Dnešního dne, 16. října 2025, společnost IKEA oznámila pokles ročních prodejů o 1%, což odpovídá přibližně 44,6 miliardám eur (necelých 51,9 miliardy dolarů). Tržby společnosti se tímto pádem snižují již druhý rok za sebou, a to navzdory tomu, že počet prodaných produktů vzrostl o 3%.
Ředitel společnosti, Jon Abrahamsson Ring, uvedl, že IKEA čelí velkým výzvám v důsledku vysoké inflace a slabého trhu s bydlením po celém světě. Cenová politika společnosti se zaměřila na agresivní snižování cen, aby přilákala spotřebitele, jejichž peněženky podléhají tlaku.
Společnost snížila ceny v průměru o 10% v průběhu posledních dvou let, což bylo reakcí na vyšší výrobní náklady a změny v poptávce spotřebitelů. Jedním z upřesnění je, že v USA došlo k nárůstu celních poplatků, avšak IKEA zatím ceny zde nezvýšila, přičemž snaží absorbovat zvýšené náklady.
Ingka Group, největší franšíza IKEA, rovněž vznesla varování, že se potýká s nejnižšími ročními prodeji od roku 2021, kdy došlo k poklesu o 1,6% na 39 miliard eur. Generální ředitel Ingka Group, Jesper Brodin, vyjádřil opatrný optimismus ohledně blížícího se zlepšení spotřebitelské poptávky.
„Dopady klesající inflace a úrokových sazeb… trvá nějakou dobu, než lidé začnou zase utrácet,“ zmínil Brodin. Nicméně, probíhající nejistoty ohledně obchodních dohod a světových konfliktů stále činí budoucnost obtížně předvídatelnou.
Dnešního dne, 16. října 2025, společnost IKEA oznámila pokles ročních prodejů o 1%, což odpovídá přibližně 44,6 miliardám eur . Tržby společnosti se tímto pádem snižují již druhý rok za sebou, a to navzdory tomu, že počet prodaných produktů vzrostl o 3%.
Ředitel společnosti, Jon Abrahamsson Ring, uvedl, že IKEA čelí velkým výzvám v důsledku vysoké inflace a slabého trhu s bydlením po celém světě. Cenová politika společnosti se zaměřila na agresivní snižování cen, aby přilákala spotřebitele, jejichž peněženky podléhají tlaku.
Společnost snížila ceny v průměru o 10% v průběhu posledních dvou let, což bylo reakcí na vyšší výrobní náklady a změny v poptávce spotřebitelů. Jedním z upřesnění je, že v USA došlo k nárůstu celních poplatků, avšak IKEA zatím ceny zde nezvýšila, přičemž snaží absorbovat zvýšené náklady.
Ingka Group, největší franšíza IKEA, rovněž vznesla varování, že se potýká s nejnižšími ročními prodeji od roku 2021, kdy došlo k poklesu o 1,6% na 39 miliard eur. Generální ředitel Ingka Group, Jesper Brodin, vyjádřil opatrný optimismus ohledně blížícího se zlepšení spotřebitelské poptávky.
„Dopady klesající inflace a úrokových sazeb… trvá nějakou dobu, než lidé začnou zase utrácet,“ zmínil Brodin. Nicméně, probíhající nejistoty ohledně obchodních dohod a světových konfliktů stále činí budoucnost obtížně předvídatelnou.