Francouzský kosmetický gigant L’Oreal zveřejnil ve třetím čtvrtletí slabší než očekávaný růst, což podle analytiků souvisí s jeho výkonem v severní Americe. Celkové tržby za období od července do září vzrostly o 4,2% na 10,3 miliardy eur
Generální ředitel Nicolas Hieronimus zdůraznil, že v Číně se poprvé po dvou letech zvýšil trh s kosmetikou o přibližně 3%, což naznačuje mírné zlepšení spotřebitelské důvěry. Upozornil však na potřebu opatrnosti, jelikož jedno čtvrtletí nemusí ještě signalizovat dlouhodobý trend.
Další informace naznačují, že L’Oreal se snaží přizpůsobit měnícím se preferencím spotřebitelů, kteří stále více přecházejí k místním značkám. V čínském masovém sektoru se společnost cítí stále slabě a zároveň ztrácí podíl na trhu s kosmetikou v USA.
Analytik Jefferies vzal na vědomí, že společnosti se nedaří naplnit vysoká očekávání a identifikoval potřebu zaměřit se na inovace a akvizice. L’Oreal nedávno oznámil 4,7 miliardovou dolarovou dohodu o koupi kosmetického byznysu Kering, která zahrnuje práva na značku Gucci, což má potenciál výrazně posílit jejich pozici v segmentech parfémů.
V rámci strategických kroků zahrnuje L’Oreal také možnost investice do značky Armani, která již byla zmíněna jako jedna z preferovaných akcionářských možností po smrti jejího zakladatele. Hieronimus se k této budoucnosti vyjádřil se slovy, že k takovým koupím se budou nadále vztahovat a posílí jejich tržní postavení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky