nazvané EverGreen 2030, se Heineken zaměří na expandaci v 17 vybraných trzích, včetně cílených akvizic. Společnost také plánuje prodeje, kde to bude vhodné. CEO Dolf van den Brink komentoval: „Fundamentálně transformujeme náš obchod, abychom byli stále před konkurencí v čím dál více volatilním geopolitickém a ekonomickém prostředí.“
Heineken očekává, že organický provozní zisk poroste rychleji než příjmy, přičemž zisk na akcii se bude vyvíjet v souladu s tímto trendem. V rámci svého plánu usiluje o úspory až 500 milionů eur ročně, což by pomohlo stabilizovat zisky.
Společnost se potýká s konstantními výkyvy od zavedení předchozí strategie v roce 2020, kdy čelila pandemii a následnému rychlému růstu nákladů, který vedl k zvyšování cen a špatným prodejům. Heineken varoval, že v roce 2025 prodá méně piva kvůli slabým třetím čtvrtletním prodejům v Brazílii a Evropě.
Problémy odvětví zahrnují i fakt, že někteří konzumenti omezují příjem alkoholu a roste tlak ze strany zdravotních varování. Heineken reaguje rozšířením své nabídky nízkoalkoholických a bezalkoholických nápojů, aby vyhověl měnícím se preferencím spotřebitelů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky