Akcie LVMH vzrostly o téměř 14 %, nejvíce za více než 20 let
Společnost zaznamenala první organický růst po dvou čtvrtletích poklesu
Silný výkon Sephory a stabilizace segmentu vína přispěly k obratu
Analytici vidí v LVMH „paprsek naděje“ a zvyšují cílové ceny akcií
Impulsem se staly překvapivě pozitivní výsledky za třetí čtvrtletí, které ukázaly první růst po dlouhém období poklesu. Tento vývoj nejen obnovil důvěru investorů, ale zároveň přinesl optimismus do celého evropského sektoru luxusního zboží, který se v posledních měsících potýkal s ochlazením poptávky v Asii a ekonomickými nejistotami.
Ve svém úterním prohlášení po skončení evropské obchodní seance společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, největší světový konglomerát v oblasti luxusu, oznámila, že organický růst tržeb za třetí čtvrtletí dosáhl 1 % meziročně. Ačkoliv jde o skromné číslo, pro investory to znamenalo zlom – první pozitivní impuls po dvou čtvrtletích poklesu. Celkové tržby za tři měsíce do září dosáhly 18,3 miliardy eur (21,3 miliardy dolarů), což je sice méně než 19,1 miliardy eur z loňska, ale přesto výrazně nad očekáváním analytiků.
Zdroj: Getty images
Symbol návratu důvěry v luxusní sektor
Reakce trhu na sebe nenechala dlouho čekat. Akcie LVMH, kótované na pařížské burze, vystřelily o 13,8 %, čímž zaznamenaly největší denní růst od září 2001. Tímto výkonem se společnost LVMH opět stala symbolem odolnosti luxusního trhu, který se v posledním roce potýkal s poklesem poptávky v Číně a oslabováním ekonomické aktivity v Evropě.
Úspěch LVMH navíc strhl celý sektor luxusních značek. Index Stoxx Europe Luxury 10 přidal 6,8 %, což je jeho největší denní zisk od ledna a druhý nejlepší výkon v roce 2025. Akcie Moncler vzrostly o 9 %, Burberry o 7,2 % a Kering, majitel značky Gucci, si připsal 7 %. Christian Dior, holdingová společnost řízená rodinou Arnaultů, která vlastní kontrolní podíl v LVMH, zaznamenala růst o 13,6 %.
Bernard Arnault, nejbohatší muž Francie a dlouholetý generální ředitel LVMH, znovu potvrdil svou schopnost řídit konglomerát v turbulentních časech. Navzdory měnovým výkyvům, obchodním napětím a geopolitickým nejistotám se skupině podařilo udržet stabilní výsledky a ve třetím čtvrtletí dokonce ukázat náznak obratu k růstu.
Silné výsledky Sephory a oživení ve víně a lihovinách
Ve svém prohlášení LVMH uvedla, že divize selektivního maloobchodu, do které spadá mimo jiné kosmetický řetězec Sephora, zaznamenala nejlepší výkon ze všech divizí s organickým růstem o 7 %. Sephora dosáhla „pozoruhodné výkonnosti“ a pomohla vyvážit slabší výsledky jiných segmentů. Společnost rovněž ocenila úspěšné uvedení kosmetické značky Rhode, kterou založila modelka Hailey Bieber, jež si rychle získala popularitu mezi mladší generací zákaznic.
Další pozitivní zprávou bylo oživení v segmentu vína a lihovin, který v minulých čtvrtletích brzdila nejistota kolem čínských cel na koňak a amerických dovozních omezení. Ve třetím čtvrtletí však tento segment vykázal jasné známky stabilizace, což naznačuje, že napětí mezi klíčovými trhy by se mohlo postupně zmírňovat.
Podle výsledků zaznamenaly Spojené státy a Evropa solidní místní poptávku, zatímco Asie (mimo Japonsko) vykázala „znatelné zlepšení trendů“. LVMH přitom zůstává optimistická i přes pokračující ekonomické výzvy. „V nejistém ekonomickém a geopolitickém prostředí zůstává skupina sebevědomá a bude nadále uplatňovat strategii zaměřenou na zvyšování atraktivity svých značek,“ uvedla společnost.
Podle vyjádření vedení chce LVMH využít sílu svých značek, inovační kapacitu a talent svých týmů, aby v roce 2025 posílila svou vedoucí pozici v globálním luxusním průmyslu. Strategie se zaměřuje na autenticitu, kvalitu produktů a vynikající zákaznickou zkušenost – pilíře, které dělají z LVMH nejen finančního, ale i kulturního lídra v odvětví.
Zdroj: Getty Images
Analytici mluví o „paprsku naděje“
Reakce analytiků byla jednoznačně pozitivní. Investiční banka Citi zvýšila cílovou cenu akcií na 630 eur a označila výsledky LVMH za „paprsek naděje“ pro celý luxusní sektor. Ocenila především zlepšenou dynamiku prodeje a stabilní zisk na akcii, které mohou podpořit optimismus investorů až do konce roku.
Podobně reagovali i další analytici. Bernstein udělil akciím hodnocení Outperform s cílovou cenou 700 eur, zatímco RBC Capital Markets zvýšila cílovou cenu z 550 na 575 eur. Podle RBC je LVMH „v ideální pozici pro oživení měkkého luxusu v roce 2026“, přičemž současný růst představuje teprve začátek delšího trendu.
Celkově lze říci, že výsledky LVMH přinesly nový optimismus nejen investorům, ale i konkurentům v odvětví luxusního zboží. Po náročném období stagnace se zdá, že spotřebitelská důvěra se postupně vrací – a s ní i víra v sílu značek, které definují evropský luxus.
Impulsem se staly překvapivě pozitivní výsledky za třetí čtvrtletí, které ukázaly první růst po dlouhém období poklesu. Tento vývoj nejen obnovil důvěru investorů, ale zároveň přinesl optimismus do celého evropského sektoru luxusního zboží, který se v posledních měsících potýkal s ochlazením poptávky v Asii a ekonomickými nejistotami.Ve svém úterním prohlášení po skončení evropské obchodní seance společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, největší světový konglomerát v oblasti luxusu, oznámila, že organický růst tržeb za třetí čtvrtletí dosáhl 1 % meziročně. Ačkoliv jde o skromné číslo, pro investory to znamenalo zlom – první pozitivní impuls po dvou čtvrtletích poklesu. Celkové tržby za tři měsíce do září dosáhly 18,3 miliardy eur , což je sice méně než 19,1 miliardy eur z loňska, ale přesto výrazně nad očekáváním analytiků.Symbol návratu důvěry v luxusní sektorReakce trhu na sebe nenechala dlouho čekat. Akcie LVMH, kótované na pařížské burze, vystřelily o 13,8 %, čímž zaznamenaly největší denní růst od září 2001. Tímto výkonem se společnost LVMH opět stala symbolem odolnosti luxusního trhu, který se v posledním roce potýkal s poklesem poptávky v Číně a oslabováním ekonomické aktivity v Evropě.Úspěch LVMH navíc strhl celý sektor luxusních značek. Index Stoxx Europe Luxury 10 přidal 6,8 %, což je jeho největší denní zisk od ledna a druhý nejlepší výkon v roce 2025. Akcie Moncler vzrostly o 9 %, Burberry o 7,2 % a Kering, majitel značky Gucci, si připsal 7 %. Christian Dior, holdingová společnost řízená rodinou Arnaultů, která vlastní kontrolní podíl v LVMH, zaznamenala růst o 13,6 %.Bernard Arnault, nejbohatší muž Francie a dlouholetý generální ředitel LVMH, znovu potvrdil svou schopnost řídit konglomerát v turbulentních časech. Navzdory měnovým výkyvům, obchodním napětím a geopolitickým nejistotám se skupině podařilo udržet stabilní výsledky a ve třetím čtvrtletí dokonce ukázat náznak obratu k růstu.Silné výsledky Sephory a oživení ve víně a lihovináchVe svém prohlášení LVMH uvedla, že divize selektivního maloobchodu, do které spadá mimo jiné kosmetický řetězec Sephora, zaznamenala nejlepší výkon ze všech divizí s organickým růstem o 7 %. Sephora dosáhla „pozoruhodné výkonnosti“ a pomohla vyvážit slabší výsledky jiných segmentů. Společnost rovněž ocenila úspěšné uvedení kosmetické značky Rhode, kterou založila modelka Hailey Bieber, jež si rychle získala popularitu mezi mladší generací zákaznic.Další pozitivní zprávou bylo oživení v segmentu vína a lihovin, který v minulých čtvrtletích brzdila nejistota kolem čínských cel na koňak a amerických dovozních omezení. Ve třetím čtvrtletí však tento segment vykázal jasné známky stabilizace, což naznačuje, že napětí mezi klíčovými trhy by se mohlo postupně zmírňovat.Chcete využít této příležitosti?Geografické trendy a strategie pro rok 2025Podle výsledků zaznamenaly Spojené státy a Evropa solidní místní poptávku, zatímco Asie vykázala „znatelné zlepšení trendů“. LVMH přitom zůstává optimistická i přes pokračující ekonomické výzvy. „V nejistém ekonomickém a geopolitickém prostředí zůstává skupina sebevědomá a bude nadále uplatňovat strategii zaměřenou na zvyšování atraktivity svých značek,“ uvedla společnost.Podle vyjádření vedení chce LVMH využít sílu svých značek, inovační kapacitu a talent svých týmů, aby v roce 2025 posílila svou vedoucí pozici v globálním luxusním průmyslu. Strategie se zaměřuje na autenticitu, kvalitu produktů a vynikající zákaznickou zkušenost – pilíře, které dělají z LVMH nejen finančního, ale i kulturního lídra v odvětví.Analytici mluví o „paprsku naděje“Reakce analytiků byla jednoznačně pozitivní. Investiční banka Citi zvýšila cílovou cenu akcií na 630 eur a označila výsledky LVMH za „paprsek naděje“ pro celý luxusní sektor. Ocenila především zlepšenou dynamiku prodeje a stabilní zisk na akcii, které mohou podpořit optimismus investorů až do konce roku.Podobně reagovali i další analytici. Bernstein udělil akciím hodnocení Outperform s cílovou cenou 700 eur, zatímco RBC Capital Markets zvýšila cílovou cenu z 550 na 575 eur. Podle RBC je LVMH „v ideální pozici pro oživení měkkého luxusu v roce 2026“, přičemž současný růst představuje teprve začátek delšího trendu.Celkově lze říci, že výsledky LVMH přinesly nový optimismus nejen investorům, ale i konkurentům v odvětví luxusního zboží. Po náročném období stagnace se zdá, že spotřebitelská důvěra se postupně vrací – a s ní i víra v sílu značek, které definují evropský luxus.