Elektromobily a plug-in hybridy tvoří 10,73 % zářijových registrací v ČR
Škoda Auto prodala 3 697 elektromobilů a téměř 1 500 plug-in hybridů
Plug-in hybridy tvoří přechodné řešení, ale elektromobily už dominují
Český trh směřuje k celoročnímu překročení hranice 10 % elektrických vozů
Poprvé v historii překročil podíl elektrických vozidel hranici deseti procent. Konkrétně dosáhl 10,73 %, což znamená, že každé desáté nové auto registrované v ČR je buď plně elektrické, nebo plug-in hybridní. Tento výsledek potvrzuje, že trend elektrifikace automobilů dorazil i do České republiky a začíná se postupně prosazovat i mimo západní Evropu.
Elektromobily mají navrch
Podle aktuálních dat Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v září prodáno 1 360 čistě bateriových vozidel a dalších 935 plug-in hybridů. To ukazuje, že čeští zákazníci dávají stále častěji přednost plně elektrickému pohonu před kombinovanými variantami. Zatímco ještě před pár lety byly plug-in hybridy považovány za kompromisní řešení mezi tradičním a elektrickým světem, nyní začíná dominovat čistá elektromobilita.
<!– DIP popup–>
Zdroj: Shutterstock
Nejprodávanějšími elektromobily na českém trhu zůstávají Škoda Elroq a Škoda Enyaq, které si získaly oblibu díky kombinaci dojezdu, prostornosti a domácí značky. Škoda Auto (ŠKODA) za prvních devět měsíců letošního roku prodala 3 697 elektromobilů, čímž si zajistila více než třetinový podíl na trhu s elektrickými vozy. K tomu přidala téměř 1 500 plug-in hybridů, čímž posílila svou pozici i v této kategorii.
V segmentu plug-in hybridů má Škoda také jasnou převahu — prodala dvakrát více vozů než její nejbližší konkurenti, Volkswagen (VWAGY) a Volvo (VOLV). Tento výsledek potvrzuje, že tuzemská značka dokáže držet krok s evropskými giganty i v oblasti nové elektromobility, kde dříve dominovaly západní značky.
Rostoucí zájem o elektrický pohon
Za prvních devět měsíců roku 2025 tvořily elektrické a plug-in hybridní vozy 9,85 % všech prodaných nových aut, tedy těsně pod symbolickou hranicí deseti procent. To však znamená, že trh je jen 0,15 procentního bodu od překročení tohoto prahu i v celoročním součtu.
Vývoj naznačuje, že český zákazník si na elektromobilitu začíná zvykat. Zájem podporuje širší nabídka modelů, zlepšující se infrastruktura nabíjecích stanic a také fakt, že nové generace elektromobilů nabízejí delší dojezd i nižší provozní náklady.
Navíc výrobci začínají reflektovat i specifické potřeby střední Evropy — tedy požadavek na spolehlivost, univerzální využití a dostupnost servisu. To jsou faktory, které mohou dále přispět k rozšíření elektromobilů i mimo velká města.
Domácí automobilka Škoda se stala hlavním tahounem elektrifikace v České republice. S více než 5 000 prodanými elektrickými vozy a plug-in hybridy za letošní rok jasně ukazuje, že český trh je připraven na přechod k nové éře mobility.
Její úspěch je výsledkem kombinace několika faktorů – silného brandu, důvěry zákazníků a rostoucího portfolia elektrifikovaných modelů. Modely Enyaq a Elroq se staly synonymem českého elektromobilu, který zvládá jak městské prostředí, tak dlouhé cesty.
Vývoj také potvrzuje, že přechod k elektromobilitě není jen otázkou dotací nebo regulací Evropské unie, ale reálné poptávky ze strany zákazníků. Trend, který začal v západní Evropě, se nyní přelévá i do střední Evropy, a to rychleji, než analytici předpokládali.
Zároveň se ukazuje, že i když se prodeje elektromobilů zvyšují, plug-in hybridy zůstávají důležitou součástí přechodného období. Pro mnoho řidičů představují kompromisní řešení – možnost jezdit krátké trasy na elektřinu, ale mít zároveň jistotu dojezdu díky spalovacímu motoru.
Český trh na prahu změny
Pokud bude tempo růstu pokračovat, rok 2025 by se mohl stát prvním rokem, kdy elektromobily a plug-in hybridy překročí 10% podíl na celoročním trhu. To by znamenalo, že se elektromobilita stává nejen trendem, ale novým standardem českého automobilového trhu.
Z pohledu automobilového průmyslu jde o zásadní změnu. Tradiční výrobci spalovacích motorů musí rychle reagovat, aby si udrželi konkurenceschopnost. Prodejní úspěchy elektromobilů signalizují, že se mění i přístup zákazníků, kteří dříve elektromobily vnímali s nedůvěrou.
Podle odborníků bude klíčové, jak se česká infrastruktura dokáže vyrovnat s rostoucí poptávkou po nabíjecích stanicích a jak rychle se rozšíří nabídka dostupnějších modelů v nižších cenových segmentech.
Zdroj: Shutterstock
Český trh tak stojí na prahu nové etapy automobilové revoluce, kde elektrifikace přestává být výsadou západních zemí a začíná se stávat běžnou součástí domácí mobility.
Poprvé v historii překročil podíl elektrických vozidel hranici deseti procent. Konkrétně dosáhl 10,73 %, což znamená, že každé desáté nové auto registrované v ČR je buď plně elektrické, nebo plug-in hybridní. Tento výsledek potvrzuje, že trend elektrifikace automobilů dorazil i do České republiky a začíná se postupně prosazovat i mimo západní Evropu.Elektromobily mají navrchPodle aktuálních dat Svazu dovozců automobilů bylo v září prodáno 1 360 čistě bateriových vozidel a dalších 935 plug-in hybridů. To ukazuje, že čeští zákazníci dávají stále častěji přednost plně elektrickému pohonu před kombinovanými variantami. Zatímco ještě před pár lety byly plug-in hybridy považovány za kompromisní řešení mezi tradičním a elektrickým světem, nyní začíná dominovat čistá elektromobilita.<!– DIP popup–>Nejprodávanějšími elektromobily na českém trhu zůstávají Škoda Elroq a Škoda Enyaq, které si získaly oblibu díky kombinaci dojezdu, prostornosti a domácí značky. Škoda Auto za prvních devět měsíců letošního roku prodala 3 697 elektromobilů, čímž si zajistila více než třetinový podíl na trhu s elektrickými vozy. K tomu přidala téměř 1 500 plug-in hybridů, čímž posílila svou pozici i v této kategorii.V segmentu plug-in hybridů má Škoda také jasnou převahu — prodala dvakrát více vozů než její nejbližší konkurenti, Volkswagen a Volvo . Tento výsledek potvrzuje, že tuzemská značka dokáže držet krok s evropskými giganty i v oblasti nové elektromobility, kde dříve dominovaly západní značky.Rostoucí zájem o elektrický pohonZa prvních devět měsíců roku 2025 tvořily elektrické a plug-in hybridní vozy 9,85 % všech prodaných nových aut, tedy těsně pod symbolickou hranicí deseti procent. To však znamená, že trh je jen 0,15 procentního bodu od překročení tohoto prahu i v celoročním součtu.Vývoj naznačuje, že český zákazník si na elektromobilitu začíná zvykat. Zájem podporuje širší nabídka modelů, zlepšující se infrastruktura nabíjecích stanic a také fakt, že nové generace elektromobilů nabízejí delší dojezd i nižší provozní náklady.Navíc výrobci začínají reflektovat i specifické potřeby střední Evropy — tedy požadavek na spolehlivost, univerzální využití a dostupnost servisu. To jsou faktory, které mohou dále přispět k rozšíření elektromobilů i mimo velká města.Chcete využít této příležitosti?Dominance Škody a výhled do budoucnaDomácí automobilka Škoda se stala hlavním tahounem elektrifikace v České republice. S více než 5 000 prodanými elektrickými vozy a plug-in hybridy za letošní rok jasně ukazuje, že český trh je připraven na přechod k nové éře mobility.Její úspěch je výsledkem kombinace několika faktorů – silného brandu, důvěry zákazníků a rostoucího portfolia elektrifikovaných modelů. Modely Enyaq a Elroq se staly synonymem českého elektromobilu, který zvládá jak městské prostředí, tak dlouhé cesty.Vývoj také potvrzuje, že přechod k elektromobilitě není jen otázkou dotací nebo regulací Evropské unie, ale reálné poptávky ze strany zákazníků. Trend, který začal v západní Evropě, se nyní přelévá i do střední Evropy, a to rychleji, než analytici předpokládali.Zároveň se ukazuje, že i když se prodeje elektromobilů zvyšují, plug-in hybridy zůstávají důležitou součástí přechodného období. Pro mnoho řidičů představují kompromisní řešení – možnost jezdit krátké trasy na elektřinu, ale mít zároveň jistotu dojezdu díky spalovacímu motoru.Český trh na prahu změnyPokud bude tempo růstu pokračovat, rok 2025 by se mohl stát prvním rokem, kdy elektromobily a plug-in hybridy překročí 10% podíl na celoročním trhu. To by znamenalo, že se elektromobilita stává nejen trendem, ale novým standardem českého automobilového trhu.Z pohledu automobilového průmyslu jde o zásadní změnu. Tradiční výrobci spalovacích motorů musí rychle reagovat, aby si udrželi konkurenceschopnost. Prodejní úspěchy elektromobilů signalizují, že se mění i přístup zákazníků, kteří dříve elektromobily vnímali s nedůvěrou.Podle odborníků bude klíčové, jak se česká infrastruktura dokáže vyrovnat s rostoucí poptávkou po nabíjecích stanicích a jak rychle se rozšíří nabídka dostupnějších modelů v nižších cenových segmentech.Český trh tak stojí na prahu nové etapy automobilové revoluce, kde elektrifikace přestává být výsadou západních zemí a začíná se stávat běžnou součástí domácí mobility.
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...