IKEA, známý švédský prodejce nábytku, oznámil akvizici americké technologické firmy Locus, která se specializuje na logistiku, v rámci snahy zefektivnit své dodávky a podpořit expanze online prodeje. Tento krok je součástí širšího plánu investic v hodnotě 2,2 miliardy dolarů od Ingka Group, největšího franšízanta IKEA v USA.
Podle Paraga Parekha, šéfa digitálního oddělení Ingka Group, by akvizice Locus měla přinést roční úspory na nákladech za dodávky ve výši 100 milionů eur (zhruba 117,41 milionu dolarů) po celém světě. Locus využívá umělou inteligenci k optimalizaci objednávek a plánování tras, což by mělo zkrátit dobu dodání a snížit náklady na logistiku.
V reakci na bývalé tarify na dovoz nábytku, které zpřísnila administrativa v USA, IKEA prohlásila, že i nadále investuje na americkém trhu a zaměřuje se na mladší a městské zákazníky. Online prodeje tvořily 28 % celkových tržeb IKEA v roce 2024, což je výrazný nárůst oproti 11 % v roce 2019.
Locus, který byl oceněn na 300 milionů dolarů během posledního kola financování v roce 2021, zůstane po akvizici nezávislou entitou a bude pokračovat v práci s dalšími klienty. Podle Parekhova vyjádření je důležité nejen zrychlit dodací proces, ale také zvýšit flexibilitu a možnost sledování zásilek pro zákazníky.
Chcete využít této příležitosti?
IKEA, známý švédský prodejce nábytku, oznámil akvizici americké technologické firmy Locus, která se specializuje na logistiku, v rámci snahy zefektivnit své dodávky a podpořit expanze online prodeje. Tento krok je součástí širšího plánu investic v hodnotě 2,2 miliardy dolarů od Ingka Group, největšího franšízanta IKEA v USA.
Podle Paraga Parekha, šéfa digitálního oddělení Ingka Group, by akvizice Locus měla přinést roční úspory na nákladech za dodávky ve výši 100 milionů eur po celém světě. Locus využívá umělou inteligenci k optimalizaci objednávek a plánování tras, což by mělo zkrátit dobu dodání a snížit náklady na logistiku.
V reakci na bývalé tarify na dovoz nábytku, které zpřísnila administrativa v USA, IKEA prohlásila, že i nadále investuje na americkém trhu a zaměřuje se na mladší a městské zákazníky. Online prodeje tvořily 28 % celkových tržeb IKEA v roce 2024, což je výrazný nárůst oproti 11 % v roce 2019.
Locus, který byl oceněn na 300 milionů dolarů během posledního kola financování v roce 2021, zůstane po akvizici nezávislou entitou a bude pokračovat v práci s dalšími klienty. Podle Parekhova vyjádření je důležité nejen zrychlit dodací proces, ale také zvýšit flexibilitu a možnost sledování zásilek pro zákazníky.Chcete využít této příležitosti?